Co říká Ross Brawn na inovativní bočnice McLarenu? Jak se mu líbí pneumatiky Pirelli, znovuzavedení KERSu či nastavitelná zadní křídla?
Co říkáte na pneumatiky Pirelli?Ross Brawn: Jsou úplně jiné než Bridgestone. Podávají docela vysokou výkonnost, hodně se opotřebovávají, což znamená, že budeme muset stavět několikrát během závodu a myslím, že díky tomu budou mnohem nabitější událostmi, než tomu bylo v minulosti. Doufám, že Pirelli nám pomůže dostat se během krátké doby mnohem dále.
Co si myslíte o znovuzavedení KERSu?RB: Myslím, že KERS je dobrá věc, protože to je důležitá technologie a F1 trochu pokulhává v posouvání technologických hranic. KERS je tedy skvělý, je velmi důležitý pro Daimler, takže si myslím, že jsme se dali do skvělé věci.
Co nastavitelná zadní křídla?RB: Představují možnost, kterou můžeme využívat či vyladit. Máme je kvůli vylepšení možností k předjíždění. Mohou vytvořit určitý výkonnostní rozdíl mezi vedoucím vozem a vozem, který ho následuje. Můžeme ho co nejvíce využívat a společně s FIA můžeme pracovat na správné úrovni toho, kdy bude dostupný. Nechceme, aby se předjíždění stalo tak snadné, že by to nestálo za řeč. Předjíždění to však napomůže.
Co si myslíte o bočnicích ve tvaru U, které představil McLaren? Jsou tak důležité, jako byly v roce 2009 dvojité difuzory?RB: Ne, nemyslím si, že jsou tak důležité. Vybrali si zajímavé řešení. Myslím, že je zvolili kvůli řešení jejich výfuků, takže se jedná o komplexní balík. Zřejmě je na to ještě brzy, nezkoumali jsme zatím jejich koncept příliš podrobně, ale během roku to uděláme. Je to ale jen součást balíku. Nemyslím si, že by samy o sobě byly tak důležité, ale jakožto součást cel balíku budou docela podstatné.
Věříte, že letos vyhrajete závody?RB: Určitě. Nikdy nevíte, jak je na tom konkurence, ale určitě to je naším cílem.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.