Tým Sauber dnes zveřejnil rozhovor se svým závodním pilotem Kamujem Kobajašim, který hodnotí nové pneumatiky a jízdu s technickými novinkami ve Formuli 1.
Už jsi vyzkoušel všechny druhy a směsi pneumatik Pirelli?Kamuj Kobajaši: Ano, už jsem vyzkoušel všechno, co bylo doposud k dispozici. To zahrnuje pneumatiky do mokra, byť jsem s nimi nejezdil za ideálních podmínek, protože dráha nebyla dostatečně mokrá. Normálně bych použil intermediálky, ale chtěl jsem poznat i ty mokré.
Co je největším rozdílem v konstrukci ve srovnání předchozími pneumatikami?KK: Nejprve bych chtěl říct, že Pirelli podle mě odvedli během krátkého období dobrou práci. Výsledkem jsou pneumatiky, které jsou odlišné téměř ve všech ohledech ve srovnání s těmi, na které jsme byli zvyklí. Úroveň přilnavosti je nižší, nevydrží tolik, a jakmile je sjedete, dramaticky poklesne jejich výkonnost - může to být kolem 5 vteřin na kolo. Tyto vlastnosti se ale neobjevují náhodou, pomohou k mnoha zastávkám a vzrušujícím závodům.
Během testu v Bahrajnu, který byl původně v plánu, jsme očekávali mnohem vyšší teploty než v Barceloně. Jaký je v tom rozdíl z pohledu pilota?KK: Vyšší teploty vytvářejí obrovské rozdíly. Takže ano, tato zkušenost nám po příjezdu do Melbourne bude chybět. Ale to je stejné pro všechny. Musíme se na to co nejlépe připravit, zvážit, jak můžeme reagovat a vyrovnávat se s tím, k čemu dojde.
Hovořilo se i o velkých nárocích na piloty kvůli novým systémům - KERSu a nastavitelném zadním křídle. Jaký na to máš názor?KK: Nejdůležitější otázkou je, jak můžete s těmito systémy vylepšit časy na kolo a o kolik. Pracuji na tom, abych si na ně zvykl. Je to úkol pro piloty - ti, kteří je budou využívat správně, budou mít výhodu vůči těm, kteří je budou využívat méně efektivně. Je to také záležitostí koncentrace, to je pravda. Určitě to dokážu zvládnout. Vzhledem k tomu všemu, co se povídá - jsme závodní piloti a stěžování si může někdy být součástí našeho byznysu.
Věříš tomu, že uvidíme více předjíždění?KK: Momentálně myslím, že jo. I když nevěřím, že tomu pomůže KERS, protože ho budou mít všichni. Takže to je pouze o zadním křídle a nejsem si jistý, zda nápad se sekundovým rozdílem v závodech bude opravdu fungovat.
Máš talent na předjíždění. Nebude nyní představovat menší výhodu?KK: Možná ano, obzvlášť v případech, kdy by se předjíždění stalo pro všechny opravdu mnohem jednodušší. Ale není proč si s tím dělat starosti, protože to je součástí pravidel.
Mezitím ses docela dobře seznámil se svým novým týmovým kolegou. Jak se během spolupráce cítíš v nové roli zkušenějšího pilota?KK: Osobně se mi to líbí. Musím využít co nejlépe svých zkušeností, a také pracovat na voze, což je nejdůležitější. Zkušenosti z jedné sezóny znamenají pro nováčka hodně. Docela dobře vím, jaké to je pro Sergia - není to lehké a bude potřebovat čas. Během testování čas máme, a to je dobré. První závodní víkend bude těžký. Tréninky jsou omezeny a velmi rychle se musíte kvalifikovat a závodit. Každý nováček se s tím musí vypořádat.
Přiveze tým do Barcelony nové díly pro Sauber C30?KK: Ano, budeme mít několik nových dílů. Bude to začátek pro balík, který připravujeme na sezónu. Týká se téměř všech aerodynamických součástí vozu. Velmi se těším na jeho otestování. Poslední zimní test je vždy něčím velmi zvláštním - vozy všech týmů se blíží tomu, jak nastoupí do prvního závodu, a všichni se snaží zjistit, jak na tom jsou. To, co všichni očekáváme, stále může být nesprávné, alo o to více to je vzrušující!"
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.