Od nehody Roberta Kubicy už uplynulo víc než 10 týdnů a Polák se stále zotavuje v nemocnici, odkud by však měl být brzy propuštěn. Co plánuje po propuštění a jak vidí současnou formu Renaultu?
Roberte, od tvé nehody uplynulo něco přes 10 týdnů, jak se cítíš?Kubica: Pořád lépe. Moje rehabilitace pokračuje velmi dobře. Každým dnem nabývám na síle i na váze, v nejbližší době tedy opustím nemocnici.
Kdy přesně?Kubica: Přesně to říct nemůžu, ale myslím, že během deseti dnů budu připraven na propuštění.
Jak to vypadá s tvojí zraněnou rukou?Kubica: Hybnost ruky je omezená, ale to je po takových nehodách normální, svaly na ruce v důsledku dlouhodobého klidu ochably. Každým dnem se to ale zlepšuje.
Prozradíš něco víc o své rehabilitaci?Kubica: Až opustím nemocnici, tak zamířím domů, do Monaka, kde si chci trochu odpočinout. Pak odjedu do Itálie za doktorem Ceccarellim, kde začnu intenzivně rehabilitovat a také trochu trénovat. Tyto dva programy se budou dále upravovat podle rychlosti mé rekonvalescence.
Fanoušci Ti vyjádřili velkou podporu, jak Ti to pomohlo?Kubica: Bylo to opravdu ohromující a musím říct, že mi to hodně pomohlo. Nikdy jsem si neuvědomil, že mě podporuje tolik lidí. Slibuji jim, že až se vrátím, vymáčknu ze sebe maximum.
Zůstal jsi v kontaktu s týmem?Kubica: Samozřejmě. Hlavně po startu sezony, jsem v kontaktu s inženýry, informují mě o tom, co se zrovna děje. Posílají mi zprávy, takže vím, co se děje, jako bych na okruhu skutečně byl. V pravidelném kontaktu jsem i s Ericem Boullierem, stále je informován o mém stavu.
Sledoval jsi všechny dosavadní závody letošní sezony? Co si zatím myslíš o formě Renaultu?Kubica: Viděl jsem všechny závody a Renault měl nepochybně velice dobrý start do sezony. Potenciál auta, který se ukázal už v únoru ve Valencii, byl potvrzen, jak se zdá. Teď bude důležité, jak bude pokračovat vývoj v Enstone, jak budou schopni vyvíjet nové součástky a vylepšení. S tímto autem odvedli kluci z týmu skvělou práci a jsem si jistý, že v tom budou pokračovat.
Poslední otázka, co bys vzkázal svým fanouškům?Kubica: Chtěl bych jim říct, aby si užívali Formuli 1 i beze mě. A také že se pokusím vrátit v co nejlepší formě.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.