Technický ředitel Williamsu Sam Michael hodnotí zpětně Velkou cenu Japonska, v níž Rubens Barrichello skončil devátý a Nico Hülkenberg musel po kolizi s Vitalijem Petrovem odstoupit ještě před první zatáčkou.
Měli jste v Suzuce vylepšený vůz FW32. Chovaly se nové díly tak, jak jste očekávali?SM: V Suzuce jsme jezdili s novými předními a zadními kanálky na FW32. Tyto díly byly naše poslední vylepšení, která v této sezóně představíme. Fungovaly dobře, proto jsme je do závodu nasadili na oba vozy.
Jak záplava vody v sobotu ovlivnila přípravy týmu na kvalifikaci a závod?SM: To, že jsme neměli ve třetím tréninku tolik času jako obvykle, omezilo náš čas na trati s nízkým množstvím paliva - přípravu na kvalifikaci. Bylo to však stejné pro všechny ostatní týmy.
Rubense Barrichella velmi brzy připravil v Suzuce o pozici Michael Schumacher
V kvalifikaci byl vůz velmi konkurenceschopný, obě auta postoupila do Q3, v závodě ale Rubens nebyl spokojený s výkonností toho svého. S čím měl problémy?SM: Rubens hlásil poskakování vozu během závodu, měl také nějaký problém s vibracemi. Probíráme se nyní daty, abychom zjistili, co to způsobilo, a aby se to už neopakovalo.
Nico měl slabý start a pak do něj narazil před nájezdem do první zatáčky jiný vůz. Měl nějaké technické problémy na roštu?SM: Nico žel pustil na startu spojku příliš brzy. Včas si to uvědomil, musel se vyhnout ulití startu, což samozřejmě ovlivnilo jeho startovní výkon, když se z toho snažil dostat.
Záď vozu FW32 s difuzorem
Rubensovo deváté místo přiblížil Williams stáji Force India na dostřel dvou bodů v šampionátu konstruktérů. Jak důležité je ta šestá příčka pro tým a co máte ještě ve vývoji pro poslední tři závody?SM: Vždy je důležité skončil v šampionátu konstruktérů co nejvýše, protože to má přímý dopad na peníze, které dostanete od FOM na další sezónu. Šesté místo je proto našim cílem, který chceme v posledních kolech dosáhnout. Pro FW32 již nic dalšího letos nevyvíjíme.
Na řadě je první Velká cena Koreje. Jak se připravujete na závod v Jeongamu?SM: Provedli jsme jednoduché simulace času na kolo na základě mapy okruhu. to nám umožňuje rozhodnout, s jakou úrovní křídel a s jakými převodovými poměry začneme.
Poslední letošní novinka Williamsu - brzdové kanálky: všimněte si stínění proti turbulencím pocházejícím od předního kola (McLaren či Renault toto řešení používá již od počátku sezóny)
Poslední dotaz, tým ve středu bude testovat na letišti v Kemble. Na čem tam budete pracovat?SM: V Kemble se bude jednat o jízdy v přímém směru, během nichž chceme otestovat některé komponenty připravované pro rok 2011.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.