Když se řekne - nejhorší tým startovního pole, může to znít až urážlivě. Spousta pilotů však Manor F1 tímto způsobem vůbec nevnímala. Pro mnohé byl nadějí na vstup do F1 a proto jeho ztráty želí.
Skutečnost, že Manor zmizel ze startovního pole F1, je pro mladé piloty opravdu velkou ranou, domnívá se vítěz dvou závodů GP2 a někdejší testpilot této značky, Jordan King. Třiadvacetiletý Brit se do manoru posadil třikrát v rámci testovacích jízd a absolvoval i dvě tréninkové příležitosti - v USA a Abú Zabí v minulém roce.
"Myslím, že jeho zánik je obecně ranou pro Formuli 1, startovní rošt se tím opět zúžil, což rozhodně není ku prospěchu věci. Pro každého mladého adepta je pak mnohem těžší se do F1 prosadit, když týmy ubývají," domnívá se King, který rovněž připustil, že jeho vlastní cesta do F1 bude muset začít znovu od začátku.
"V kariéře je opravdu obtížné se v určitém bodě prosadit. Já měl v krátkodobém horizontu hodně dobrou šanci se do F1 dostat. Mám naštěstí nějaké vazby, jedná se o hodně uzavřený svět, kde se zná každý s každým. Pokud fungují správně, není nic ztraceno, nemuselo by to být těžké," předpovídá King.
Navzdory tomu, že Manor v předposledním závodě prohrál se Sauberem boj o desátou příčku v Poháru konstruktérů se King domníval, že perspektiva týmu stoupá. Porážku od Sauberu dokonce hodnotí spíš jako smůlu.
"Loni udělali opravdu slušné auto, v průběhu roku s ním pracovali a jejich testy vedly k dalšímu progresu. Bylo evidentní, že v určitých místech dokáží zrychlit. Předvedli to v Rakousku, kde za nimi zůstala polovina startovního pole, nakonec i v Brazílii, kde rovněž porazili dost soupeřů. MRT05 bylo patrně nejlepší auto, které vytvořili, věnovali spoustu úsilí přípravě na rok 2017, dokonce více než na sezónu 2016. Já osobně jsem byl výhledem na letošní ročník nadšený, ale k tomu už bohužel nedojde," lituje ztracené šance King.
Mistr GP2 je s Manorem svázán už od roku 2011. Když zhasla jakákoli šance na pobyt ve Formuli 1, zamíří King opět do GP2, kde stráví už svou třetí sezónu - bude hájit barvy týmu MP Motorsport. "Znám kluky od Manoru sedm let, z osobního hlediska je to nesmírně smutné, protože jde o mé přátele, kteří přišli svým způsobem o živobytí," dodává King.
Tým během sedmi let působení v F1 měnil názvy, znali jsme ho jako Virgin či Marussia. V jeho barvách se vystřídala celá řada pilotů - Lucas di Grassi, Jérôme d'Ambrosio, Charles Pic, Jules Bianchi, Max Chilton, Roberto Merhi, Alexander Rossi, Rio Haryanto, Pascal Wehrlein a Esteban Ocon na něm ve Formuli 1 prožili svůj debut.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.