Liberty Media se pustila do nové historie podpůrných akcí Formule 1 a podle ohlasů nejen diváků a návštěvníků získává body i u samotných pilotů. Mezi nimi i v poslední době hodně probíraný Fernando Alonso.
Španělský pilot na středeční akci sice do žádného vozu neusedl, nicméně na náměstí Trafalgar Square se dostavil alespoň s mobilním telefonem a natáčel si nadšený dav. Při té příležitosti se pochvalně vyjádřil k celé akci a vyslovil naději, že nepůjde o ojedinělou záležitost.
"Myslím, že to bylo hodně dobré. Zejména těch pár posledních kol, kdy byla všechna auta na ulici společně. Hodně tomu napomohl i hluk osmiválců, staré vozy dokázaly vytvořit lepší show. Pro mnoho lidí to byl první kontakt s Formulí 1, četl jsem některé komentáře a také mi psali fanoušci na sociální síť a podobně. Určitě je to nalákalo k návštěvě Grand Prix. To byl také hlavní cíl akce - přilákat nové příznivce a ukázat nové generaci, co vlastně F1 je a její nové majitele. Doufejme, že to je první z mnoha podobných událostí ve velkých městech a na historických místech," vyslovil Alonso své přání.
Zcela určitě by Alonso podobná roadshow vytáhl do zemí, ale i měst, kde se Grand Prix nejezdí. Ostatně něco podobného prožila i Praha a další metropole. "Pro mnoho lidí by to bylo skvělé, řekl bych, že 20 - 30 % v Londýně vidělo Formuli 1 vůbec poprvé. Akce je pak inspiruje k návštěvě závodu, takže v zemích, kde tato možnost není, by to bylko ještě zajímavější. Určitě by to byl dobrý nápad," pokračuje Alonso.
Velice dobrou odezvu měl i momentálně vedoucí pilot průběžné klasifikace Sebastian Vettel - a to navzdory tomu, že momentálně probíhá ne zrovna nejklidnější fáze vztahů s Lewisem Hamiltonem, který je v Británii vnímán jako hrdina bez bázně a hany.
"Opravdu se mi ta akce moc líbila. Myslím, že to je opravdu něco jedinečného, když je centrální Londýn částečně mimo provoz, abychom tam mohli jezdit sem a tam, bylo to opravdu hezké. Vždy je příjemné se přiblížit lidem, většina z nich se zdála být opravdu nadšená. V této zemi je tradiční vášeň pro motoristické závody, takže to bylo skvělé být při tom," sdělil své dojmy Vettel.
Pochopitelně následovala i otázka týkající se Lewise Hamiltona, zvláště jak Vettel vnímá skutečnost, že se domácí ikona na akci neukázala. "Abych byl upřímný, je mi to jedno. Byli jsme o účast požádáni a já jsem souhlasil - podobná množnost se vám v životě mnohokrát nenaskytne. Ukázalo se, že to je dobrá akce, zábavný počin pro lidi i pro nás, navíc si každý mohl vybrat, jestli do toho půjde nebo ne," prohlásil pilot Ferrari.
Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen poněkud pozapomněl na svou image Icemana a rovněž se nadšeně rozhovořil o události, která je skutečně označována za start nových akcí spojených s F1.
"Podobné akce, kterých se obvykle zúčastňujeme, jsou pořádány buď týmem nebo jde o sponzorské záležitosti. Ale tady do ní byli víceméně zapojeni všichni. Tím se od oněch zmíněných podniků liší. Pro lidi bylo úžasné vidět auta, sice jsme moc nejezdili, bylo to na malém prostoru, ale pořád to je lepší než nic. Dříve nemělo zdaleka tolik lidí možnost přijít a něco podobného vidět. Tady byli hodně blízko, sice jsme nejezdili moc rychle, ale atmosféra byla cítit," zhodnotil akci Räikkönen.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.