Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Nejnovější, sedmá sezóna populárního seriálu Drive to Survive se objevila na Netflixu krátce před Velkou cenou Austrálie a opět nabídla dramatický pohled na dění v uplynulé sezóně Formule 1. Fanoušci vidí triumf Maxe Verstappena, ale i výkonnostní vzestup McLarenu a Landa Norrise.
Právě Norris však přiznal, že má k seriálu jednu výhradu. I když oceňuje jeho přínos pro popularizaci F1, nelíbí se mu způsob, jakým tvůrci někdy upravují realitu ve prospěch dramatu. „Některá prohlášení jsou prostě nepravdivá,“ prohlásil jezdec McLarenu v rozhovoru pro CNBC.
Britský pilot přiznal, že populární dokumentární série Drive to Survive významně pomohla Formuli 1 získat nové fanoušky a přiblížit zákulisí závodního světa. „Lidé nás teď vidí více jako osobnosti a vidí, jak to uvnitř týmů funguje,“ řekl jezdec McLarenu.
Zároveň však upozornil na negativní stránku seriálu. Tvůrci podle něj často vytrhávají věci z kontextu a vytvářejí příběhy, které nejsou pravdivé.
„Říká se o vás spousta věcí, které nejsou pravdivé, nebo vybírají jen určité části rozhovorů a neukazují celý obraz,“ kritizoval Norris. Dodal, že v minulosti ho některé zkreslené informace ovlivňovaly, zejména v mladších letech. „Někdy se překračují hranice a vznikají úplně falešná prohlášení,“ uzavřel jezdec.
Natáčení osmé sezóny dokumentární série Drive to Survive je již v plném proudu. Tvůrci pořadu byli spatřeni při předsezónních testech v Bahrajnu, kde zaznamenávali rozhovory jezdců. Jedním z hlavních taháků nové série má být odchod Lewise Hamiltona do Ferrari, přestože sedminásobný mistr světa se dosud v pořadu objevoval spíše sporadicky.
Významnou roli by měl sehrát i Lando Norris, který patří k hlavním favoritům na ukončení nadvlády Maxe Verstappena. Britský jezdec je mimo závodní dráhu obrovskou hvězdou a pravidelně plní tribuny v Silverstonu.
Seriál je však často kritizován za manipulativní střih a zkreslování reality. Například v sedmé sezóně nebyla zmíněna diskvalifikace George Russella z Velké ceny Belgie 2024, což mohlo vést ke zkreslenému vnímání vítězství. Takové nepřesnosti pak mohou jezdce dostávat do nepříjemných situací a vyvolávat nechtěnou kritiku na sociálních sítích.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.