Lewis Hamilton se připravuje ke své druhé sezoně za volantem monopostu F1. Když vezmeme v potaz jeho loňské úspěchy a získané zkušenosti, je reálné předpokládat, že letos bude ještě silnější, ještě rychlejší, ještě nebezpečnější. Přes všechna očekávání a úspěch však vystupuje opět skromně.
Loni jste začínal sezonu slovy: „wow, jsem pilotem formule 1“. Jak se cítíte před svojí druhou sezonou? Řekl bych stejně, stále se tak cítím a je stále těžké uvěřit tomu, že závodím ve formuli 1, nicméně si jsem jistějším. Poznatky z loňského roku mi dávají do roku 2008 více šancí.
Loni jste prožili sen "z nuly hrdina". Jak se změnil váš život? Vždy jsem měl největší očekávání a v každém šampionátu. Formule 1 je jen před více lidmi, většími týmy a sponzory, ale pro mne osobně jsou největší výzvou mé vlastní cíle a očekávání.
Jak se díváte na letošní MP4-23? V testech to vypadalo, že budete mít znovu auto schopné boje o vítězství. Ano, souhlasím, máme dobrý vůz. Jsme v podobné situaci jako loni, ale protože při testech pracuje každý na něčem jiném, musíme si počkat do prvního závodu, abychom věděli kde jsme my a kde naši soupeři. Ale myslím si, že jsme dobře připraveni.
Podívejme se na Heikkiho Kovalainena. Jeho výsledky v testech naznačily, že jste si poměrně blízko. Budete spolu vycházet dobře i nadále? Vztah s Heikkim je v pohodě, známe se několik let a oba jsme ve druhém roce ve formuli 1, oba chceme vyhrávat, být mistrem světa a odvést pro tým to nejlepší. Když jsme spolu, smějeme se, ale na konci dne jsme soupeři a budeme spolu určitě tvrdě bojovat.
Jestli neudělá BMW, Renault či Williams velký krok kupředu, můžeme očekávat v Melbourne boj o vítězství mezi týmy McLaren a Ferrari. Týmová strategie by mohla rozhodnout. Můžeš načrtnou nějaké závěry z vašich loňských zkušeností? Ne, musíme počkat a uvidíme co se bude dít.
Podepsali jste pětiletý kontrakt. Co vás lákalo na takovém dlouhodobém partnerství? Vlastně je to jen prodloužení mého letitého vztahu s McLarenem, který je mým domovem po řadu let a jsem moc rád, že chtěli, abych zůstal. Jsem oddán týmu a chci jim jejich podporu oplatit. Věřím, že tohle je místo, kde mohu získat titul šampiona.
Znáte silné i slabší stránky vašeho týmu a měl jste možnost pozorovat konkurenci při testech před sezonou. Jak podle vás dopadnou první tři závody sezony? S naším vozem jsem velice spokojený a už se nemohu dočkat Melbourne. Určitě bude vůz během roku tvrdě vyvíjen, ale už nyní máme skvělý vůz, skvělý tým a skvělé by bylo vyhrát, nicméně uvidíme, jak se věci vyvinou.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.