Ferrari po třech letech, kdy se z menší či větší dálky dívalo na záď Mercedesu, pomalu zkracuje náskok na Stříbrné šípy. Jeho bývalý pilot, který italské značce přivezl dva mistrovské tituly, má zcela jasno, proč tak tomu je.
Dnes osmašedesátiletý Andreas Nikolaus "Niki" Lauda strávil ve stáji Ferrari necelé čtyři roky. Nebylo nikdy tajemstvím, že s italskými inženýry moc nevycházel a jeho slovní půtky s Maurem Forghierim, ale i dalšími členy stáje jsou dobře známé - ostatně stačí si přečíst jeho knihu Protokol (u nás vyšla jako Mé roky s Ferrari) a uděláme si obrázek sami.
Za momentální vzestup Ferrari je přičítána zásluha nástupci Jamese Allisona, sedmačtyřicetiletému Mattia Binottovi. A právě v tom vidí Lauda potvrzení svých slov, protože dle jeho názoru, jak jej prezentoval italský list La Republica, Binotto není žádný Ital, protože se narodil v Lausanne.
"Považujete Binotta za Itala? Ve skutečnosti je to Švýcar a to se také začíná u Ferrari pozitivně projevovat. Stáj je nyní efektivní, protože organizaci má na starosti Švýcar a dokáže Italy zvládnout. Spolupracuje s nimi, ale zároveň může mít určitou svobodu a vyjádřit své nápady představy. Arrivabene je sice šéfem závodního týmu, ale nepochybuji o tom, že klíčovou postavou pro Ferrari je právě Binotto. Alespoň zvenčí to tak vypadá," vyzdvihuje inženýrovy zásluhy Lauda.
Představme si Mattiu BinottaPokud se podíváme do životopisu, je v něm jasně uvedeno, že Mattia Binotto se narodil 3. listopadu 1969 v Lausanne, vystudoval v témže městě na polytechniku (1994), dále získal titul v Modeně - obor automobilové motory. V roce 1995 nastoupil k testovacímu týmu Scuderia Ferrari jako zkušební inženýr motorů a stejnou roli plnil u závodního týmu v letech 1997-2003. Od roku 2004 působil ve funkci inženýra závodních motorů, po roce 2007 už byl hlavním inženýrem v závodním oddělení; tuto funkci rozšířil o dva roky později na vedoucího motorových a KERS operací. Následovalo jmenování na post zástupce ředitele oddělení motorů a elektroniky (říjen 2013), poté se stal šéfem operací pohonné jednotky a 27. července 2016 dospěl do funkce technického ředitele Scuderie Ferrari.
"Je pravda, že jsme letos čekali velmi silné Red Bully, místo toho se objevilo jako nesmírně kvalitní Ferrari. V tuto chvíli Red Bully hodně ztrácejí. Mám dojem, že v teplejším počasí je Ferrari rychlejší, my zase máme navrch v zimě," dodává Lauda po dvou závodech sezóny, v níž je dle jeho názoru Ferrari horkým aspirantem na mistrovský titul.
Marchionne výroky nekomentujePrezident Ferrari prohlášení rakouského exmistra světa v italských novinách nemínil komentovat, protože by musel volit slova, která jeho postavení a společenské úrovni nepřísluší. Navíc před časem prohlásil, že bude ohledně svých výroků do médií opatrnější: "Nebudu se k tomu vyjadřovat. Kdybych to udělal, musel bych říci nějakou urážku. A přítele urážet nehodlám," uvedl pro La Reppublica Marchionne. Naopak co se výkonu Ferrari týče, tam byl Marchionne sdílnější.
"Jsme rádi, o tom není pochyb. V posledních letech to vypadalo, jako by na nás při vývoji vozu padla nějaká únava, ale to už se letos nestane. Máme program, který běží na plné obrátky, potřebujeme jen trochu času," doufá Marchionne a potvrzuje tak názor, že letos by mohl být boj o titul intenzivnější.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.