Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Laura Muellerová je jednou ze dvou žen, které přebírají nové pozice americkém v týmu Haas. Jmenování proběhlo v rámci širší personální změny, která má posílit tým. Muellerová se stává inženýrkou a připojí se k francouzskému jezdci Estebanu Oconovi, přičemž její technické porozumění a schopnost přinášet nové perspektivy jsou klíčové pro její roli. Podle šéfa týmu Ajao Komatsu je její pracovní morálka a odhodlání výjimečné. „Její technické porozumění je velmi dobré, takže si myslíme, že se pro Estebana dobře hodí,“ dodal.
Další důležitou změnou v týmu je jmenování Carine Cridelich šéfkou strategie. Cridelich přichází z týmu Racing Bulls Red Bull, kde vykonávala podobnou roli, a její zkušenosti přinesou Haas týmu hodnotné strategické dovednosti. „Pracovní morálka Carine a její odhodlání jsou pro nás obrovským přínosem, její zkušenosti budou klíčové pro naši budoucnost,“ uvedl Komatsu.
Kromě výše zmíněných žen v týmu byl jmenován nový závodní inženýr pro britského nováčka Olivera Bearmana. Tímto inženýrem je Ronan O'Hare, který přichází rovněž z týmu Haas. Tento krok má za cíl zajistit, že Bearman bude mít k dispozici odborníka, který mu pomůže se správným nastavením a strategií během závodů. O'Hare má zkušenosti, které by měly novému jezdcovi výrazně pomoci v jeho rozvoji.
Tým Haas také provedl další personální změny, kdy Francesca Nenciho jmenovali hlavním závodním inženýrem. Mark Lowe, který se připojil k týmu, bude zastávat roli sportovního ředitele, což umožní lepší koordinaci a organizaci celého týmu. Významné změny se dotkly i technického oddělení, kde bývalý inženýr Ferrari Andrea de Zordo přebírá roli technického ředitele a Tom Coupland, který přišel z Ferrari v roce 2021, je novým hlavním designérem týmu.
„Důvodem těchto personálních změn bylo, že jsem měl pocit, že jsme loni nechali na stole příliš mnoho bodů,“ vysvětlil Komatsu, proč došlo k těmto změnám v týmu. Noví závodní inženýři se již během minulého týdne zapojili do testování předchozích vozů, což by mělo pomoci týmu připravit se na nadcházející sezónu s většími ambicemi a silnějším týmem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.