Technický ředitel Williamsu Sam Michael hodnotí po Istanbulu výkonnost vozu FW33, opotřebení pneumatik, a prozrazuje, co nového připravují pro příští závod v Barceloně.
Jak byste shrnul výkonnost vozu FW33 v Istanbulu Parku?Sam Michael: Myslím, že naše výkonnost byla v Istanbulu lepší než v předchozích závodech, obzvlášť v kvalifikaci. Nacházíme se ale uprostřed pole, kde pár desetin sekundy má obrovský vliv na umístění v cíli, takže musíme dále pracovat na zlepšení.
Na voze bylo několik nových dílů. Které to byly a jaký měly vliv na výkonnost?SM: I když jsme měli několik novinek, do závodu jsme nasadili pouze nové přední křídlo a zadní brzdové kanálky. Měli jsme určité problémy se separací [proudů vzduchu] na zadním křídle, takže jsme se rozhodli závodit bez něj. Nyní to zkoumáme a plánujeme ho znovu otestovat v Barceloně.
Během závodu jsme zaznamenali 82 zastávek, což je nový rekord. Bylo opotřebení pneumatik horší, než jste čekali?SM: Opotřebení pneumatik bylo vyšší, než jsme pozorovali dříve a bylo rozhodně horší, než jsme v Turecku čekali.
Vy jste se v závodě rozhodli pro tři zastávky u obou pilotů. Proč?SM: Mysleli jsme si, že tato strategie bude rychlejší než jedna zastávka navíc u čtyř zastávkové strategie. Jsme ale k pneumatikám tvrdší než některé jiné týmy, takže při zpětném pohledu by bylo bývalo lepší následovat příklad Renaultu a jet na čtyři zastávky.
Pro Barcelonu připravuje Williams nový difuzor
Rubens a Pastor byli na rovince o 12 km/hod pomalejší než vůz, který dosáhl nejvyšší rychlosti. Co bylo důvodem relativně nedostatečné rychlosti vozu na rovince?SM: Nové zadní křídlo, které jsme vyvinuli, dramaticky vylepšuje naši rychlost na rovinkách, takže jej plánujeme nasadit na auto během příštího podniku.
Následuje Barcelona, kde Williams během zimy testoval. Jaké jsou vaše naděje před Velkou cenou Španělska?SM: V Barceloně vyzkoušíme nový difuzor, který by nám měl pomoci podstatně zvýšit výkonnost.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.