Ferrari po třech letech, kdy se z menší či větší dálky dívalo na záď Mercedesu, pomalu zkracuje náskok na Stříbrné šípy. Jeho bývalý pilot, který italské značce přivezl dva mistrovské tituly, má zcela jasno, proč tak tomu je.
Dnes osmašedesátiletý Andreas Nikolaus "Niki" Lauda strávil ve stáji Ferrari necelé čtyři roky. Nebylo nikdy tajemstvím, že s italskými inženýry moc nevycházel a jeho slovní půtky s Maurem Forghierim, ale i dalšími členy stáje jsou dobře známé - ostatně stačí si přečíst jeho knihu Protokol (u nás vyšla jako Mé roky s Ferrari) a uděláme si obrázek sami.
Za momentální vzestup Ferrari je přičítána zásluha nástupci Jamese Allisona, sedmačtyřicetiletému Mattia Binottovi. A právě v tom vidí Lauda potvrzení svých slov, protože dle jeho názoru, jak jej prezentoval italský list La Republica, Binotto není žádný Ital, protože se narodil v Lausanne.
"Považujete Binotta za Itala? Ve skutečnosti je to Švýcar a to se také začíná u Ferrari pozitivně projevovat. Stáj je nyní efektivní, protože organizaci má na starosti Švýcar a dokáže Italy zvládnout. Spolupracuje s nimi, ale zároveň může mít určitou svobodu a vyjádřit své nápady představy. Arrivabene je sice šéfem závodního týmu, ale nepochybuji o tom, že klíčovou postavou pro Ferrari je právě Binotto. Alespoň zvenčí to tak vypadá," vyzdvihuje inženýrovy zásluhy Lauda.
Představme si Mattiu BinottaPokud se podíváme do životopisu, je v něm jasně uvedeno, že Mattia Binotto se narodil 3. listopadu 1969 v Lausanne, vystudoval v témže městě na polytechniku (1994), dále získal titul v Modeně - obor automobilové motory. V roce 1995 nastoupil k testovacímu týmu Scuderia Ferrari jako zkušební inženýr motorů a stejnou roli plnil u závodního týmu v letech 1997-2003. Od roku 2004 působil ve funkci inženýra závodních motorů, po roce 2007 už byl hlavním inženýrem v závodním oddělení; tuto funkci rozšířil o dva roky později na vedoucího motorových a KERS operací. Následovalo jmenování na post zástupce ředitele oddělení motorů a elektroniky (říjen 2013), poté se stal šéfem operací pohonné jednotky a 27. července 2016 dospěl do funkce technického ředitele Scuderie Ferrari.
"Je pravda, že jsme letos čekali velmi silné Red Bully, místo toho se objevilo jako nesmírně kvalitní Ferrari. V tuto chvíli Red Bully hodně ztrácejí. Mám dojem, že v teplejším počasí je Ferrari rychlejší, my zase máme navrch v zimě," dodává Lauda po dvou závodech sezóny, v níž je dle jeho názoru Ferrari horkým aspirantem na mistrovský titul.
Marchionne výroky nekomentujePrezident Ferrari prohlášení rakouského exmistra světa v italských novinách nemínil komentovat, protože by musel volit slova, která jeho postavení a společenské úrovni nepřísluší. Navíc před časem prohlásil, že bude ohledně svých výroků do médií opatrnější: "Nebudu se k tomu vyjadřovat. Kdybych to udělal, musel bych říci nějakou urážku. A přítele urážet nehodlám," uvedl pro La Reppublica Marchionne. Naopak co se výkonu Ferrari týče, tam byl Marchionne sdílnější.
"Jsme rádi, o tom není pochyb. V posledních letech to vypadalo, jako by na nás při vývoji vozu padla nějaká únava, ale to už se letos nestane. Máme program, který běží na plné obrátky, potřebujeme jen trochu času," doufá Marchionne a potvrzuje tak názor, že letos by mohl být boj o titul intenzivnější.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.