Pokud se stanete mistrem světa po jednom z nejdramatičtějších soubojů, který skutečně trval do posledních metrů závěrečné Grand Prix celé sezóny, dá se čekat, že si budete odměnu v podobě trofeje patřičně hýčkat.
Akce F1 Live London, která proběhla ve středečním podvečeru, přinesla i jedno poměrně velké překvapení. Momentální obhájce titulu mistra světa F1 Nico Rosberg (ačkoliv už se vzdal závodní kariéry) na zmíněné roadshow přiznal, že ohledně trofeje vyvedené ve zlatě a stříbře, ozdobené vyrytými podpisy všech předchozích šampionů, prožil několik velmi napjatých dní.
"Byla to pro mě opravdu hodně zvláštní doba, protože jsem o ni měl skutečně velký strach. Nedávno jsme ji poslali do Goodwoodu - pochopitelně s patřičným bezpečnostním opatřením - a ona se přesto ztratila. Nevěděl jsem o ni pět dní! Přitom pro mě tolik znamenala. Byly to skutečně velice těžké dny, ale už je to pryč. Byla ztracena, zatoulala se na poště. Teď už je všechno v pořádku, takže jsem opravdu šťastný," vysvětlil Rosberg situaci, která ho opravdu stála hodně nervů.
Trofej putovala na tradiční svátek motoristického sportu Festival of Speed v Goodwoodu, kde mohou diváci už po několik let vídat historické vozy Formule 1, od těch veleúspěšných až po úplné "konstruktérské potraty", jak se o nepovedených vozech občas mluví.
Nico Rosberg už nemá povinnosti jako závodní pilot, protože bezprostředně po získání titulu mistra světa se spontánně rozhodl ukončit svou závodní kariéru. Ovšem v měsíci "oslav", jak nazval červenec, má opravdu hodně nabitý kalendář.
"Diář mám opravdu plný, nevím, kam dříve skočit. Musím na svém seznamu neustále pracovat. V pátek například jedu na dvorce ve Wimbledonu, v neděli na Grand Prix Velké Británie, než se vydám do amerického Silicon Valley - tato cesta bude mít inspirativní charakter," poodhalil své plány Rosberg.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.