Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Laura Muellerová je jednou ze dvou žen, které přebírají nové pozice americkém v týmu Haas. Jmenování proběhlo v rámci širší personální změny, která má posílit tým. Muellerová se stává inženýrkou a připojí se k francouzskému jezdci Estebanu Oconovi, přičemž její technické porozumění a schopnost přinášet nové perspektivy jsou klíčové pro její roli. Podle šéfa týmu Ajao Komatsu je její pracovní morálka a odhodlání výjimečné. „Její technické porozumění je velmi dobré, takže si myslíme, že se pro Estebana dobře hodí,“ dodal.
Další důležitou změnou v týmu je jmenování Carine Cridelich šéfkou strategie. Cridelich přichází z týmu Racing Bulls Red Bull, kde vykonávala podobnou roli, a její zkušenosti přinesou Haas týmu hodnotné strategické dovednosti. „Pracovní morálka Carine a její odhodlání jsou pro nás obrovským přínosem, její zkušenosti budou klíčové pro naši budoucnost,“ uvedl Komatsu.
Kromě výše zmíněných žen v týmu byl jmenován nový závodní inženýr pro britského nováčka Olivera Bearmana. Tímto inženýrem je Ronan O'Hare, který přichází rovněž z týmu Haas. Tento krok má za cíl zajistit, že Bearman bude mít k dispozici odborníka, který mu pomůže se správným nastavením a strategií během závodů. O'Hare má zkušenosti, které by měly novému jezdcovi výrazně pomoci v jeho rozvoji.
Tým Haas také provedl další personální změny, kdy Francesca Nenciho jmenovali hlavním závodním inženýrem. Mark Lowe, který se připojil k týmu, bude zastávat roli sportovního ředitele, což umožní lepší koordinaci a organizaci celého týmu. Významné změny se dotkly i technického oddělení, kde bývalý inženýr Ferrari Andrea de Zordo přebírá roli technického ředitele a Tom Coupland, který přišel z Ferrari v roce 2021, je novým hlavním designérem týmu.
„Důvodem těchto personálních změn bylo, že jsem měl pocit, že jsme loni nechali na stole příliš mnoho bodů,“ vysvětlil Komatsu, proč došlo k těmto změnám v týmu. Noví závodní inženýři se již během minulého týdne zapojili do testování předchozích vozů, což by mělo pomoci týmu připravit se na nadcházející sezónu s většími ambicemi a silnějším týmem.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.