Technický ředitel Williamsu Sam Michael hodnotí po Istanbulu výkonnost vozu FW33, opotřebení pneumatik, a prozrazuje, co nového připravují pro příští závod v Barceloně.
Jak byste shrnul výkonnost vozu FW33 v Istanbulu Parku?Sam Michael: Myslím, že naše výkonnost byla v Istanbulu lepší než v předchozích závodech, obzvlášť v kvalifikaci. Nacházíme se ale uprostřed pole, kde pár desetin sekundy má obrovský vliv na umístění v cíli, takže musíme dále pracovat na zlepšení.
Na voze bylo několik nových dílů. Které to byly a jaký měly vliv na výkonnost?SM: I když jsme měli několik novinek, do závodu jsme nasadili pouze nové přední křídlo a zadní brzdové kanálky. Měli jsme určité problémy se separací [proudů vzduchu] na zadním křídle, takže jsme se rozhodli závodit bez něj. Nyní to zkoumáme a plánujeme ho znovu otestovat v Barceloně.
Během závodu jsme zaznamenali 82 zastávek, což je nový rekord. Bylo opotřebení pneumatik horší, než jste čekali?SM: Opotřebení pneumatik bylo vyšší, než jsme pozorovali dříve a bylo rozhodně horší, než jsme v Turecku čekali.
Vy jste se v závodě rozhodli pro tři zastávky u obou pilotů. Proč?SM: Mysleli jsme si, že tato strategie bude rychlejší než jedna zastávka navíc u čtyř zastávkové strategie. Jsme ale k pneumatikám tvrdší než některé jiné týmy, takže při zpětném pohledu by bylo bývalo lepší následovat příklad Renaultu a jet na čtyři zastávky.
Pro Barcelonu připravuje Williams nový difuzor
Rubens a Pastor byli na rovince o 12 km/hod pomalejší než vůz, který dosáhl nejvyšší rychlosti. Co bylo důvodem relativně nedostatečné rychlosti vozu na rovince?SM: Nové zadní křídlo, které jsme vyvinuli, dramaticky vylepšuje naši rychlost na rovinkách, takže jej plánujeme nasadit na auto během příštího podniku.
Následuje Barcelona, kde Williams během zimy testoval. Jaké jsou vaše naděje před Velkou cenou Španělska?SM: V Barceloně vyzkoušíme nový difuzor, který by nám měl pomoci podstatně zvýšit výkonnost.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.