Když se řekne - nejhorší tým startovního pole, může to znít až urážlivě. Spousta pilotů však Manor F1 tímto způsobem vůbec nevnímala. Pro mnohé byl nadějí na vstup do F1 a proto jeho ztráty želí.
Skutečnost, že Manor zmizel ze startovního pole F1, je pro mladé piloty opravdu velkou ranou, domnívá se vítěz dvou závodů GP2 a někdejší testpilot této značky, Jordan King. Třiadvacetiletý Brit se do manoru posadil třikrát v rámci testovacích jízd a absolvoval i dvě tréninkové příležitosti - v USA a Abú Zabí v minulém roce.
"Myslím, že jeho zánik je obecně ranou pro Formuli 1, startovní rošt se tím opět zúžil, což rozhodně není ku prospěchu věci. Pro každého mladého adepta je pak mnohem těžší se do F1 prosadit, když týmy ubývají," domnívá se King, který rovněž připustil, že jeho vlastní cesta do F1 bude muset začít znovu od začátku.
"V kariéře je opravdu obtížné se v určitém bodě prosadit. Já měl v krátkodobém horizontu hodně dobrou šanci se do F1 dostat. Mám naštěstí nějaké vazby, jedná se o hodně uzavřený svět, kde se zná každý s každým. Pokud fungují správně, není nic ztraceno, nemuselo by to být těžké," předpovídá King.
Navzdory tomu, že Manor v předposledním závodě prohrál se Sauberem boj o desátou příčku v Poháru konstruktérů se King domníval, že perspektiva týmu stoupá. Porážku od Sauberu dokonce hodnotí spíš jako smůlu.
"Loni udělali opravdu slušné auto, v průběhu roku s ním pracovali a jejich testy vedly k dalšímu progresu. Bylo evidentní, že v určitých místech dokáží zrychlit. Předvedli to v Rakousku, kde za nimi zůstala polovina startovního pole, nakonec i v Brazílii, kde rovněž porazili dost soupeřů. MRT05 bylo patrně nejlepší auto, které vytvořili, věnovali spoustu úsilí přípravě na rok 2017, dokonce více než na sezónu 2016. Já osobně jsem byl výhledem na letošní ročník nadšený, ale k tomu už bohužel nedojde," lituje ztracené šance King.
Mistr GP2 je s Manorem svázán už od roku 2011. Když zhasla jakákoli šance na pobyt ve Formuli 1, zamíří King opět do GP2, kde stráví už svou třetí sezónu - bude hájit barvy týmu MP Motorsport. "Znám kluky od Manoru sedm let, z osobního hlediska je to nesmírně smutné, protože jde o mé přátele, kteří přišli svým způsobem o živobytí," dodává King.
Tým během sedmi let působení v F1 měnil názvy, znali jsme ho jako Virgin či Marussia. V jeho barvách se vystřídala celá řada pilotů - Lucas di Grassi, Jérôme d'Ambrosio, Charles Pic, Jules Bianchi, Max Chilton, Roberto Merhi, Alexander Rossi, Rio Haryanto, Pascal Wehrlein a Esteban Ocon na něm ve Formuli 1 prožili svůj debut.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.