Buďme trpěliví, vyzývají finští piloti v otázce obtížného předjíždění

Valtteri Bottas si zatím hlavu z nedostatku předjíždění nedělá
Valtteri Bottas si zatím hlavu z nedostatku předjíždění nedělá, foto: Daimler AG
Robert RoBertino Pavelka 29. března 2017 18:55
Sdílej:

Natěšení fanoušci, kterým byla se změnou pravidel před letošní sezónou slibována atraktivní, dramatická podívaná, se cítí tak trochu podvedeni a Grand Prix Austrálie zahrnuli většinou kritickými poznámkami. Valtteri Bottas se domnívá, že situace vůbec není tak bídná.

Finský pilot, jehož přestup z Williamsu do Mercedesu byl jednou z nejsledovanějších událostí v předsezónní přestávce, zastává názor, že je ještě předčasné se domnívat, že předjíždění s novými vozy bude obtížné či dokonce nemožné. Podle něj je Albert Park místem, kde se obecně špatně získávají pozice a v dalších závodech to bude jiná písnička. Třeba hned ve druhé Grand Prix sezóny v Číně, která svými dlouhými rovinkami napíše úplně jiný příběh.

"Myslím, že předjíždění letos bude trochu složitější, ale také bude hodně závislé na konkrétních tratích. Okruhy s dlouhými rovinkami přinesou dobré závody, protože větrný pytel má už teď větší efekt a DRS ho ještě umocňuje. Takže se při některých Grand Prix dočkáme velkolepých závodů, na jiných, jako třeba v Barceloně, bude předjíždění obtížnější. Počkejme ještě několik závodů a uvidíme, jaké to bude, ale v Austrálii to samozřejmě bylo mnohem složitější než loni," vysvětluje Bottas.

Nevýhoda pravidel

Někteří lidé předpokládali v důsledku vyššího přítlaku monopostů zhoršené možnosti předjíždění, Bottas to svým způsobem potvrzuje a líčí problémy, které piloti, jedoucí v závěsu za nějakým soupeřem, mohou mít a mají.

"Pokud máte dvě identická auta s pneumatikami ve zhruba stejném stavu, pak je to na trati jako Albert Park opravdu těžké. S novými monoposty je mnohem těžší jet za někým v závěsu, jakmile máte odstup zhruba dvě vteřiny a méně, ztratíte poměrně velké množství přilnavosti. Nutně potřebujete mnohem větší rychlost, abyste se mohli pokusit o předjetí. A to je, dle mého názoru, dost velká škoda," komentuje současný stav Bottas.

Finský pilot je nadále přesvědčen, že Melbourne neposkytuje reálný obraz možnosti předjíždění a v tom ho podporuje jeho slavnější krajan, mistr světa 2007 Kimi Räikkönen. Nicméně Iceman nachází aspoň nějaké pozitivum - podle něj lze snáze předjíždět vozy o kolo zpět, takže by věc nemusela být tak horká, jak se zdá.

"Myslím, že zdolávání opozdilců, jak mohu soudit, je mnohem jednodušší. Je zřejmé, že na tom může mít podíl větší odstup mezi týmy, takže to určitě má také vliv, ale myslím, že když proti sobě budou bojovat dva vozy z top týmu, předjíždění nebude nikdy snadné. Pořád se bavíme o jednom závodě a australský okruh je na hony vzdálen - řekněme - normální trati. Některé dráhy budou snazší, jiné obtížnější, hodně nám ukáží další závody. Ale pořád bude hodně záviset na tom, kdy pilot zastaví, v jakém stavu budou vaše pneumatiky a nakonec celková rychlost vašeho auta," dodává Räikkönen.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.