Williams je jedním ze dvou týmů, u kterého ani jeden z vozů neprojel cílem víkendové VC Austrálie. Rubens Barrichello i Pastor Maldonado museli odstoupit po problémech s transmisemi.
Žádný z FW33 neprojel cílem nedělního závodu. Co zapříčinilo odstoupení Rubense Barrichella a Pastora Maldonada?Sam Michael: Měli jsme problémy s převodovkou na obou autech. Pastor musel odstoupit hned ze začátku závodu, Rubens až v kole 48. Stále ještě oba problémy řešíme.
Rubens měl také problémy s únikem oleje během posledního sobotního tréninku, přispělo to také k jeho odstoupení v závodě?SM: Ne, to spolu nesouviselo. Problém byl s přední pečetí na převodovce, která se uvolnila a zapříčinila únik oleje.
Pojďme se pobavit o debutu Pastora, byl jste zaskočen jeho výkoností?SM: Pastor jel opravdu velmi dobře v kvalifikaci, i když mu chyběly zkušenosti s novou tratí, protože se ve třetím tréninku roztočil. Poslední kolo ale už nemohl zajet, protože si vybrzdil pološku na své gumě. Jeho závod byl velmi rychle ukončen díky technickým problémům, takže zatím stále neměl možnost ukázat svůj plný potenciál.
Jak byste zhodnotil konkurenceschopnost FW33 v Albert Parku?SM: Povzbudivě, i když jsme měli v Melbourne jen omezený čas. Ještě jsme naplno neprojevili náš potenciál, doufám, že ho v následujících závodech uvidíme.
Byla degradace pneumatik taková, jakou jste očekávali?SM: I když degradace byla v Melbourne stále hodně velká, tak byla menší, než očekávaly týmy. Sergio Peréz například dokázal s pneumatikami tak dobře hospodařit, že během závodu zastavil pouze jednou.
Co si myslíte o novém pohyblivém zadním křídle (DRS)? Má požadovaný efekt?SM: Myslím, že DRS přispělo k zajímavějším závodům, ale stále je moc brzy na to, abychom tento systém soudili. Myslím, že by k lepším předjížděcím manévrům pomohlo, kdyby se dalo křídlo ještě více vychýlit.
Další závod nás čeká v Malajsii, jaká jsou Vaše očekávání pro tento závod?SM: Do Sepangu odjíždíme s tím, že se budeme určitě chtít dostat do poslední části kvalifikace a víkend bychom rádi zakončili s oběma vozy na bodech.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.