Williams je jedním ze dvou týmů, u kterého ani jeden z vozů neprojel cílem víkendové VC Austrálie. Rubens Barrichello i Pastor Maldonado museli odstoupit po problémech s transmisemi.
Žádný z FW33 neprojel cílem nedělního závodu. Co zapříčinilo odstoupení Rubense Barrichella a Pastora Maldonada?Sam Michael: Měli jsme problémy s převodovkou na obou autech. Pastor musel odstoupit hned ze začátku závodu, Rubens až v kole 48. Stále ještě oba problémy řešíme.
Rubens měl také problémy s únikem oleje během posledního sobotního tréninku, přispělo to také k jeho odstoupení v závodě?SM: Ne, to spolu nesouviselo. Problém byl s přední pečetí na převodovce, která se uvolnila a zapříčinila únik oleje.
Pojďme se pobavit o debutu Pastora, byl jste zaskočen jeho výkoností?SM: Pastor jel opravdu velmi dobře v kvalifikaci, i když mu chyběly zkušenosti s novou tratí, protože se ve třetím tréninku roztočil. Poslední kolo ale už nemohl zajet, protože si vybrzdil pološku na své gumě. Jeho závod byl velmi rychle ukončen díky technickým problémům, takže zatím stále neměl možnost ukázat svůj plný potenciál.
Jak byste zhodnotil konkurenceschopnost FW33 v Albert Parku?SM: Povzbudivě, i když jsme měli v Melbourne jen omezený čas. Ještě jsme naplno neprojevili náš potenciál, doufám, že ho v následujících závodech uvidíme.
Byla degradace pneumatik taková, jakou jste očekávali?SM: I když degradace byla v Melbourne stále hodně velká, tak byla menší, než očekávaly týmy. Sergio Peréz například dokázal s pneumatikami tak dobře hospodařit, že během závodu zastavil pouze jednou.
Co si myslíte o novém pohyblivém zadním křídle (DRS)? Má požadovaný efekt?SM: Myslím, že DRS přispělo k zajímavějším závodům, ale stále je moc brzy na to, abychom tento systém soudili. Myslím, že by k lepším předjížděcím manévrům pomohlo, kdyby se dalo křídlo ještě více vychýlit.
Další závod nás čeká v Malajsii, jaká jsou Vaše očekávání pro tento závod?SM: Do Sepangu odjíždíme s tím, že se budeme určitě chtít dostat do poslední části kvalifikace a víkend bychom rádi zakončili s oběma vozy na bodech.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.