Liberty Media se pustila do nové historie podpůrných akcí Formule 1 a podle ohlasů nejen diváků a návštěvníků získává body i u samotných pilotů. Mezi nimi i v poslední době hodně probíraný Fernando Alonso.
Španělský pilot na středeční akci sice do žádného vozu neusedl, nicméně na náměstí Trafalgar Square se dostavil alespoň s mobilním telefonem a natáčel si nadšený dav. Při té příležitosti se pochvalně vyjádřil k celé akci a vyslovil naději, že nepůjde o ojedinělou záležitost.
"Myslím, že to bylo hodně dobré. Zejména těch pár posledních kol, kdy byla všechna auta na ulici společně. Hodně tomu napomohl i hluk osmiválců, staré vozy dokázaly vytvořit lepší show. Pro mnoho lidí to byl první kontakt s Formulí 1, četl jsem některé komentáře a také mi psali fanoušci na sociální síť a podobně. Určitě je to nalákalo k návštěvě Grand Prix. To byl také hlavní cíl akce - přilákat nové příznivce a ukázat nové generaci, co vlastně F1 je a její nové majitele. Doufejme, že to je první z mnoha podobných událostí ve velkých městech a na historických místech," vyslovil Alonso své přání.
Zcela určitě by Alonso podobná roadshow vytáhl do zemí, ale i měst, kde se Grand Prix nejezdí. Ostatně něco podobného prožila i Praha a další metropole. "Pro mnoho lidí by to bylo skvělé, řekl bych, že 20 - 30 % v Londýně vidělo Formuli 1 vůbec poprvé. Akce je pak inspiruje k návštěvě závodu, takže v zemích, kde tato možnost není, by to bylko ještě zajímavější. Určitě by to byl dobrý nápad," pokračuje Alonso.
Velice dobrou odezvu měl i momentálně vedoucí pilot průběžné klasifikace Sebastian Vettel - a to navzdory tomu, že momentálně probíhá ne zrovna nejklidnější fáze vztahů s Lewisem Hamiltonem, který je v Británii vnímán jako hrdina bez bázně a hany.
"Opravdu se mi ta akce moc líbila. Myslím, že to je opravdu něco jedinečného, když je centrální Londýn částečně mimo provoz, abychom tam mohli jezdit sem a tam, bylo to opravdu hezké. Vždy je příjemné se přiblížit lidem, většina z nich se zdála být opravdu nadšená. V této zemi je tradiční vášeň pro motoristické závody, takže to bylo skvělé být při tom," sdělil své dojmy Vettel.
Pochopitelně následovala i otázka týkající se Lewise Hamiltona, zvláště jak Vettel vnímá skutečnost, že se domácí ikona na akci neukázala. "Abych byl upřímný, je mi to jedno. Byli jsme o účast požádáni a já jsem souhlasil - podobná množnost se vám v životě mnohokrát nenaskytne. Ukázalo se, že to je dobrá akce, zábavný počin pro lidi i pro nás, navíc si každý mohl vybrat, jestli do toho půjde nebo ne," prohlásil pilot Ferrari.
Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen poněkud pozapomněl na svou image Icemana a rovněž se nadšeně rozhovořil o události, která je skutečně označována za start nových akcí spojených s F1.
"Podobné akce, kterých se obvykle zúčastňujeme, jsou pořádány buď týmem nebo jde o sponzorské záležitosti. Ale tady do ní byli víceméně zapojeni všichni. Tím se od oněch zmíněných podniků liší. Pro lidi bylo úžasné vidět auta, sice jsme moc nejezdili, bylo to na malém prostoru, ale pořád to je lepší než nic. Dříve nemělo zdaleka tolik lidí možnost přijít a něco podobného vidět. Tady byli hodně blízko, sice jsme nejezdili moc rychle, ale atmosféra byla cítit," zhodnotil akci Räikkönen.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.