Loňská premiérová sezona nebyla v podání Lucase Di Grassiho nijak oslnivá a Brazilec je pro letošek bez závodní sedačky, chtěl by se tedy soustředit na získání místa pro rok 2012.
Jak to s Vámi vypadá na sezonu 2011?Di Grassi: Situace ve Virginu byla jednoduchá, moji sponzoři nesplňovali očekávání, tak jsem se snažil najít jiné, abych mohl s týmem pokračovat. Už v polovině loňské sezony jsem věděl, že to nebude lehké. Prostě potřebovali někoho, kdo za místo u týmu zaplatí nějaké peníze. Jiné řešení bohužel nebylo.
Takže hledáte místo jako třetí pilot?O to se snažím. Mluvil jsem o tom s několika týmy, ideální by bylo najít si takové místo, které by mi pomohlo k místu závodního pilota pro rok 2012. Místo třetího pilota se tedy jeví jako nejlepší možnost. Samozřejmě by bylo nejlepší, kdybych i tak dostával možnost jezdit třeba v pátečních trénincích, nebo alespoň na simulátoru, protože pokud rok nejezdíte, je to poté hodně znát na stylu vaší jízdy.
Hodně jste v minulosti testoval pro tým Renault, máte co nabídnout po technické stránce?Nejspíše ano. Celý loňský rok jsem hodně pracoval na vývoji simulátoru pro Virgin, díky tomu, že jsme s loňským vozem začínali prakticky od nuly a auto prošlo během roku určitým vývojem, mám zkušenosti i tam. Jsou to velmi cenné zkušenosti. Může se mi to později hodit.
Před pěti lety jste jako testovací jezdec najezdil tisíce kilometrů, v současné době se testovací piloti na trať moc nedostanou. Je to pro Vás frustrující?Ano, testovací piloti to nemají lehké. Kdyby se smělo testovat, mohl bych snáze ukázat, co ve mně je. Takhle budu muset trénovat jen na simulátoru a doufat, že si mě někdo všimne a dá mi místo na rok 2012.
Je nějaká šance na setrvání u Virginu?Nebudu říkat ne. Problém byl čistě v penězích. Pokud by mi nabídli místo, vzal bych ho.
Jak tedy vidíte své možnosti pro sezonu 2012? Budete závodit?Nevím, opravdu nevím. Formule 1 se hrozně rychle mění, navíc je těžké do ní vstoupit bez finanční podpory. Pokusím se udělat vše pro to, abych nějaké místo dostal a mohl se vrátit.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.