Sauber se loni trápil a nechybělo mnoho, aby se propadl na poslední, nedobře honorované místo v Poháru konstruktérů. Málem ho tehdy potopil Pascal Wehrlein na Sauberu. Stejný pilot nyní přivezl švýcarskému týmu nejlepší umístění od předloňské Grand Prix Ruska.
Tehdy to byl Felipe Nasr, kdo dokázal vyjet šesté místo. Od té doby tahal Sauber za kratší konec, navzdory tomu, že v minulé sezóně na jeho stranu přišel kvalitní sponzor Longbow Finance. Nyní se tedy zdá, že se tým z Hinwilu začíná opět probouzet k lepším výsledkům. A to mohlo být ve Španělsku ještě veseleji.
Pascal Wehrlein, stejně jako Ericsson, vsadil na jednu zastávku v boxech a po třetině závodu se prokousal na chvíli až na páté místo. Většinu závodu však obhajoval sedmou příčku a zvláště Carlos Sainz jr. z něj musel být nešťastný, protože se před skvěle bránícího mladého Němce nedokázal dostat. To už bylo avizováno, že pilot Sauberu dostane pětivteřinovou penalizaci, protože nezajel do boxů způsobem, který vyžadují pravidla. Příčinou bylo vyslání virtuálního safety caru po kolizi Vandoornea s Massou.
"Pascal je výborně. Je to smutné, že povolání do boxů přišlo pozdě a kvůli němu pak dostal onu penalizaci. Šlo o zlomek vteřiny, pokyn se opravdu maličko opozdil, ale přesto dokázal alespoň takhle zareagovat. Nemá smysl plakat nad tím, co mohlo být. Jsme spokojeni s tím, čeho jsme dosáhli," prohlásila vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová.
"Je škoda, že Pascal dostal trest, na zastávku v podobném čase jsme mysleli. Ale kolem VSC bylo trochu zmatků a prodlev, když byl režim ohlášen, nacházel se jeho vůz prakticky na hraně vjezdu do boxů, takže pokyn jsme mu dali pozdě - to by také důvod, proč minul jeden vytyčený kužel," vysvětlil situaci Xevi Pujolar, vedoucí traťového provozu týmu Sauber.
"Dostal jsem pokyn, když už jsem prakticky najížděl do poslední zatáčky, ale i když jsem věděl, že ten příkaz přišel pozdě, bylo důležité, abych se dostal dovnitř. Minul jsem jeden patník, ale kdybych zůstal na trati, tak by mě předjeli všichni ti, které jsem předtím zdolal a šance na body by byla pryč, tohle byla moje poslední šance. S nějakým trestem jsem počítal," uvedl svou verzi prohřešku Wehrlein.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.