Christian Horner může být šťastný člověk. Jeho Red Bull racing je jedním z kandidátů jak na vítězství mezi jezdci, tak mezi konstruktéry. Souboj je však velice „rizikovou záležitostí“, protože o titul stále bojují oba jezdci, Mark Webber a Sebastian Vettel. Během sezony už mezi nimi došlo k několika dramatickým situacím, včetně kolize v Turecku. O tom, jak se s tím chce Red Bull vypořádat se vyjádřil šéf týmu Christian Horner.
Christiane, který Váš jezdec je pro Vás favorit?Dobře víte, že na tuto otázku Vám nemohu odpovědět.
Jak se tedy vyrovnáváte s touto situací, kdy jsou oba Vaši jezdci v souboji o titul?Máme celkem zajímavý problém. Pro každý tým je příjemné, pokud jsou oba jeho jezdci v souboji o titul. Člověk nemusí být psycholog aby pochopil, že člověk, který bojuje o pravděpodobně nejprestižnější trofej motosportu je pod velkým tlakem. Ani jeden se nyní nesmí cítit znevýhodněn.
Jak těžké bylo vypořádat se s následky kolize v Istanbulu?Samozřejmě to bylo těžké, pořád se to propíralo v médiích, neustále se řešilo, jaké jsou vnitřní podmínky v týmu. Naštěstí jsme to vyřešili.
Flavio Briatore, manažer Marka Webbera prohlásil, že by už bylo na čase určit týmové pozice, chtěl tak nejspíše pomoci svému svěřenci v boji o titul. Můžete se k tomu vyjádřit?A co jiného by měl chtít jako Markův manažer? Flavio by se chtěl vydat po stejné stezce jako Ferrari, ale v situaci, kdy jsou oba jezdci uprostřed bitvy o titul se mi to nejeví jako nejlepší řešení. Nechceme, aby pod vlivem takového rozhodnutí vyřadili jeden druhého. Moje odpověď je jednoznačně ne.
Webber je loven, Vettel lovcem. Jaká je Vaše strategie pro poslední tři závody?Sebastian musí bojovat o každý bod, ale po výhře z Japonska je v dobré pozici. Nemá co ztratit. Mark bude muset jezdit na 100% a hlavně nesmí přejít na defenzivní taktiku. Pokud chce vyhrát, musí ukázat, že je nejlepší.
Muže stále vyhrát Vettel?Samozřejmě. Stále je ve hře 75 bodů. Tým nebude to souboje obou jezdců nijak zasahovat. Ale nyní následují tratě, které více sedí Ferrari a Mclarenu. Mclaren měl dobrou sezonu, ale nemá tak dobré auto jako my. My na ně ale ztrácíme v celkovém výkonu motoru. To může rozhodnout.
Sebastianova sezona byla jako horská dráha, na začátku byl nahoře, potom dole a nyní je zase nahoře. Máte pro to nějaké vysvětlení?Ne. Oba jezdci podávají dobré výkony, naneštěstí měl Sebastian více smůly.
Vettel po svých chybách hodně kritizoval, jak je na tom psychicky?Sebastian má velice silný charakter, myslím, že to zvládl. Pro někoho tak mladého prostě není lehké jednat pod tlakem.
Pokud by vyhrál, stal by se nejmladším mistrem světa, je na to ale připraven?Myslím, že je na titul připraven.
Během posledních dvou závodů se objevilo mnoho diskusí o principech užívaných vedením týmu, je jednotnost týmu stále tak silná?Ano, ale je to velká výzva. Více k tomu nemůžu říct.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.