Pokud se stanete mistrem světa po jednom z nejdramatičtějších soubojů, který skutečně trval do posledních metrů závěrečné Grand Prix celé sezóny, dá se čekat, že si budete odměnu v podobě trofeje patřičně hýčkat.
Akce F1 Live London, která proběhla ve středečním podvečeru, přinesla i jedno poměrně velké překvapení. Momentální obhájce titulu mistra světa F1 Nico Rosberg (ačkoliv už se vzdal závodní kariéry) na zmíněné roadshow přiznal, že ohledně trofeje vyvedené ve zlatě a stříbře, ozdobené vyrytými podpisy všech předchozích šampionů, prožil několik velmi napjatých dní.
"Byla to pro mě opravdu hodně zvláštní doba, protože jsem o ni měl skutečně velký strach. Nedávno jsme ji poslali do Goodwoodu - pochopitelně s patřičným bezpečnostním opatřením - a ona se přesto ztratila. Nevěděl jsem o ni pět dní! Přitom pro mě tolik znamenala. Byly to skutečně velice těžké dny, ale už je to pryč. Byla ztracena, zatoulala se na poště. Teď už je všechno v pořádku, takže jsem opravdu šťastný," vysvětlil Rosberg situaci, která ho opravdu stála hodně nervů.
Trofej putovala na tradiční svátek motoristického sportu Festival of Speed v Goodwoodu, kde mohou diváci už po několik let vídat historické vozy Formule 1, od těch veleúspěšných až po úplné "konstruktérské potraty", jak se o nepovedených vozech občas mluví.
Nico Rosberg už nemá povinnosti jako závodní pilot, protože bezprostředně po získání titulu mistra světa se spontánně rozhodl ukončit svou závodní kariéru. Ovšem v měsíci "oslav", jak nazval červenec, má opravdu hodně nabitý kalendář.
"Diář mám opravdu plný, nevím, kam dříve skočit. Musím na svém seznamu neustále pracovat. V pátek například jedu na dvorce ve Wimbledonu, v neděli na Grand Prix Velké Británie, než se vydám do amerického Silicon Valley - tato cesta bude mít inspirativní charakter," poodhalil své plány Rosberg.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.