Loňská premiérová sezona nebyla v podání Lucase Di Grassiho nijak oslnivá a Brazilec je pro letošek bez závodní sedačky, chtěl by se tedy soustředit na získání místa pro rok 2012.
Jak to s Vámi vypadá na sezonu 2011?Di Grassi: Situace ve Virginu byla jednoduchá, moji sponzoři nesplňovali očekávání, tak jsem se snažil najít jiné, abych mohl s týmem pokračovat. Už v polovině loňské sezony jsem věděl, že to nebude lehké. Prostě potřebovali někoho, kdo za místo u týmu zaplatí nějaké peníze. Jiné řešení bohužel nebylo.
Takže hledáte místo jako třetí pilot?O to se snažím. Mluvil jsem o tom s několika týmy, ideální by bylo najít si takové místo, které by mi pomohlo k místu závodního pilota pro rok 2012. Místo třetího pilota se tedy jeví jako nejlepší možnost. Samozřejmě by bylo nejlepší, kdybych i tak dostával možnost jezdit třeba v pátečních trénincích, nebo alespoň na simulátoru, protože pokud rok nejezdíte, je to poté hodně znát na stylu vaší jízdy.
Hodně jste v minulosti testoval pro tým Renault, máte co nabídnout po technické stránce?Nejspíše ano. Celý loňský rok jsem hodně pracoval na vývoji simulátoru pro Virgin, díky tomu, že jsme s loňským vozem začínali prakticky od nuly a auto prošlo během roku určitým vývojem, mám zkušenosti i tam. Jsou to velmi cenné zkušenosti. Může se mi to později hodit.
Před pěti lety jste jako testovací jezdec najezdil tisíce kilometrů, v současné době se testovací piloti na trať moc nedostanou. Je to pro Vás frustrující?Ano, testovací piloti to nemají lehké. Kdyby se smělo testovat, mohl bych snáze ukázat, co ve mně je. Takhle budu muset trénovat jen na simulátoru a doufat, že si mě někdo všimne a dá mi místo na rok 2012.
Je nějaká šance na setrvání u Virginu?Nebudu říkat ne. Problém byl čistě v penězích. Pokud by mi nabídli místo, vzal bych ho.
Jak tedy vidíte své možnosti pro sezonu 2012? Budete závodit?Nevím, opravdu nevím. Formule 1 se hrozně rychle mění, navíc je těžké do ní vstoupit bez finanční podpory. Pokusím se udělat vše pro to, abych nějaké místo dostal a mohl se vrátit.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.