Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Laura Muellerová je jednou ze dvou žen, které přebírají nové pozice americkém v týmu Haas. Jmenování proběhlo v rámci širší personální změny, která má posílit tým. Muellerová se stává inženýrkou a připojí se k francouzskému jezdci Estebanu Oconovi, přičemž její technické porozumění a schopnost přinášet nové perspektivy jsou klíčové pro její roli. Podle šéfa týmu Ajao Komatsu je její pracovní morálka a odhodlání výjimečné. „Její technické porozumění je velmi dobré, takže si myslíme, že se pro Estebana dobře hodí,“ dodal.
Další důležitou změnou v týmu je jmenování Carine Cridelich šéfkou strategie. Cridelich přichází z týmu Racing Bulls Red Bull, kde vykonávala podobnou roli, a její zkušenosti přinesou Haas týmu hodnotné strategické dovednosti. „Pracovní morálka Carine a její odhodlání jsou pro nás obrovským přínosem, její zkušenosti budou klíčové pro naši budoucnost,“ uvedl Komatsu.
Kromě výše zmíněných žen v týmu byl jmenován nový závodní inženýr pro britského nováčka Olivera Bearmana. Tímto inženýrem je Ronan O'Hare, který přichází rovněž z týmu Haas. Tento krok má za cíl zajistit, že Bearman bude mít k dispozici odborníka, který mu pomůže se správným nastavením a strategií během závodů. O'Hare má zkušenosti, které by měly novému jezdcovi výrazně pomoci v jeho rozvoji.
Tým Haas také provedl další personální změny, kdy Francesca Nenciho jmenovali hlavním závodním inženýrem. Mark Lowe, který se připojil k týmu, bude zastávat roli sportovního ředitele, což umožní lepší koordinaci a organizaci celého týmu. Významné změny se dotkly i technického oddělení, kde bývalý inženýr Ferrari Andrea de Zordo přebírá roli technického ředitele a Tom Coupland, který přišel z Ferrari v roce 2021, je novým hlavním designérem týmu.
„Důvodem těchto personálních změn bylo, že jsem měl pocit, že jsme loni nechali na stole příliš mnoho bodů,“ vysvětlil Komatsu, proč došlo k těmto změnám v týmu. Noví závodní inženýři se již během minulého týdne zapojili do testování předchozích vozů, což by mělo pomoci týmu připravit se na nadcházející sezónu s většími ambicemi a silnějším týmem.
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.
Po slabším víkendu v Monaku se začaly objevovat pochybnosti o spolupráci Hamiltona s inženýrem Adamim, které pilot rychle odmítl. Zdůraznil, že adaptace na nový tým vyžaduje čas, ale vzájemná důvěra a odhodlání společně postupovat jsou pevné.
David Croft rozvířil debatu o budoucnosti jezdecké sestavy Red Bullu po roce 2025, kdy končí smlouva Sergia Péreze. Zmiňuje možné nástupce včetně Liama Lawsona, ale upozorňuje, že tým musí pečlivě zvažovat každý krok, aby nenarušil Verstappenovu dominanci.
Lando Norris a Oscar Piastri dorazili do Španělska s tříbodovým rozdílem a potvrzují, že McLaren patří mezi nejvyrovnanější týmy sezony. Přestože se spekuluje o možných týmových příkazech, Piastri trvá na tom, že je zatím čas nechat oba jezdce závodit na rovinu.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.