Robert Kubica sice není v boji o titul, ale i tak chce zajet co nejlepší výsledek ve Velké ceně Brazílie, zejména kvůli Poháru konstruktérů.
Roberte, loni jste byl v Brazílii třetí. Máte tuto trať rád?Kubica: Interlagos je fantastický okruh, i když letos to tu bude trochu jednodušší. Některé únikové zóny změnily povrch ze štěrku na asfalt, takže pokud dojde k nějakému problému, bude jednodušší se na trať vrátit. Jinak je ale celá trať velice zajímavá, hlavně kombinací pomalých a rychlých částí.
Máte na loňskou Velkou cenu dobré vzpomínky?Vlastně ano. Byl to překvapivý výsledek, BMW mělo špatnou sezonu. Samozřejmě, déšť všemu jen pomohl, takže uvidíme, jak to půjde tento víkend.
Bude trať v Interlagu Renaultu sedět?To zatím nevíme, bude potřeba se soustředit na co nejlepší nastavení, najít kompromis mezi přítlakem a maximální rychlostí, ale se třemi nejlepšími týmy bychom měli být schopni držet krok
Co si myslíte o dosavadním průběhu šampionátu?Sice nejsem v boji o titul, ale i tak chci zajet co nejlepší výsledek, potvrdit formu Renaultu. Chtěl bych, aby se nám dařilo lépe než například v Japonsku.
Má už Alonso titul jistý?Jak bych to mohl vědět? V Koreji se mu sice dařilo, ale s rychlostí Red Bullů by mohl mít potíže, navíc jak jsem řekl, může hodně záležet i na počasí. Nicméně, dva závody před koncem sezony je ve velice dobré pozici, takže ti, kdo ho budou chtít předehnat, to budou mít velmi těžké.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.