Je to už tak trochu obehraná deska. Proč si Ferrari drží Räikkönena, když už je dávno za zenitem, na stupně vítězů se dostane zřídka a spíš díky problémům soupeřů, navíc vedení mu několikrát muselo dát ultimátům? Jeho týmový kolega je ale jiného názoru.
Nelze zastřít skutečnost, že během svého druhého angažmá u Ferrari aboslvoval Kimi Räikkönen 63 Grand Prix a pouze sedmkrát se dostal na stupně vítězů - v roce 2014 dokonce ani jednou. Ozývají se hlasy, že ani letos, kdy se Ferrari dostává do těsného závětří Mercedesu, to nebude lepší. Opět se rozezněly důvěrné známé tóny, které jsme slyšeli už před dvěma lety v polovině sezóny. Ozývají se opět hlasy bývalých zaměstnanců Ferrari a potřebu promluvit Icemanovi do duše měl i sám prezident Ferrari.
Před Grand Prix Ruska ale nejspíš vášně opadly, po čtvrtém místě v Bahrajnu se Kimi dokonce vyjádřil, že co se týče jeho vztahu s Marchionnem, je všechno v nejlepším pořádku. V kvalifikaci mu pak uteklo pole-position o pouhých 0,059 - naposledy ji vyhrál ve Francii 2008. Ani závodní tempo v Soči nebylo z jeho hlediska nijak špatné, takže poprvé od Grand Prix Rakouska v loňském roce stanul opět na stupních vítězů.
"V některých závodech nedosáhl výsledků, které by si zasloužil. V Bahrajnu to byl třeba start, v prvním kole ztratil hodně, jinak podle mého názoru skončil na stupních vítězů. Samozřejmě vidím, co se přesně děje a některé věci nejsou stoprocentně v jeho moci, ale nemyslím si, že by v paddocku vládla nějaká pochybnost o tom, že je Kimi jedním z nejnadanějších pilotů, které máme. Nemyslím si, že by někdo jiný mohl odejít do WRC a jezdit tam na úrovni, pak se vrátit a znovu být velice rychlý. Opravdu se nedomnívám, že někdo pochybuje o jeho schopnostech nebo talentu, ale jak jsem už řekl, musí klapnou spousta věcí. Když se podíváte na loňský rok, byly tam nějaké závody, kdy se mu nedařilo - bylo to tak trochu na houpačce, ale v kontextu celé sezóny se to vyrovná," hodnotí svého kolegu Sebastian Vettel.
Sám Iceman se k situaci vyjádřil také, podle něj je v současnosti rozdíl mezi prvními čtyřmi piloty průběžné klasifikace natolik úzký, že bude stačit, až Ferrari doladí některé "maličkosti", aby jeho výsledky vylétly nahoru.
"Domnívám se, že můj start do letošní sezóny byl trochu klopotnější. Byl daleko od ideálu, ale víkend v Soči už byl výrazným krokem kupředu. Byli jsme mnohem spokojenější s tím, jak se věci vyvíjejí a probíhají, ale pořád jsem byl až třetí. Stále se snažíme a zlepšujeme, jsem si jistý, že se dostanu ještě víc dopředu, ale je potřeba doladit právě ty maličké detaily, které ještě chybí k tomu, abych dosáhl na první místo," dodává Räikkönen.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.