Vitalij Petrov a Robert Kubica jsou již připraveni na závod v Bahrajnu. Do něho nastoupí Renault s celou řadou aerodynamických úprav, od kterých si hodně slibují. Jestli však budou schopni bojovat s těmi nejlepšími se ukáže už 14.března v Bahrajnu.
Vitali, jak nadšený jste před svým prvním závodem?
Vitalij Petrov: Lidé se mě ptají, jestli se cítím nervózní, ale jsem zvyklí na závody a vím, co mám dělat. Samozřejmě se věci okolo F1 liší, stále se o autě a práci s týmem učím. Ale cítím se dobře a nemůžu se dočkat závodu v Bahrajnu.
Jak moc je těžké dostat se do tempa Formule 1?
VP: Nebylo to snadné, zejména proto, že jsme museli absolvovat tolik jízd na mokru během testování. Vždycky chcete více času na testování a více času stráveného v autě, ale tak to prostě je. Problémem je, že jsem neměl moc času pro práci na nastavení do sucha. Co jsem se naučil je, že musíte být při práci s nastavením opravdu přesní, protože i malá změna, může mít velký dopad na chování vozu.
Co si myslíte o okruhu v Bahrajnu? Jak si ho užíváte?
VP: Znám tu trať, na staré verzi jsem závodil už v GP2, ale očividně je nová pasáž výzvou pro všechny jezdce. Nevím, jestli se sem těším, záleží to na tom, jestli bude auto dobře pracovat a jestli najdeme dobré vyvážení. Bahrajn je o brzdném výkonu a s velkým nákladem paliva, to bude velice náročné. Bude velice snadné zablokovat kola a vytvořit na nich plošky především na začátku závodu.
Jaký je tvůj cíl pro první závod?
VP: Tohle je těžké říci, protože stále nevíme, jak jsme na tom v porovnání s ostatními týmy a nemáme auto se všemi novými aktualizacemi. Musím být pro svůj závod v Bahrajnu realistický, protože je to můj první závod a bude to o sbírání zkušeností. Takže můj první cíl je získat přes víkend jistotu a pokusit se dokončit tak blízko kolegy, jak jen to bude možné.
Cítíte se po čtyřech týdnech testování připravený závodit?
Robert Kubica: Mám pocit, že jsem připravený, uvážím-li, jak je zimní testování omezené. S týmem jsem strávil hodně času a máme silný pracovní vztah, což znamená, že můžeme strávit většinu času na trati. Tam jsem toho měl hodně k učení a stále zde jsou nezodpovězené otázky, ale máme dobré informace z testů a snažíme se získat maximum z každého kola.
Jak si myslíte, že si vede R30 ve srovnání s konkurencí?
RK: Je těžké posoudit výkonnost, ale jdeme správným směrem. Ještě jsme nevyčerpali všechny naše nové úpravy. Jsou zde ještě další aerodynamické vylepšení pro Bahrajn. které jak doufáme, budou odpovídat našim předpovědím z aerodynamického tunelu a zlepší naší výkonnost. Celkově se zdá, že všechny top týmy jsou docela blízko, ale někteří určitě skryli svůj potenciál během testů a budou mít pro Bahrajn také větší aktualizace. Zatím si myslím, že velmi silně působí Ferrari a Mercedes.
Jaké jsou vaše cíle pro nadcházející sezónu?
RK: Bude to dlouhá sezóna a naším cílem je být ve vývoji rychlejší než ostatní. Tohle způsobilo velký rozdíl na konci roku 2009, takže musíme udělat dva kroky vpřed, abychom zachytili nejlepší týmy. Výkon je to, co potřebujeme – to je vždy ta nejlepší medicína.
Bahrajn byl letos upraven. Myslíte si, že to pomůže předjíždění?
RK: Nemyslím si, že by to mělo nějaký vliv na předjíždění. Nejlepší příležitosti k předjíždění jsou stále ve staré části a nový kus trati je docela klikatý se spoustou zatáček. Chybí v něm prudké brzdné zóny. Takže předjíždění bude opět probíhat v zatáčkách jedna a čtyři.
Jaké je tajemství dobrého kola?
RK: Bahrajn je okruh, který vyžaduje dobrou stabilitu při brzdění a trakci. Neexistují zde skutečně rychlé zátočiny, takže nastavení se zaměřuje spíše na mechanickou část.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.