Williams v Turecku nastoupil se starší verzi předních křídel, ale s novými zadními křídli. Jednalo se o zvláštní kombinaci, která však dle slov technického ředitele Sama Michaela fungovala. Výsledky už tak uspokojivé nebyly: Rubens Barrichello dojel 14., Nico Hülkenberg 17.
Jak moc byla narušena výkonnost FW32 nasazením starého předního křídla v Istanbulu?Díky němu jsme ztráceli přibližně desetinu vteřiny na kolo, ale v rychlých zatáčkách pracovalo dobře. Novou verzi předního křídla budeme mít příští týden v Montrealu na obou vozech.
Jezdili jste s různými novými díly na voze během uplynulého víkendu - včetně nového zadního křídla a nových brzdových kanálků. Jak se osvědčily?Všechna vylepšení, která jsme přivezli do Turecka, fungovala podle očekávání.
Nicův vůz měl v pátečním tréninku problémy s únikem hydrauliky. Jak moc byl jeho program narušen tím, že přišel o cenný čas na trati?Odpoledne jsme přišly zhruba o 45 min, což vám samozřejmě nepomůže, když je teď čas strávený na trati tak cenný. Mechanici odvedli opravdu skvělou práci při opravě a dostali vůz zpět rychle, podařilo se nám tak splnit většinu plánovaného programu.
Teploty tratě a okolí byly v Turecku vyšší než v předchozích závodech. Jak se chovala měkká a tvrdá směs Bridgestonu?Obě směsi fungovaly dobře, jako obvykle.
Rubens přišel na startu o pět míst kvůli potížím se spojkou. Podařilo se vám už přijít na to, co bylo příčinou?Záběr spojky na Rubensově vozy byl silnější, než jsme čekali vzhledem k datům, která jsme získali při nacvičování startů v trénincích. Spojky z obou vozů zkoumáme v továrně, abychom přišli na to, proč ten problém vznikl.
Nico Hülkenberg musel zajet do boxů v prvním kole po incidentu se Sebastienem Buemim. Co jste na jeho voze museli měnit?Nico utrpěl defekt přední pneumatiky, takže jsme museli vyměnit celou sadu. Což naneštěstí znamenalo opravdu dlouhý stint na měkké směsi, prtotže začínal na tvrdé.
Když se podíváme do budoucnosti, jak si dle vašich očekávání FW32 povede v Montrealu?Lépe než v Istanbulu. Budeme mít nějaké nové aerodynamické úpravy na vozech, které by měly zvýšit naši výkonnost, stejně jako pár mechanických vylepšení. Přivezeme rovněž střední křídlo se středním odporem upravené pro nadcházející závod.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.