Technický ředitel Williamsu Sam Michael hodnotí po Istanbulu výkonnost vozu FW33, opotřebení pneumatik, a prozrazuje, co nového připravují pro příští závod v Barceloně.
Jak byste shrnul výkonnost vozu FW33 v Istanbulu Parku?Sam Michael: Myslím, že naše výkonnost byla v Istanbulu lepší než v předchozích závodech, obzvlášť v kvalifikaci. Nacházíme se ale uprostřed pole, kde pár desetin sekundy má obrovský vliv na umístění v cíli, takže musíme dále pracovat na zlepšení.
Na voze bylo několik nových dílů. Které to byly a jaký měly vliv na výkonnost?SM: I když jsme měli několik novinek, do závodu jsme nasadili pouze nové přední křídlo a zadní brzdové kanálky. Měli jsme určité problémy se separací [proudů vzduchu] na zadním křídle, takže jsme se rozhodli závodit bez něj. Nyní to zkoumáme a plánujeme ho znovu otestovat v Barceloně.
Během závodu jsme zaznamenali 82 zastávek, což je nový rekord. Bylo opotřebení pneumatik horší, než jste čekali?SM: Opotřebení pneumatik bylo vyšší, než jsme pozorovali dříve a bylo rozhodně horší, než jsme v Turecku čekali.
Vy jste se v závodě rozhodli pro tři zastávky u obou pilotů. Proč?SM: Mysleli jsme si, že tato strategie bude rychlejší než jedna zastávka navíc u čtyř zastávkové strategie. Jsme ale k pneumatikám tvrdší než některé jiné týmy, takže při zpětném pohledu by bylo bývalo lepší následovat příklad Renaultu a jet na čtyři zastávky.
Pro Barcelonu připravuje Williams nový difuzor
Rubens a Pastor byli na rovince o 12 km/hod pomalejší než vůz, který dosáhl nejvyšší rychlosti. Co bylo důvodem relativně nedostatečné rychlosti vozu na rovince?SM: Nové zadní křídlo, které jsme vyvinuli, dramaticky vylepšuje naši rychlost na rovinkách, takže jej plánujeme nasadit na auto během příštího podniku.
Následuje Barcelona, kde Williams během zimy testoval. Jaké jsou vaše naděje před Velkou cenou Španělska?SM: V Barceloně vyzkoušíme nový difuzor, který by nám měl pomoci podstatně zvýšit výkonnost.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.