Sauber se loni trápil a nechybělo mnoho, aby se propadl na poslední, nedobře honorované místo v Poháru konstruktérů. Málem ho tehdy potopil Pascal Wehrlein na Sauberu. Stejný pilot nyní přivezl švýcarskému týmu nejlepší umístění od předloňské Grand Prix Ruska.
Tehdy to byl Felipe Nasr, kdo dokázal vyjet šesté místo. Od té doby tahal Sauber za kratší konec, navzdory tomu, že v minulé sezóně na jeho stranu přišel kvalitní sponzor Longbow Finance. Nyní se tedy zdá, že se tým z Hinwilu začíná opět probouzet k lepším výsledkům. A to mohlo být ve Španělsku ještě veseleji.
Pascal Wehrlein, stejně jako Ericsson, vsadil na jednu zastávku v boxech a po třetině závodu se prokousal na chvíli až na páté místo. Většinu závodu však obhajoval sedmou příčku a zvláště Carlos Sainz jr. z něj musel být nešťastný, protože se před skvěle bránícího mladého Němce nedokázal dostat. To už bylo avizováno, že pilot Sauberu dostane pětivteřinovou penalizaci, protože nezajel do boxů způsobem, který vyžadují pravidla. Příčinou bylo vyslání virtuálního safety caru po kolizi Vandoornea s Massou.
"Pascal je výborně. Je to smutné, že povolání do boxů přišlo pozdě a kvůli němu pak dostal onu penalizaci. Šlo o zlomek vteřiny, pokyn se opravdu maličko opozdil, ale přesto dokázal alespoň takhle zareagovat. Nemá smysl plakat nad tím, co mohlo být. Jsme spokojeni s tím, čeho jsme dosáhli," prohlásila vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová.
"Je škoda, že Pascal dostal trest, na zastávku v podobném čase jsme mysleli. Ale kolem VSC bylo trochu zmatků a prodlev, když byl režim ohlášen, nacházel se jeho vůz prakticky na hraně vjezdu do boxů, takže pokyn jsme mu dali pozdě - to by také důvod, proč minul jeden vytyčený kužel," vysvětlil situaci Xevi Pujolar, vedoucí traťového provozu týmu Sauber.
"Dostal jsem pokyn, když už jsem prakticky najížděl do poslední zatáčky, ale i když jsem věděl, že ten příkaz přišel pozdě, bylo důležité, abych se dostal dovnitř. Minul jsem jeden patník, ale kdybych zůstal na trati, tak by mě předjeli všichni ti, které jsem předtím zdolal a šance na body by byla pryč, tohle byla moje poslední šance. S nějakým trestem jsem počítal," uvedl svou verzi prohřešku Wehrlein.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.