Robert Kubica sice není v boji o titul, ale i tak chce zajet co nejlepší výsledek ve Velké ceně Brazílie, zejména kvůli Poháru konstruktérů.
Roberte, loni jste byl v Brazílii třetí. Máte tuto trať rád?Kubica: Interlagos je fantastický okruh, i když letos to tu bude trochu jednodušší. Některé únikové zóny změnily povrch ze štěrku na asfalt, takže pokud dojde k nějakému problému, bude jednodušší se na trať vrátit. Jinak je ale celá trať velice zajímavá, hlavně kombinací pomalých a rychlých částí.
Máte na loňskou Velkou cenu dobré vzpomínky?Vlastně ano. Byl to překvapivý výsledek, BMW mělo špatnou sezonu. Samozřejmě, déšť všemu jen pomohl, takže uvidíme, jak to půjde tento víkend.
Bude trať v Interlagu Renaultu sedět?To zatím nevíme, bude potřeba se soustředit na co nejlepší nastavení, najít kompromis mezi přítlakem a maximální rychlostí, ale se třemi nejlepšími týmy bychom měli být schopni držet krok
Co si myslíte o dosavadním průběhu šampionátu?Sice nejsem v boji o titul, ale i tak chci zajet co nejlepší výsledek, potvrdit formu Renaultu. Chtěl bych, aby se nám dařilo lépe než například v Japonsku.
Má už Alonso titul jistý?Jak bych to mohl vědět? V Koreji se mu sice dařilo, ale s rychlostí Red Bullů by mohl mít potíže, navíc jak jsem řekl, může hodně záležet i na počasí. Nicméně, dva závody před koncem sezony je ve velice dobré pozici, takže ti, kdo ho budou chtít předehnat, to budou mít velmi těžké.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.