Sauber se loni trápil a nechybělo mnoho, aby se propadl na poslední, nedobře honorované místo v Poháru konstruktérů. Málem ho tehdy potopil Pascal Wehrlein na Sauberu. Stejný pilot nyní přivezl švýcarskému týmu nejlepší umístění od předloňské Grand Prix Ruska.
Tehdy to byl Felipe Nasr, kdo dokázal vyjet šesté místo. Od té doby tahal Sauber za kratší konec, navzdory tomu, že v minulé sezóně na jeho stranu přišel kvalitní sponzor Longbow Finance. Nyní se tedy zdá, že se tým z Hinwilu začíná opět probouzet k lepším výsledkům. A to mohlo být ve Španělsku ještě veseleji.
Pascal Wehrlein, stejně jako Ericsson, vsadil na jednu zastávku v boxech a po třetině závodu se prokousal na chvíli až na páté místo. Většinu závodu však obhajoval sedmou příčku a zvláště Carlos Sainz jr. z něj musel být nešťastný, protože se před skvěle bránícího mladého Němce nedokázal dostat. To už bylo avizováno, že pilot Sauberu dostane pětivteřinovou penalizaci, protože nezajel do boxů způsobem, který vyžadují pravidla. Příčinou bylo vyslání virtuálního safety caru po kolizi Vandoornea s Massou.
"Pascal je výborně. Je to smutné, že povolání do boxů přišlo pozdě a kvůli němu pak dostal onu penalizaci. Šlo o zlomek vteřiny, pokyn se opravdu maličko opozdil, ale přesto dokázal alespoň takhle zareagovat. Nemá smysl plakat nad tím, co mohlo být. Jsme spokojeni s tím, čeho jsme dosáhli," prohlásila vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová.
"Je škoda, že Pascal dostal trest, na zastávku v podobném čase jsme mysleli. Ale kolem VSC bylo trochu zmatků a prodlev, když byl režim ohlášen, nacházel se jeho vůz prakticky na hraně vjezdu do boxů, takže pokyn jsme mu dali pozdě - to by také důvod, proč minul jeden vytyčený kužel," vysvětlil situaci Xevi Pujolar, vedoucí traťového provozu týmu Sauber.
"Dostal jsem pokyn, když už jsem prakticky najížděl do poslední zatáčky, ale i když jsem věděl, že ten příkaz přišel pozdě, bylo důležité, abych se dostal dovnitř. Minul jsem jeden patník, ale kdybych zůstal na trati, tak by mě předjeli všichni ti, které jsem předtím zdolal a šance na body by byla pryč, tohle byla moje poslední šance. S nějakým trestem jsem počítal," uvedl svou verzi prohřešku Wehrlein.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.