Technický ředitel Williamsu Sam Michael hodnotí zpětně Velkou cenu Japonska, v níž Rubens Barrichello skončil devátý a Nico Hülkenberg musel po kolizi s Vitalijem Petrovem odstoupit ještě před první zatáčkou.
Měli jste v Suzuce vylepšený vůz FW32. Chovaly se nové díly tak, jak jste očekávali?SM: V Suzuce jsme jezdili s novými předními a zadními kanálky na FW32. Tyto díly byly naše poslední vylepšení, která v této sezóně představíme. Fungovaly dobře, proto jsme je do závodu nasadili na oba vozy.
Jak záplava vody v sobotu ovlivnila přípravy týmu na kvalifikaci a závod?SM: To, že jsme neměli ve třetím tréninku tolik času jako obvykle, omezilo náš čas na trati s nízkým množstvím paliva - přípravu na kvalifikaci. Bylo to však stejné pro všechny ostatní týmy.
Rubense Barrichella velmi brzy připravil v Suzuce o pozici Michael Schumacher
V kvalifikaci byl vůz velmi konkurenceschopný, obě auta postoupila do Q3, v závodě ale Rubens nebyl spokojený s výkonností toho svého. S čím měl problémy?SM: Rubens hlásil poskakování vozu během závodu, měl také nějaký problém s vibracemi. Probíráme se nyní daty, abychom zjistili, co to způsobilo, a aby se to už neopakovalo.
Nico měl slabý start a pak do něj narazil před nájezdem do první zatáčky jiný vůz. Měl nějaké technické problémy na roštu?SM: Nico žel pustil na startu spojku příliš brzy. Včas si to uvědomil, musel se vyhnout ulití startu, což samozřejmě ovlivnilo jeho startovní výkon, když se z toho snažil dostat.
Záď vozu FW32 s difuzorem
Rubensovo deváté místo přiblížil Williams stáji Force India na dostřel dvou bodů v šampionátu konstruktérů. Jak důležité je ta šestá příčka pro tým a co máte ještě ve vývoji pro poslední tři závody?SM: Vždy je důležité skončil v šampionátu konstruktérů co nejvýše, protože to má přímý dopad na peníze, které dostanete od FOM na další sezónu. Šesté místo je proto našim cílem, který chceme v posledních kolech dosáhnout. Pro FW32 již nic dalšího letos nevyvíjíme.
Na řadě je první Velká cena Koreje. Jak se připravujete na závod v Jeongamu?SM: Provedli jsme jednoduché simulace času na kolo na základě mapy okruhu. to nám umožňuje rozhodnout, s jakou úrovní křídel a s jakými převodovými poměry začneme.
Poslední letošní novinka Williamsu - brzdové kanálky: všimněte si stínění proti turbulencím pocházejícím od předního kola (McLaren či Renault toto řešení používá již od počátku sezóny)
Poslední dotaz, tým ve středu bude testovat na letišti v Kemble. Na čem tam budete pracovat?SM: V Kemble se bude jednat o jízdy v přímém směru, během nichž chceme otestovat některé komponenty připravované pro rok 2011.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.