Je to už tak trochu obehraná deska. Proč si Ferrari drží Räikkönena, když už je dávno za zenitem, na stupně vítězů se dostane zřídka a spíš díky problémům soupeřů, navíc vedení mu několikrát muselo dát ultimátům? Jeho týmový kolega je ale jiného názoru.
Nelze zastřít skutečnost, že během svého druhého angažmá u Ferrari aboslvoval Kimi Räikkönen 63 Grand Prix a pouze sedmkrát se dostal na stupně vítězů - v roce 2014 dokonce ani jednou. Ozývají se hlasy, že ani letos, kdy se Ferrari dostává do těsného závětří Mercedesu, to nebude lepší. Opět se rozezněly důvěrné známé tóny, které jsme slyšeli už před dvěma lety v polovině sezóny. Ozývají se opět hlasy bývalých zaměstnanců Ferrari a potřebu promluvit Icemanovi do duše měl i sám prezident Ferrari.
Před Grand Prix Ruska ale nejspíš vášně opadly, po čtvrtém místě v Bahrajnu se Kimi dokonce vyjádřil, že co se týče jeho vztahu s Marchionnem, je všechno v nejlepším pořádku. V kvalifikaci mu pak uteklo pole-position o pouhých 0,059 - naposledy ji vyhrál ve Francii 2008. Ani závodní tempo v Soči nebylo z jeho hlediska nijak špatné, takže poprvé od Grand Prix Rakouska v loňském roce stanul opět na stupních vítězů.
"V některých závodech nedosáhl výsledků, které by si zasloužil. V Bahrajnu to byl třeba start, v prvním kole ztratil hodně, jinak podle mého názoru skončil na stupních vítězů. Samozřejmě vidím, co se přesně děje a některé věci nejsou stoprocentně v jeho moci, ale nemyslím si, že by v paddocku vládla nějaká pochybnost o tom, že je Kimi jedním z nejnadanějších pilotů, které máme. Nemyslím si, že by někdo jiný mohl odejít do WRC a jezdit tam na úrovni, pak se vrátit a znovu být velice rychlý. Opravdu se nedomnívám, že někdo pochybuje o jeho schopnostech nebo talentu, ale jak jsem už řekl, musí klapnou spousta věcí. Když se podíváte na loňský rok, byly tam nějaké závody, kdy se mu nedařilo - bylo to tak trochu na houpačce, ale v kontextu celé sezóny se to vyrovná," hodnotí svého kolegu Sebastian Vettel.
Sám Iceman se k situaci vyjádřil také, podle něj je v současnosti rozdíl mezi prvními čtyřmi piloty průběžné klasifikace natolik úzký, že bude stačit, až Ferrari doladí některé "maličkosti", aby jeho výsledky vylétly nahoru.
"Domnívám se, že můj start do letošní sezóny byl trochu klopotnější. Byl daleko od ideálu, ale víkend v Soči už byl výrazným krokem kupředu. Byli jsme mnohem spokojenější s tím, jak se věci vyvíjejí a probíhají, ale pořád jsem byl až třetí. Stále se snažíme a zlepšujeme, jsem si jistý, že se dostanu ještě víc dopředu, ale je potřeba doladit právě ty maličké detaily, které ještě chybí k tomu, abych dosáhl na první místo," dodává Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.