Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Robert Kubica je v Polsku považován za legendu, a to nejen díky svým historickým výkonům v F1. Každý fanoušek motorsportu si jistě vzpomene na jeho nezapomenutelný triumf během Velké ceny Kanady v roce 2008, kde se stal prvním Polákem, který vyhrál Grand Prix F1. Po této události závodil s odhodláním a během sezóny 2008 skončil na skvělém 4. místě. Jeho jméno se zapsalo do dějin motorsportu nejen v Polsku, ale i na celosvětové úrovni.
A nyní se fanoušci F1 a sběratelé mohou dostat o krok blíže k historii, a to díky prodeji originálního závodního vozu BMW Sauber, se kterým Kubica závodil v roce 2009. Tento model je spojený s jeho památným startem v GP Austrálie, kde došlo k incidentu s Sebastianem Vettelem, což Kubicu připravilo o místo na stupních vítězů. Tento vůz je nyní k dispozici na webu rececart.com, kde si každý může prohlédnout jeho specifikace a případně se stát jeho vlastníkem.
Specifikace vozu, jak je uvedeno na stránkách aukce, obsahují některé chybějící komponenty, jako jsou převodovka, řídící jednotka motoru nebo palivové čerpadlo. Přesto si stále zachovává svou historickou hodnotu a pro sběratele může představovat jedinečnou příležitost. Cena vozu je vysoká, pohybuje se kolem 10 milionu korun (bez DPH) (1,6 PLN - poznámka redakce), což ukazuje na to, jakou hodnotu má tento kus motorsportové historie.
Pro každého, kdo si chce pořídit kousek F1 do sbírky, je to výjimečná nabídka. Ať už jako sběratelský kousek, nebo jako vzpomínka na jednu z nejúspěšnějších kariér v historii polského motorsportu.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.
Ferrari překvapilo v Monaku silným výkonem, který předčil vlastní očekávání. V Maranellu teď doufají, že nová pravidla pro přední křídla v Barceloně přinesou zásadní posun.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.