Williams je jedním ze dvou týmů, u kterého ani jeden z vozů neprojel cílem víkendové VC Austrálie. Rubens Barrichello i Pastor Maldonado museli odstoupit po problémech s transmisemi.
Žádný z FW33 neprojel cílem nedělního závodu. Co zapříčinilo odstoupení Rubense Barrichella a Pastora Maldonada?Sam Michael: Měli jsme problémy s převodovkou na obou autech. Pastor musel odstoupit hned ze začátku závodu, Rubens až v kole 48. Stále ještě oba problémy řešíme.
Rubens měl také problémy s únikem oleje během posledního sobotního tréninku, přispělo to také k jeho odstoupení v závodě?SM: Ne, to spolu nesouviselo. Problém byl s přední pečetí na převodovce, která se uvolnila a zapříčinila únik oleje.
Pojďme se pobavit o debutu Pastora, byl jste zaskočen jeho výkoností?SM: Pastor jel opravdu velmi dobře v kvalifikaci, i když mu chyběly zkušenosti s novou tratí, protože se ve třetím tréninku roztočil. Poslední kolo ale už nemohl zajet, protože si vybrzdil pološku na své gumě. Jeho závod byl velmi rychle ukončen díky technickým problémům, takže zatím stále neměl možnost ukázat svůj plný potenciál.
Jak byste zhodnotil konkurenceschopnost FW33 v Albert Parku?SM: Povzbudivě, i když jsme měli v Melbourne jen omezený čas. Ještě jsme naplno neprojevili náš potenciál, doufám, že ho v následujících závodech uvidíme.
Byla degradace pneumatik taková, jakou jste očekávali?SM: I když degradace byla v Melbourne stále hodně velká, tak byla menší, než očekávaly týmy. Sergio Peréz například dokázal s pneumatikami tak dobře hospodařit, že během závodu zastavil pouze jednou.
Co si myslíte o novém pohyblivém zadním křídle (DRS)? Má požadovaný efekt?SM: Myslím, že DRS přispělo k zajímavějším závodům, ale stále je moc brzy na to, abychom tento systém soudili. Myslím, že by k lepším předjížděcím manévrům pomohlo, kdyby se dalo křídlo ještě více vychýlit.
Další závod nás čeká v Malajsii, jaká jsou Vaše očekávání pro tento závod?SM: Do Sepangu odjíždíme s tím, že se budeme určitě chtít dostat do poslední části kvalifikace a víkend bychom rádi zakončili s oběma vozy na bodech.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.