Loňská premiérová sezona nebyla v podání Lucase Di Grassiho nijak oslnivá a Brazilec je pro letošek bez závodní sedačky, chtěl by se tedy soustředit na získání místa pro rok 2012.
Jak to s Vámi vypadá na sezonu 2011?Di Grassi: Situace ve Virginu byla jednoduchá, moji sponzoři nesplňovali očekávání, tak jsem se snažil najít jiné, abych mohl s týmem pokračovat. Už v polovině loňské sezony jsem věděl, že to nebude lehké. Prostě potřebovali někoho, kdo za místo u týmu zaplatí nějaké peníze. Jiné řešení bohužel nebylo.
Takže hledáte místo jako třetí pilot?O to se snažím. Mluvil jsem o tom s několika týmy, ideální by bylo najít si takové místo, které by mi pomohlo k místu závodního pilota pro rok 2012. Místo třetího pilota se tedy jeví jako nejlepší možnost. Samozřejmě by bylo nejlepší, kdybych i tak dostával možnost jezdit třeba v pátečních trénincích, nebo alespoň na simulátoru, protože pokud rok nejezdíte, je to poté hodně znát na stylu vaší jízdy.
Hodně jste v minulosti testoval pro tým Renault, máte co nabídnout po technické stránce?Nejspíše ano. Celý loňský rok jsem hodně pracoval na vývoji simulátoru pro Virgin, díky tomu, že jsme s loňským vozem začínali prakticky od nuly a auto prošlo během roku určitým vývojem, mám zkušenosti i tam. Jsou to velmi cenné zkušenosti. Může se mi to později hodit.
Před pěti lety jste jako testovací jezdec najezdil tisíce kilometrů, v současné době se testovací piloti na trať moc nedostanou. Je to pro Vás frustrující?Ano, testovací piloti to nemají lehké. Kdyby se smělo testovat, mohl bych snáze ukázat, co ve mně je. Takhle budu muset trénovat jen na simulátoru a doufat, že si mě někdo všimne a dá mi místo na rok 2012.
Je nějaká šance na setrvání u Virginu?Nebudu říkat ne. Problém byl čistě v penězích. Pokud by mi nabídli místo, vzal bych ho.
Jak tedy vidíte své možnosti pro sezonu 2012? Budete závodit?Nevím, opravdu nevím. Formule 1 se hrozně rychle mění, navíc je těžké do ní vstoupit bez finanční podpory. Pokusím se udělat vše pro to, abych nějaké místo dostal a mohl se vrátit.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.