Lewis Hamilton se připravuje ke své druhé sezoně za volantem monopostu F1. Když vezmeme v potaz jeho loňské úspěchy a získané zkušenosti, je reálné předpokládat, že letos bude ještě silnější, ještě rychlejší, ještě nebezpečnější. Přes všechna očekávání a úspěch však vystupuje opět skromně.
Loni jste začínal sezonu slovy: „wow, jsem pilotem formule 1“. Jak se cítíte před svojí druhou sezonou? Řekl bych stejně, stále se tak cítím a je stále těžké uvěřit tomu, že závodím ve formuli 1, nicméně si jsem jistějším. Poznatky z loňského roku mi dávají do roku 2008 více šancí.
Loni jste prožili sen "z nuly hrdina". Jak se změnil váš život? Vždy jsem měl největší očekávání a v každém šampionátu. Formule 1 je jen před více lidmi, většími týmy a sponzory, ale pro mne osobně jsou největší výzvou mé vlastní cíle a očekávání.
Jak se díváte na letošní MP4-23? V testech to vypadalo, že budete mít znovu auto schopné boje o vítězství. Ano, souhlasím, máme dobrý vůz. Jsme v podobné situaci jako loni, ale protože při testech pracuje každý na něčem jiném, musíme si počkat do prvního závodu, abychom věděli kde jsme my a kde naši soupeři. Ale myslím si, že jsme dobře připraveni.
Podívejme se na Heikkiho Kovalainena. Jeho výsledky v testech naznačily, že jste si poměrně blízko. Budete spolu vycházet dobře i nadále? Vztah s Heikkim je v pohodě, známe se několik let a oba jsme ve druhém roce ve formuli 1, oba chceme vyhrávat, být mistrem světa a odvést pro tým to nejlepší. Když jsme spolu, smějeme se, ale na konci dne jsme soupeři a budeme spolu určitě tvrdě bojovat.
Jestli neudělá BMW, Renault či Williams velký krok kupředu, můžeme očekávat v Melbourne boj o vítězství mezi týmy McLaren a Ferrari. Týmová strategie by mohla rozhodnout. Můžeš načrtnou nějaké závěry z vašich loňských zkušeností? Ne, musíme počkat a uvidíme co se bude dít.
Podepsali jste pětiletý kontrakt. Co vás lákalo na takovém dlouhodobém partnerství? Vlastně je to jen prodloužení mého letitého vztahu s McLarenem, který je mým domovem po řadu let a jsem moc rád, že chtěli, abych zůstal. Jsem oddán týmu a chci jim jejich podporu oplatit. Věřím, že tohle je místo, kde mohu získat titul šampiona.
Znáte silné i slabší stránky vašeho týmu a měl jste možnost pozorovat konkurenci při testech před sezonou. Jak podle vás dopadnou první tři závody sezony? S naším vozem jsem velice spokojený a už se nemohu dočkat Melbourne. Určitě bude vůz během roku tvrdě vyvíjen, ale už nyní máme skvělý vůz, skvělý tým a skvělé by bylo vyhrát, nicméně uvidíme, jak se věci vyvinou.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.