Sauber se loni trápil a nechybělo mnoho, aby se propadl na poslední, nedobře honorované místo v Poháru konstruktérů. Málem ho tehdy potopil Pascal Wehrlein na Sauberu. Stejný pilot nyní přivezl švýcarskému týmu nejlepší umístění od předloňské Grand Prix Ruska.
Tehdy to byl Felipe Nasr, kdo dokázal vyjet šesté místo. Od té doby tahal Sauber za kratší konec, navzdory tomu, že v minulé sezóně na jeho stranu přišel kvalitní sponzor Longbow Finance. Nyní se tedy zdá, že se tým z Hinwilu začíná opět probouzet k lepším výsledkům. A to mohlo být ve Španělsku ještě veseleji.
Pascal Wehrlein, stejně jako Ericsson, vsadil na jednu zastávku v boxech a po třetině závodu se prokousal na chvíli až na páté místo. Většinu závodu však obhajoval sedmou příčku a zvláště Carlos Sainz jr. z něj musel být nešťastný, protože se před skvěle bránícího mladého Němce nedokázal dostat. To už bylo avizováno, že pilot Sauberu dostane pětivteřinovou penalizaci, protože nezajel do boxů způsobem, který vyžadují pravidla. Příčinou bylo vyslání virtuálního safety caru po kolizi Vandoornea s Massou.
"Pascal je výborně. Je to smutné, že povolání do boxů přišlo pozdě a kvůli němu pak dostal onu penalizaci. Šlo o zlomek vteřiny, pokyn se opravdu maličko opozdil, ale přesto dokázal alespoň takhle zareagovat. Nemá smysl plakat nad tím, co mohlo být. Jsme spokojeni s tím, čeho jsme dosáhli," prohlásila vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová.
"Je škoda, že Pascal dostal trest, na zastávku v podobném čase jsme mysleli. Ale kolem VSC bylo trochu zmatků a prodlev, když byl režim ohlášen, nacházel se jeho vůz prakticky na hraně vjezdu do boxů, takže pokyn jsme mu dali pozdě - to by také důvod, proč minul jeden vytyčený kužel," vysvětlil situaci Xevi Pujolar, vedoucí traťového provozu týmu Sauber.
"Dostal jsem pokyn, když už jsem prakticky najížděl do poslední zatáčky, ale i když jsem věděl, že ten příkaz přišel pozdě, bylo důležité, abych se dostal dovnitř. Minul jsem jeden patník, ale kdybych zůstal na trati, tak by mě předjeli všichni ti, které jsem předtím zdolal a šance na body by byla pryč, tohle byla moje poslední šance. S nějakým trestem jsem počítal," uvedl svou verzi prohřešku Wehrlein.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.