Když se řekne - nejhorší tým startovního pole, může to znít až urážlivě. Spousta pilotů však Manor F1 tímto způsobem vůbec nevnímala. Pro mnohé byl nadějí na vstup do F1 a proto jeho ztráty želí.
Skutečnost, že Manor zmizel ze startovního pole F1, je pro mladé piloty opravdu velkou ranou, domnívá se vítěz dvou závodů GP2 a někdejší testpilot této značky, Jordan King. Třiadvacetiletý Brit se do manoru posadil třikrát v rámci testovacích jízd a absolvoval i dvě tréninkové příležitosti - v USA a Abú Zabí v minulém roce.
"Myslím, že jeho zánik je obecně ranou pro Formuli 1, startovní rošt se tím opět zúžil, což rozhodně není ku prospěchu věci. Pro každého mladého adepta je pak mnohem těžší se do F1 prosadit, když týmy ubývají," domnívá se King, který rovněž připustil, že jeho vlastní cesta do F1 bude muset začít znovu od začátku.
"V kariéře je opravdu obtížné se v určitém bodě prosadit. Já měl v krátkodobém horizontu hodně dobrou šanci se do F1 dostat. Mám naštěstí nějaké vazby, jedná se o hodně uzavřený svět, kde se zná každý s každým. Pokud fungují správně, není nic ztraceno, nemuselo by to být těžké," předpovídá King.
Navzdory tomu, že Manor v předposledním závodě prohrál se Sauberem boj o desátou příčku v Poháru konstruktérů se King domníval, že perspektiva týmu stoupá. Porážku od Sauberu dokonce hodnotí spíš jako smůlu.
"Loni udělali opravdu slušné auto, v průběhu roku s ním pracovali a jejich testy vedly k dalšímu progresu. Bylo evidentní, že v určitých místech dokáží zrychlit. Předvedli to v Rakousku, kde za nimi zůstala polovina startovního pole, nakonec i v Brazílii, kde rovněž porazili dost soupeřů. MRT05 bylo patrně nejlepší auto, které vytvořili, věnovali spoustu úsilí přípravě na rok 2017, dokonce více než na sezónu 2016. Já osobně jsem byl výhledem na letošní ročník nadšený, ale k tomu už bohužel nedojde," lituje ztracené šance King.
Mistr GP2 je s Manorem svázán už od roku 2011. Když zhasla jakákoli šance na pobyt ve Formuli 1, zamíří King opět do GP2, kde stráví už svou třetí sezónu - bude hájit barvy týmu MP Motorsport. "Znám kluky od Manoru sedm let, z osobního hlediska je to nesmírně smutné, protože jde o mé přátele, kteří přišli svým způsobem o živobytí," dodává King.
Tým během sedmi let působení v F1 měnil názvy, znali jsme ho jako Virgin či Marussia. V jeho barvách se vystřídala celá řada pilotů - Lucas di Grassi, Jérôme d'Ambrosio, Charles Pic, Jules Bianchi, Max Chilton, Roberto Merhi, Alexander Rossi, Rio Haryanto, Pascal Wehrlein a Esteban Ocon na něm ve Formuli 1 prožili svůj debut.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.