Od nehody Roberta Kubicy už uplynulo víc než 10 týdnů a Polák se stále zotavuje v nemocnici, odkud by však měl být brzy propuštěn. Co plánuje po propuštění a jak vidí současnou formu Renaultu?
Roberte, od tvé nehody uplynulo něco přes 10 týdnů, jak se cítíš?Kubica: Pořád lépe. Moje rehabilitace pokračuje velmi dobře. Každým dnem nabývám na síle i na váze, v nejbližší době tedy opustím nemocnici.
Kdy přesně?Kubica: Přesně to říct nemůžu, ale myslím, že během deseti dnů budu připraven na propuštění.
Jak to vypadá s tvojí zraněnou rukou?Kubica: Hybnost ruky je omezená, ale to je po takových nehodách normální, svaly na ruce v důsledku dlouhodobého klidu ochably. Každým dnem se to ale zlepšuje.
Prozradíš něco víc o své rehabilitaci?Kubica: Až opustím nemocnici, tak zamířím domů, do Monaka, kde si chci trochu odpočinout. Pak odjedu do Itálie za doktorem Ceccarellim, kde začnu intenzivně rehabilitovat a také trochu trénovat. Tyto dva programy se budou dále upravovat podle rychlosti mé rekonvalescence.
Fanoušci Ti vyjádřili velkou podporu, jak Ti to pomohlo?Kubica: Bylo to opravdu ohromující a musím říct, že mi to hodně pomohlo. Nikdy jsem si neuvědomil, že mě podporuje tolik lidí. Slibuji jim, že až se vrátím, vymáčknu ze sebe maximum.
Zůstal jsi v kontaktu s týmem?Kubica: Samozřejmě. Hlavně po startu sezony, jsem v kontaktu s inženýry, informují mě o tom, co se zrovna děje. Posílají mi zprávy, takže vím, co se děje, jako bych na okruhu skutečně byl. V pravidelném kontaktu jsem i s Ericem Boullierem, stále je informován o mém stavu.
Sledoval jsi všechny dosavadní závody letošní sezony? Co si zatím myslíš o formě Renaultu?Kubica: Viděl jsem všechny závody a Renault měl nepochybně velice dobrý start do sezony. Potenciál auta, který se ukázal už v únoru ve Valencii, byl potvrzen, jak se zdá. Teď bude důležité, jak bude pokračovat vývoj v Enstone, jak budou schopni vyvíjet nové součástky a vylepšení. S tímto autem odvedli kluci z týmu skvělou práci a jsem si jistý, že v tom budou pokračovat.
Poslední otázka, co bys vzkázal svým fanouškům?Kubica: Chtěl bych jim říct, aby si užívali Formuli 1 i beze mě. A také že se pokusím vrátit v co nejlepší formě.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.