Pokud se stanete mistrem světa po jednom z nejdramatičtějších soubojů, který skutečně trval do posledních metrů závěrečné Grand Prix celé sezóny, dá se čekat, že si budete odměnu v podobě trofeje patřičně hýčkat.
Akce F1 Live London, která proběhla ve středečním podvečeru, přinesla i jedno poměrně velké překvapení. Momentální obhájce titulu mistra světa F1 Nico Rosberg (ačkoliv už se vzdal závodní kariéry) na zmíněné roadshow přiznal, že ohledně trofeje vyvedené ve zlatě a stříbře, ozdobené vyrytými podpisy všech předchozích šampionů, prožil několik velmi napjatých dní.
"Byla to pro mě opravdu hodně zvláštní doba, protože jsem o ni měl skutečně velký strach. Nedávno jsme ji poslali do Goodwoodu - pochopitelně s patřičným bezpečnostním opatřením - a ona se přesto ztratila. Nevěděl jsem o ni pět dní! Přitom pro mě tolik znamenala. Byly to skutečně velice těžké dny, ale už je to pryč. Byla ztracena, zatoulala se na poště. Teď už je všechno v pořádku, takže jsem opravdu šťastný," vysvětlil Rosberg situaci, která ho opravdu stála hodně nervů.
Trofej putovala na tradiční svátek motoristického sportu Festival of Speed v Goodwoodu, kde mohou diváci už po několik let vídat historické vozy Formule 1, od těch veleúspěšných až po úplné "konstruktérské potraty", jak se o nepovedených vozech občas mluví.
Nico Rosberg už nemá povinnosti jako závodní pilot, protože bezprostředně po získání titulu mistra světa se spontánně rozhodl ukončit svou závodní kariéru. Ovšem v měsíci "oslav", jak nazval červenec, má opravdu hodně nabitý kalendář.
"Diář mám opravdu plný, nevím, kam dříve skočit. Musím na svém seznamu neustále pracovat. V pátek například jedu na dvorce ve Wimbledonu, v neděli na Grand Prix Velké Británie, než se vydám do amerického Silicon Valley - tato cesta bude mít inspirativní charakter," poodhalil své plány Rosberg.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.