Robert Kubica v rozhovoru potvrdil pověst cool člověka, kterého jen tak něco nevyvede z míry. Piercing? Tetování? To není nic pro něj, zato si je Polák schopný sám dobře uvařit a na cestách se mu stýská po domově.
Jsi typ člověka, který má vždy záložní plán? Ne, ani ne. Vždycky doufám, že můj původní plán perfektně vyjde nebo aspoň neskončí v troskách. Žádné záložní plány nemámCo tě nejvíce uspokojuje, krom jízdy s monopostem F1?Rally. Úplně nejvíc! Na koho se v zákulisí nejvíc těšíš, když ve čtvrtek dorazíš na okruh?
Na svého inženýra. Vypráví mi o fenomenálních novinkách a o tom, jak se auto zlepšilo.Kdo je vysněnou osobou, se kterou bys chtěl mít rande?Je mnoho sportovců, ke kterým chovám velký respekt, takže bych jich musel jmenovat hodně, ale nazvat to vysněným rande by bylo trochu moc. Nejsem moc na tenhle Hollywoodský styl scházení se s hvězdami.Který film tě naposledy rozbrečel?Nejsem moc přes filmy. Dokonce si nevzpomenu, kdy jsem naposled byl v kině nebo dokoukal film v televizi od začátku do konce.Z čeho máš strach?Z hluboké vody. Uprostřed moře se necítím dobře. A taky z vrtulníků. To není nic pro mě.Jakou knihu jsi naposledy přečetl?Gomoru, to je kniha o zločineckých klanech v Neapoli a Kampánii. Jak rád odpočíváš?Jen tak se válím doma - když jsem doma. Nedělám nic extra a povaluju se před televizí. Relaxuju nekomplikovaně. Pět věcí, které nesnášíš?Auta, která se těžko řídí, dopravu, mléko, máslo a lidi, co chodí pozdě. Nabarvil sis někdy vlasy?Ne a buďte si jistí, že o tom nikdy nebudu ani uvažovat!
"Ve čtvrtek se nejvíc těším na svého inženýra."Co bylo první cédéčko, které sis koupil?Ou, to si nepamatuju. Musela to ale být kazeta, rodiče měli firmu na výrobu kazet. Máš nějaká tetování nebo piercingy? Ne! Můžete použít stejnou odpověď jako u barvení vlasů. Co o tobě učitelé psali do školních záznamů? Hlavní téma bylo, že jsem tam skoro nikdy nebyl, protože jsem cestoval po motokárových závodech. Chyběl jsem na spoustě hodin, takže myslím, že mě učitelé skoro neznali. Zpočátku jsem se snažil učivo dohánět doma, ale když se moje závodění ještě zintenzivnilo, měl jsem paralelní výuku. Kdo byli tví dětští hrdinové?Když jsem jezdil motokáry, byl to motokárový závodník jménem Daniel Rossi. On byl ten chlápek, jehož plakáty jsem měl doma na zdi pokoje.Máš nějakou špatnou zálibu?Ne, ani ne. Miloval jsem lyžování, ale hned při vstupu do formule tři jsem podepsal kontrakty s několika firmami a musel přestat. Ze začátku to bylo docela těžké. Teď už to není problém. Sbíráš něco?Ne, nejsem zrovna sběratel. Mám jen malou sbírku modelů aut na rally, to bych ale ani nenazval sbírkou. Po čem z domova se ti nejvíc stýská, když jsi na cestách? Po pocitu, že jsem doma. I když spíme ve skvělých hotelích a pokojích, není to domov. Je to anonymní. Jednoduše mi chybí mé věci. Jaká byla tvoje nejhorší koupě?No, vlastně jsem si moc věcí nekoupil. Posledně jsem si koupil mobil a používal ho asi půl hodiny, než jsem si uvědomil, že mi leze na nervy.Jakou máš rád kávu?Nepiju kávu. Jak vypadá ideální nezávodní nedělní dopoledne? Nejlepší by bylo vstát celkem brzy a jít si zaběhat nebo zajezdit na kole. Vzduch je brzy ráno tak svěží a čistý. Často si nastavuju budík. Zazvoní, moje ruka se natahuje po budíku a ještě ve spánku ho zamáčkne. Tolik ke svěžímu rannímu vzduchu! Jaké bylo tvoje první vozidlo? První vozidlo jsem dostal, když mi byly čtyři a půl roku. Rodiče mi koupili zmenšeninu jeepu v měřítku 1:4 nebo 1:5, měl motor o síle tří koní a dvě rychlosti. Ten den začala moje kariéra v motorsportu.
"Za žádnou svou chybu se nestydím. "Za jakou svou chybu se nejvíc stydíš? Na nic konkrétního si nevzpomínám. A kdyby nějaká byla, snažil bych se z ní poučit a pak bych se přestal cítit trapně. Když se ohlédnu zpátky, nikdy jsem nezažil negativní okamžiky. Myslím, že jsem se vždycky pohyboval v mezích společnosti a svého okolí. Jaké nejlepší jídlo umíš uvařit?Často jsem si sám vařil, když jsem závodil na motokárách. Jednoduché věci, jako grilované maso, mi chutnaly vždycky lépe než v restauraci. Možná je to tím, že věnujete přípravě tolik úsilí, že vám to pak musí chutnat. Kdy jste byl naposledy opravdu vytočený?Vzteklý? Takový já nejsem. Rozčílil jsem se v Silverstone a Budapešti, ale takové věci se prostě stávají. Asi jsem hodně mírný člověk.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.