Giancarlo Fisichella čekal dlouho na rozhodnutí Renaultu, ale když bylo jisté, že se s jeho službami v Enstone více nepočítá, téměř zůstal bez angažmá. Po testu s týmem Force India však obdržel k podpisu dvouletou smlouvu. Neváhal ji podepsat a vrátit se do Silverstone už potřetí.
Přijal jste výzvu jménem Force India, co si myslíte o nadcházející sezoně? Je to fantastický projekt a mají k dispozici dvakrát větší rozpočet než loni. Jsou tu zkušení lidé jako Mike Gascoyne a Mark Smith. Projektu věřím. Možná začneme vzadu a nebude to snadné, ale myslím si, že uděláme velký posun do konce sezony a především v roce 2009. V dosavadních testech jsme udělali hodně práce, vyvážení vozu je velmi dobré a monopost má solidní potenciál.
Kdy jste začal přemýšlet o budoucnosti s týmem Force India? Docela pozdě, na konci listopadu. Dostal jsem pozvánku na testy. Dobrý test je moc důležitý a myslím si, že jsme v Jerezu udělali hodně dobrou práci, a to bylo zřejmě hlavním důvodem, proč mi dali smlouvu. Byl jsem překvapený výbornou prací s inženýry, koneckonců jich hodně znám z dřívějších let, vracím se pod stejnou střechu už potřetí.
Cítíte se tu skutečně jako doma? Ano, jistě, někteří mechanici jsou tu ještě z roku 1997. Když přijdete do nového týmu, vše je nové, jiné a potřebujete čas, tady je to něco jiného.
Myslíte si, že tu máte větší uplatnění než ve velké stáji? Určitě, lidi mi věří, naslouchají a cítím radost, že se mnou pracují, vše jde ve správném směru. Určitě je tu menší tlak než třeba v Renaultu, tam jste jen jezdec, tady jste část personálu.
Jste rád, že máte za zády motor od Ferrari? S Ferrari jsem jezdil už v roce 2004 v Sauberu. Ano, jsem, je to silný a spolehlivý motor, další důvod, proč jsem podepsal smlouvu.
Myslíte si, že může tým postoupit s novými předpisy od roku 2009 výrazněji kupředu? Už teď se pracuje v aerodynamickém tunelu na voze pro rok 2009. V souvislosti s omezeními přítlaku je to velmi důležité. Podle mého odhadu můžeme být silní.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.