Kamuj Kobajaši má již své místo pro příští sezónu jisté. Bude pokračovat u Sauberu, po jeho boku se objeví mexický nováček Sergio Pérez. V dnešním rozhovoru o svém soukromí Japonec prozrazuje, jak moc jej mrzí chyba z Montrealu, obavy z toho, co přinese rok 2012, i to, že je velmi zdatným kuchařem.
Jsi typem člověka, který má vždy záložní plán?Ne tak docela. Jakmile si něco naplánuji, snažím se to dodržet.
Co tě nejvíce uspokojuje, krom jízdy s monopostem F1?Dovolená. Vždy se na ni těším!
Na koho se v zákulisí nejvíce těšíš, když ve čtvrtek dorazíš na okruh?Na auto – vždy se nemůžu dočkat vylepšení. A také se jdu podívat, co nového přivezli ostatní.
Kdo je vysněnou osobou, se kterou bys chtěl mít rande?Opravdu nikdo. Možná já sám - na dovolené, bez telefonu a Internetu.
Který film tě rozbrečel?Vykoupení z věznice Shawshank – film z prostředí kriminálu s Timem Robbinsem a Morganem Freemanem. Léta je považován za nejlepší film, který kdy byl udělán. Tím jsem si jistý, viděl jsem ho pětkrát.
Z čeho máš obavy?Roku 2012. Dle mayského kalendáře má na naší planetě dojít k dramatické události.
Kterou knihu jsi naposledy přečetl?Nemám zálibu ve čtení knih.
Jakým způsobem rád odpočíváš?Vyjít si na pláž.
Pět věcí, které nenávidíš?Mrkev, zimu, prach.
Barvil sis někdy vlasy?Ano, dělám to stále. My Japonci máme příliš tmavé vlasy, jejich barvení je proto v Japonsku něco jako národní sport.
Jaké bylo první CD, které sis koupil?Japonskou hudbu, ale nevzpomínám si na název.
Máš nějaké tetování či piercing?Mám čtyři tetování. Nemají hlubší význam, jen se mi líbí jejich design. Jsem vždy zvědavý na nové věci, vždy musím novinky vyzkoušet.
Jak tě hodnotili učitelé ve škole?Je hodně sportovně založený, ale na učení moc není.
Kdo byli tví hrdinové z dětství?Nikdy jsem neměl žádného hrdinu.
Máš zalíbení v nějakých špatných věcech?Myslím, že ne. Kdysi to možná bylo nakupování, ale už jsem od toho upustil.
Co ti na cestách nejvíce chybí?Má koupelna.
Co bylo tvou nejhorší koupí?Nesnáším alkohol, ale hodně krát jsem v restauraci objednal pět či šest láhví šampaňského. A také jsem hodně nakupoval oblečení.
Jakou kávu máš rád?Kávu jsem přestal pít.
Ideální nedělní nezávodní dopoledne?Pokud je hezky, snažím se být na slunci – potřebuji sluce, abych se cítil dobře. Možná bych zašel na nějaký piknik.
Co bylo tvým prvním dopravním prostředkem?Toyota - když mi bylo osmnáct. Koupil jsem ji ještě před tím, než jsem obdržel řidičský průkaz.
Co bylo největší chybou, které ses dopustil?Mé první kolo letos v Kanadě. Raději ani nevzpomínat [Kobajaši tam rozbil svůj Sauber o Zeď šampiónů].
Co umíš nejlépe uvařit?Cokoliv. Řeknete název a jsem si jistý, že bych to zvládl udělat – i bez nějakých předchozích zkušeností. Máme Internet a tam najdete vše. V motorhomu jsem vařil pro množství lidí.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.