Robert Kubica sice není v boji o titul, ale i tak chce zajet co nejlepší výsledek ve Velké ceně Brazílie, zejména kvůli Poháru konstruktérů.
Roberte, loni jste byl v Brazílii třetí. Máte tuto trať rád?Kubica: Interlagos je fantastický okruh, i když letos to tu bude trochu jednodušší. Některé únikové zóny změnily povrch ze štěrku na asfalt, takže pokud dojde k nějakému problému, bude jednodušší se na trať vrátit. Jinak je ale celá trať velice zajímavá, hlavně kombinací pomalých a rychlých částí.
Máte na loňskou Velkou cenu dobré vzpomínky?Vlastně ano. Byl to překvapivý výsledek, BMW mělo špatnou sezonu. Samozřejmě, déšť všemu jen pomohl, takže uvidíme, jak to půjde tento víkend.
Bude trať v Interlagu Renaultu sedět?To zatím nevíme, bude potřeba se soustředit na co nejlepší nastavení, najít kompromis mezi přítlakem a maximální rychlostí, ale se třemi nejlepšími týmy bychom měli být schopni držet krok
Co si myslíte o dosavadním průběhu šampionátu?Sice nejsem v boji o titul, ale i tak chci zajet co nejlepší výsledek, potvrdit formu Renaultu. Chtěl bych, aby se nám dařilo lépe než například v Japonsku.
Má už Alonso titul jistý?Jak bych to mohl vědět? V Koreji se mu sice dařilo, ale s rychlostí Red Bullů by mohl mít potíže, navíc jak jsem řekl, může hodně záležet i na počasí. Nicméně, dva závody před koncem sezony je ve velice dobré pozici, takže ti, kdo ho budou chtít předehnat, to budou mít velmi těžké.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.