Je to už tak trochu obehraná deska. Proč si Ferrari drží Räikkönena, když už je dávno za zenitem, na stupně vítězů se dostane zřídka a spíš díky problémům soupeřů, navíc vedení mu několikrát muselo dát ultimátům? Jeho týmový kolega je ale jiného názoru.
Nelze zastřít skutečnost, že během svého druhého angažmá u Ferrari aboslvoval Kimi Räikkönen 63 Grand Prix a pouze sedmkrát se dostal na stupně vítězů - v roce 2014 dokonce ani jednou. Ozývají se hlasy, že ani letos, kdy se Ferrari dostává do těsného závětří Mercedesu, to nebude lepší. Opět se rozezněly důvěrné známé tóny, které jsme slyšeli už před dvěma lety v polovině sezóny. Ozývají se opět hlasy bývalých zaměstnanců Ferrari a potřebu promluvit Icemanovi do duše měl i sám prezident Ferrari.
Před Grand Prix Ruska ale nejspíš vášně opadly, po čtvrtém místě v Bahrajnu se Kimi dokonce vyjádřil, že co se týče jeho vztahu s Marchionnem, je všechno v nejlepším pořádku. V kvalifikaci mu pak uteklo pole-position o pouhých 0,059 - naposledy ji vyhrál ve Francii 2008. Ani závodní tempo v Soči nebylo z jeho hlediska nijak špatné, takže poprvé od Grand Prix Rakouska v loňském roce stanul opět na stupních vítězů.
"V některých závodech nedosáhl výsledků, které by si zasloužil. V Bahrajnu to byl třeba start, v prvním kole ztratil hodně, jinak podle mého názoru skončil na stupních vítězů. Samozřejmě vidím, co se přesně děje a některé věci nejsou stoprocentně v jeho moci, ale nemyslím si, že by v paddocku vládla nějaká pochybnost o tom, že je Kimi jedním z nejnadanějších pilotů, které máme. Nemyslím si, že by někdo jiný mohl odejít do WRC a jezdit tam na úrovni, pak se vrátit a znovu být velice rychlý. Opravdu se nedomnívám, že někdo pochybuje o jeho schopnostech nebo talentu, ale jak jsem už řekl, musí klapnou spousta věcí. Když se podíváte na loňský rok, byly tam nějaké závody, kdy se mu nedařilo - bylo to tak trochu na houpačce, ale v kontextu celé sezóny se to vyrovná," hodnotí svého kolegu Sebastian Vettel.
Sám Iceman se k situaci vyjádřil také, podle něj je v současnosti rozdíl mezi prvními čtyřmi piloty průběžné klasifikace natolik úzký, že bude stačit, až Ferrari doladí některé "maličkosti", aby jeho výsledky vylétly nahoru.
"Domnívám se, že můj start do letošní sezóny byl trochu klopotnější. Byl daleko od ideálu, ale víkend v Soči už byl výrazným krokem kupředu. Byli jsme mnohem spokojenější s tím, jak se věci vyvíjejí a probíhají, ale pořád jsem byl až třetí. Stále se snažíme a zlepšujeme, jsem si jistý, že se dostanu ještě víc dopředu, ale je potřeba doladit právě ty maličké detaily, které ještě chybí k tomu, abych dosáhl na první místo," dodává Räikkönen.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.