Je to už tak trochu obehraná deska. Proč si Ferrari drží Räikkönena, když už je dávno za zenitem, na stupně vítězů se dostane zřídka a spíš díky problémům soupeřů, navíc vedení mu několikrát muselo dát ultimátům? Jeho týmový kolega je ale jiného názoru.
Nelze zastřít skutečnost, že během svého druhého angažmá u Ferrari aboslvoval Kimi Räikkönen 63 Grand Prix a pouze sedmkrát se dostal na stupně vítězů - v roce 2014 dokonce ani jednou. Ozývají se hlasy, že ani letos, kdy se Ferrari dostává do těsného závětří Mercedesu, to nebude lepší. Opět se rozezněly důvěrné známé tóny, které jsme slyšeli už před dvěma lety v polovině sezóny. Ozývají se opět hlasy bývalých zaměstnanců Ferrari a potřebu promluvit Icemanovi do duše měl i sám prezident Ferrari.
Před Grand Prix Ruska ale nejspíš vášně opadly, po čtvrtém místě v Bahrajnu se Kimi dokonce vyjádřil, že co se týče jeho vztahu s Marchionnem, je všechno v nejlepším pořádku. V kvalifikaci mu pak uteklo pole-position o pouhých 0,059 - naposledy ji vyhrál ve Francii 2008. Ani závodní tempo v Soči nebylo z jeho hlediska nijak špatné, takže poprvé od Grand Prix Rakouska v loňském roce stanul opět na stupních vítězů.
"V některých závodech nedosáhl výsledků, které by si zasloužil. V Bahrajnu to byl třeba start, v prvním kole ztratil hodně, jinak podle mého názoru skončil na stupních vítězů. Samozřejmě vidím, co se přesně děje a některé věci nejsou stoprocentně v jeho moci, ale nemyslím si, že by v paddocku vládla nějaká pochybnost o tom, že je Kimi jedním z nejnadanějších pilotů, které máme. Nemyslím si, že by někdo jiný mohl odejít do WRC a jezdit tam na úrovni, pak se vrátit a znovu být velice rychlý. Opravdu se nedomnívám, že někdo pochybuje o jeho schopnostech nebo talentu, ale jak jsem už řekl, musí klapnou spousta věcí. Když se podíváte na loňský rok, byly tam nějaké závody, kdy se mu nedařilo - bylo to tak trochu na houpačce, ale v kontextu celé sezóny se to vyrovná," hodnotí svého kolegu Sebastian Vettel.
Sám Iceman se k situaci vyjádřil také, podle něj je v současnosti rozdíl mezi prvními čtyřmi piloty průběžné klasifikace natolik úzký, že bude stačit, až Ferrari doladí některé "maličkosti", aby jeho výsledky vylétly nahoru.
"Domnívám se, že můj start do letošní sezóny byl trochu klopotnější. Byl daleko od ideálu, ale víkend v Soči už byl výrazným krokem kupředu. Byli jsme mnohem spokojenější s tím, jak se věci vyvíjejí a probíhají, ale pořád jsem byl až třetí. Stále se snažíme a zlepšujeme, jsem si jistý, že se dostanu ještě víc dopředu, ale je potřeba doladit právě ty maličké detaily, které ještě chybí k tomu, abych dosáhl na první místo," dodává Räikkönen.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.