Po slibné kvalifikaci, ve které vybojovali jezdci Williamsu páté a sedmé místo, si stáj z Grove odvezla z Malajsie alespoň jeden bod za desáté místo. Byly to vůbec první body mladého Němce Nica Hűlkenberga, který poprvé porazil svého týmového kolegu Rubense Barrichella.
Jak byste shrnul výkonnost FW32 v Sepangu?Sam Michael (technický ředitel ): FW32 je velmi silný v mokrých podmínkách, ale na suchu je jeho výkon nedostatečný.
Jak těžké bylo posoudit podmínky?SM: V kvalifikaci to bylo zrádné, ale zlaté pravidlo je jednoduché. Zřejmě musí oba inženýři a jezdci zůstat v klidu i pod tlakem, který je nezbytnou součástí blížícího se procesu.
Jak si stály v Sepangu tvrdé a měkké pneumatiky od Bridgestonu?SM: V Malajsii byly oba typy pneumatik pevné, rychlé a konzistentní.
Oba jezdci ztratili na startu závodu nějaké pozice. Proč tomu tak bylo?SM: Oba jezdci mají špatné starty, což je něco, v čem se musíme dostat na vrchol, protože jsme v minulosti patřili v této oblasti k těm nejlepším. Zaměříme se na ně během tréninků v Šanghaji.
Proč jste u Nica museli během závodu měnit volant?SM: Nico měl bohužel vadný přepínač na volantu, který ovlivňoval změnu bohatosti směsi, a proto jej bylo potřeba vyměnit.
Nico získal v Malajsii svoje první body. Jak byste shrnul jeho vystoupení?SM: Byl to pro Nica krok vpřed. Je zřejmé, že prioritou pro něj bylo dokončit závod a jeho silný kvalifikační výsledek mu poskytl lepší výchozí pozici, než tomu bylo v Bahrajnu a Austrálii. Jen tvrdím, že jeden bod pro něj určitě není uspokojujícím výsledkem, ale jde tím správním směrem.
Podívejme se do budoucnosti: jak konkurenceschopný bude FW32 v Číně?SM: Do Číny přivezeme nějaké nové aerodynamické díly, které jak doufáme, nás pomůžou posunout směrem vpřed.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.