Co říká Ross Brawn na inovativní bočnice McLarenu? Jak se mu líbí pneumatiky Pirelli, znovuzavedení KERSu či nastavitelná zadní křídla?
Co říkáte na pneumatiky Pirelli?Ross Brawn: Jsou úplně jiné než Bridgestone. Podávají docela vysokou výkonnost, hodně se opotřebovávají, což znamená, že budeme muset stavět několikrát během závodu a myslím, že díky tomu budou mnohem nabitější událostmi, než tomu bylo v minulosti. Doufám, že Pirelli nám pomůže dostat se během krátké doby mnohem dále.
Co si myslíte o znovuzavedení KERSu?RB: Myslím, že KERS je dobrá věc, protože to je důležitá technologie a F1 trochu pokulhává v posouvání technologických hranic. KERS je tedy skvělý, je velmi důležitý pro Daimler, takže si myslím, že jsme se dali do skvělé věci.
Co nastavitelná zadní křídla?RB: Představují možnost, kterou můžeme využívat či vyladit. Máme je kvůli vylepšení možností k předjíždění. Mohou vytvořit určitý výkonnostní rozdíl mezi vedoucím vozem a vozem, který ho následuje. Můžeme ho co nejvíce využívat a společně s FIA můžeme pracovat na správné úrovni toho, kdy bude dostupný. Nechceme, aby se předjíždění stalo tak snadné, že by to nestálo za řeč. Předjíždění to však napomůže.
Co si myslíte o bočnicích ve tvaru U, které představil McLaren? Jsou tak důležité, jako byly v roce 2009 dvojité difuzory?RB: Ne, nemyslím si, že jsou tak důležité. Vybrali si zajímavé řešení. Myslím, že je zvolili kvůli řešení jejich výfuků, takže se jedná o komplexní balík. Zřejmě je na to ještě brzy, nezkoumali jsme zatím jejich koncept příliš podrobně, ale během roku to uděláme. Je to ale jen součást balíku. Nemyslím si, že by samy o sobě byly tak důležité, ale jakožto součást cel balíku budou docela podstatné.
Věříte, že letos vyhrajete závody?RB: Určitě. Nikdy nevíte, jak je na tom konkurence, ale určitě to je naším cílem.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.