Christian Horner může být šťastný člověk. Jeho Red Bull racing je jedním z kandidátů jak na vítězství mezi jezdci, tak mezi konstruktéry. Souboj je však velice „rizikovou záležitostí“, protože o titul stále bojují oba jezdci, Mark Webber a Sebastian Vettel. Během sezony už mezi nimi došlo k několika dramatickým situacím, včetně kolize v Turecku. O tom, jak se s tím chce Red Bull vypořádat se vyjádřil šéf týmu Christian Horner.
Christiane, který Váš jezdec je pro Vás favorit?Dobře víte, že na tuto otázku Vám nemohu odpovědět.
Jak se tedy vyrovnáváte s touto situací, kdy jsou oba Vaši jezdci v souboji o titul?Máme celkem zajímavý problém. Pro každý tým je příjemné, pokud jsou oba jeho jezdci v souboji o titul. Člověk nemusí být psycholog aby pochopil, že člověk, který bojuje o pravděpodobně nejprestižnější trofej motosportu je pod velkým tlakem. Ani jeden se nyní nesmí cítit znevýhodněn.
Jak těžké bylo vypořádat se s následky kolize v Istanbulu?Samozřejmě to bylo těžké, pořád se to propíralo v médiích, neustále se řešilo, jaké jsou vnitřní podmínky v týmu. Naštěstí jsme to vyřešili.
Flavio Briatore, manažer Marka Webbera prohlásil, že by už bylo na čase určit týmové pozice, chtěl tak nejspíše pomoci svému svěřenci v boji o titul. Můžete se k tomu vyjádřit?A co jiného by měl chtít jako Markův manažer? Flavio by se chtěl vydat po stejné stezce jako Ferrari, ale v situaci, kdy jsou oba jezdci uprostřed bitvy o titul se mi to nejeví jako nejlepší řešení. Nechceme, aby pod vlivem takového rozhodnutí vyřadili jeden druhého. Moje odpověď je jednoznačně ne.
Webber je loven, Vettel lovcem. Jaká je Vaše strategie pro poslední tři závody?Sebastian musí bojovat o každý bod, ale po výhře z Japonska je v dobré pozici. Nemá co ztratit. Mark bude muset jezdit na 100% a hlavně nesmí přejít na defenzivní taktiku. Pokud chce vyhrát, musí ukázat, že je nejlepší.
Muže stále vyhrát Vettel?Samozřejmě. Stále je ve hře 75 bodů. Tým nebude to souboje obou jezdců nijak zasahovat. Ale nyní následují tratě, které více sedí Ferrari a Mclarenu. Mclaren měl dobrou sezonu, ale nemá tak dobré auto jako my. My na ně ale ztrácíme v celkovém výkonu motoru. To může rozhodnout.
Sebastianova sezona byla jako horská dráha, na začátku byl nahoře, potom dole a nyní je zase nahoře. Máte pro to nějaké vysvětlení?Ne. Oba jezdci podávají dobré výkony, naneštěstí měl Sebastian více smůly.
Vettel po svých chybách hodně kritizoval, jak je na tom psychicky?Sebastian má velice silný charakter, myslím, že to zvládl. Pro někoho tak mladého prostě není lehké jednat pod tlakem.
Pokud by vyhrál, stal by se nejmladším mistrem světa, je na to ale připraven?Myslím, že je na titul připraven.
Během posledních dvou závodů se objevilo mnoho diskusí o principech užívaných vedením týmu, je jednotnost týmu stále tak silná?Ano, ale je to velká výzva. Více k tomu nemůžu říct.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.