Co říká Ross Brawn na inovativní bočnice McLarenu? Jak se mu líbí pneumatiky Pirelli, znovuzavedení KERSu či nastavitelná zadní křídla?
Co říkáte na pneumatiky Pirelli?Ross Brawn: Jsou úplně jiné než Bridgestone. Podávají docela vysokou výkonnost, hodně se opotřebovávají, což znamená, že budeme muset stavět několikrát během závodu a myslím, že díky tomu budou mnohem nabitější událostmi, než tomu bylo v minulosti. Doufám, že Pirelli nám pomůže dostat se během krátké doby mnohem dále.
Co si myslíte o znovuzavedení KERSu?RB: Myslím, že KERS je dobrá věc, protože to je důležitá technologie a F1 trochu pokulhává v posouvání technologických hranic. KERS je tedy skvělý, je velmi důležitý pro Daimler, takže si myslím, že jsme se dali do skvělé věci.
Co nastavitelná zadní křídla?RB: Představují možnost, kterou můžeme využívat či vyladit. Máme je kvůli vylepšení možností k předjíždění. Mohou vytvořit určitý výkonnostní rozdíl mezi vedoucím vozem a vozem, který ho následuje. Můžeme ho co nejvíce využívat a společně s FIA můžeme pracovat na správné úrovni toho, kdy bude dostupný. Nechceme, aby se předjíždění stalo tak snadné, že by to nestálo za řeč. Předjíždění to však napomůže.
Co si myslíte o bočnicích ve tvaru U, které představil McLaren? Jsou tak důležité, jako byly v roce 2009 dvojité difuzory?RB: Ne, nemyslím si, že jsou tak důležité. Vybrali si zajímavé řešení. Myslím, že je zvolili kvůli řešení jejich výfuků, takže se jedná o komplexní balík. Zřejmě je na to ještě brzy, nezkoumali jsme zatím jejich koncept příliš podrobně, ale během roku to uděláme. Je to ale jen součást balíku. Nemyslím si, že by samy o sobě byly tak důležité, ale jakožto součást cel balíku budou docela podstatné.
Věříte, že letos vyhrajete závody?RB: Určitě. Nikdy nevíte, jak je na tom konkurence, ale určitě to je naším cílem.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.