Pilot Ferrari pilně před Malajsií trénoval fyzickou kondici ve vnitrozemí Brazílie a očekává, že bude jeho tým znovu silný. Tentokrát však netipuje a na výsledek si chce raději počkat.
Byly zdejší testy užitečné? Jezdit v těchto podmínkách bylo velmi důležité a bylo dobré připravovat se na závod přímo zde. Vždy by bylo lepší odjezdit více než jsme stihli, ale já jsem spokojen, vše šlo dobře. Vůz je v pořádku a připraven. Jak dobrá příprava ale byla, uvidíme až v závodě.
Co jste zde testovali? Já testoval pneumatiky, dvě směsi připravené pro závod, a také nastavení vozu.
Myslíte si, že udělalo Ferrari proti Melbourne další krok dopředu? Nevím jakou práci odvedli soupeři, ale na 100% budeme stejně dobří jako v Melbourne.
Musíte se soustředit na nastavení vozu více pro kvalifikaci než pro závod? Důležité je, aby pracovaly pneumatiky v závodě, ale pro kvalifikaci uděláme určité úpravy.
Jaký je rozdíl mezi dvěma typy pneumatik? Je větší než tomu bylo v Austrálii? Ano, rozdíl mezi pneumatikami určitě je, ale jak velký je těžké říci. V Austrálii byly měkčí gumy v závodě o hodně rychlejší, ale zde také. Oba okruhy jsou hodně odlišné a musíme k tomu přistupovat také jinak.
Zůstal jste po prvním závodě v Malajsii, nebo jste jel domů? Jel jsem do Brazílie, do vnitrozemí, na hodně horké místo a tam jsem trénoval kondici.
Jaký je v těchto podmínkách vůz? V tomto okamžiku je spolehlivý a já jsem spokojen.
Podívejme se do Melbourne, když jste musel dozadu, měl jste jistý druh radosti z očekávané stíhací jízdy? V podstatě ano, když máte skvělý vůz, je potřeba být při startu na čele, ale s dobrým vozem můžete získat dobrý výsledek i z konce pole. To se mi podařilo a skončil jsem šestý. Bohužel jsem nemohl předjet Giancarla, ale dovezl jsem domů body, což může být na konci roku rozhodující.
Měl jste z předjíždění v úvodu závodu radost? Osobně preferuji startovat z přední pozice, opravdu.
Cítíte, že by bylo Ferrari z jiné planety? Všichni jsme z jedné planety. Mohu říkat, že jsme silní a rychlí, ale pro závod se musíme připravit stejně jako ostatní. Porážet McLaren je také těžké a BMW je určitě silné. Musíme pracovat stejně jako dosud.
Myslíte si, že bude rozdíl mezi týmy stejný jako v Austrálii? To je těžké odhadnout z testů, nemá cenu o tom mluvit, počkejme si na příští víkend.
V Austrálii jste šetřil motor? Proč? Při startu zezadu obvykle vezete velké množství paliva, je tam silný provoz a nemůžete předjet některé soupeře ani s vyššími otáčkami, musel jsem šetřit motor, neboť další závod bude ve velkém horku. Ze začátku jsem jezdil s nízkými otáčkami, šetřil jsem palivo, abych mohl jet jen na jednu zastávku.
Myslíte si, že bylo ve vašich silách skončit lépe než šestý? Určitě ano, pokud bych nebyl zapleten v provozu na dráze.
Foto: Scuderia FerrariNico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.