Po slibné kvalifikaci, ve které vybojovali jezdci Williamsu páté a sedmé místo, si stáj z Grove odvezla z Malajsie alespoň jeden bod za desáté místo. Byly to vůbec první body mladého Němce Nica Hűlkenberga, který poprvé porazil svého týmového kolegu Rubense Barrichella.
Jak byste shrnul výkonnost FW32 v Sepangu?Sam Michael (technický ředitel ): FW32 je velmi silný v mokrých podmínkách, ale na suchu je jeho výkon nedostatečný.
Jak těžké bylo posoudit podmínky?SM: V kvalifikaci to bylo zrádné, ale zlaté pravidlo je jednoduché. Zřejmě musí oba inženýři a jezdci zůstat v klidu i pod tlakem, který je nezbytnou součástí blížícího se procesu.
Jak si stály v Sepangu tvrdé a měkké pneumatiky od Bridgestonu?SM: V Malajsii byly oba typy pneumatik pevné, rychlé a konzistentní.
Oba jezdci ztratili na startu závodu nějaké pozice. Proč tomu tak bylo?SM: Oba jezdci mají špatné starty, což je něco, v čem se musíme dostat na vrchol, protože jsme v minulosti patřili v této oblasti k těm nejlepším. Zaměříme se na ně během tréninků v Šanghaji.
Proč jste u Nica museli během závodu měnit volant?SM: Nico měl bohužel vadný přepínač na volantu, který ovlivňoval změnu bohatosti směsi, a proto jej bylo potřeba vyměnit.
Nico získal v Malajsii svoje první body. Jak byste shrnul jeho vystoupení?SM: Byl to pro Nica krok vpřed. Je zřejmé, že prioritou pro něj bylo dokončit závod a jeho silný kvalifikační výsledek mu poskytl lepší výchozí pozici, než tomu bylo v Bahrajnu a Austrálii. Jen tvrdím, že jeden bod pro něj určitě není uspokojujícím výsledkem, ale jde tím správním směrem.
Podívejme se do budoucnosti: jak konkurenceschopný bude FW32 v Číně?SM: Do Číny přivezeme nějaké nové aerodynamické díly, které jak doufáme, nás pomůžou posunout směrem vpřed.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.