Dvojnásobný šampion startující první sezonu za McLaren Mercedes je s vývojem šampionátu spokojený, ale očekává vyrovnaný a napínavý souboj o tituly až do závěrečných závodů.
Jak hodnotíte úvod sezony pro tým a vás osobně? Skvělé. Jsem skutečně velmi spokojen s konkurenceschopností našeho vozu. Jsem šťastný, že jsem už dokázal získat své první vítězství s týmem McLaren Mercedes, což byl náš cíl a i můj osobní cíl.
Vaše nejvýznamnější událost při prvních třech závodech sezony? Určitě GP Malajsie, bezpochyby. Vše se mi dařilo od pátku až do neděle. Projet cílem první s Lewisem jako druhým, bylo skvělé pro celý náš tým.
Očekával jste od MP4-22 takovou formu? Myslím si, že byl lepší, než jsem osobně očekával. Čekaly nás neznámé věci, nové pneumatiky, nová pravidla, omezení motorů. Během prvních závodů vždy pozorujete co kdo ze soupeřů udělal, co jsme udělali my a útok přijde až po návratu do Evropy. Naše forma v Austrálii mne docela překvapila, příjemně samozřejmě.
Jak jste trávil čas mezi Bahrajnem a GP Španělska? Byl jsem nějaký čas s inženýry ve Wokingu, taky několik dní v Barceloně na testech a nějaký čas jsme věnovali marketingovým záležitostem.
Jaké je vaše očekávání od GP Španělska? Po fantastickém startu sezony a vedení šampionátu je naším očekáváním zůstat v této pozici co nejdéle. Vyhrát oba šampionáty je myslím reálným cílem a naším úkolem pro zbytek sezony je porážet Ferrari a další soupeře.
Jakou sezonu předpovídáte? Bude to dlouhý a vyrovnaný boj a mezi kým? Naším hlavním soupeřem bude zřejmě Ferrari a myslím si, že nás čeká vyrovnaný a dlouhý šampionát.
Nedávno jste se setkali s celým týmem ve Wokingu, co bylo cílem? Já, Lewis a Pedro jsme se setkali se všemi zaměstnanci, což je něco, co děláme jednou za čas. Pomáhá to vytvářet v týmu příjemnou atmosféru, abychom byli všichni v pohodě a navzájem se všichni znali. Máme jen 17 závodů a nesmíme chybovat, jsme jeden tým a každá jeho část je důležitá stejně.
Je MP4-22 pro španělský okruh de Catalunya dobře připraven? Svým způsobem ano, neboť je to okruh, kde hraje aerodynamika důležitou roli. Ale je obtížné říci, který typ okruhu nám vyhovuje, neboť jsme dosud závodili na třech úplně jiných okruzích a na všech třech byl vůz velmi silný.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.