Když se řekne - nejhorší tým startovního pole, může to znít až urážlivě. Spousta pilotů však Manor F1 tímto způsobem vůbec nevnímala. Pro mnohé byl nadějí na vstup do F1 a proto jeho ztráty želí.
Skutečnost, že Manor zmizel ze startovního pole F1, je pro mladé piloty opravdu velkou ranou, domnívá se vítěz dvou závodů GP2 a někdejší testpilot této značky, Jordan King. Třiadvacetiletý Brit se do manoru posadil třikrát v rámci testovacích jízd a absolvoval i dvě tréninkové příležitosti - v USA a Abú Zabí v minulém roce.
"Myslím, že jeho zánik je obecně ranou pro Formuli 1, startovní rošt se tím opět zúžil, což rozhodně není ku prospěchu věci. Pro každého mladého adepta je pak mnohem těžší se do F1 prosadit, když týmy ubývají," domnívá se King, který rovněž připustil, že jeho vlastní cesta do F1 bude muset začít znovu od začátku.
"V kariéře je opravdu obtížné se v určitém bodě prosadit. Já měl v krátkodobém horizontu hodně dobrou šanci se do F1 dostat. Mám naštěstí nějaké vazby, jedná se o hodně uzavřený svět, kde se zná každý s každým. Pokud fungují správně, není nic ztraceno, nemuselo by to být těžké," předpovídá King.
Navzdory tomu, že Manor v předposledním závodě prohrál se Sauberem boj o desátou příčku v Poháru konstruktérů se King domníval, že perspektiva týmu stoupá. Porážku od Sauberu dokonce hodnotí spíš jako smůlu.
"Loni udělali opravdu slušné auto, v průběhu roku s ním pracovali a jejich testy vedly k dalšímu progresu. Bylo evidentní, že v určitých místech dokáží zrychlit. Předvedli to v Rakousku, kde za nimi zůstala polovina startovního pole, nakonec i v Brazílii, kde rovněž porazili dost soupeřů. MRT05 bylo patrně nejlepší auto, které vytvořili, věnovali spoustu úsilí přípravě na rok 2017, dokonce více než na sezónu 2016. Já osobně jsem byl výhledem na letošní ročník nadšený, ale k tomu už bohužel nedojde," lituje ztracené šance King.
Mistr GP2 je s Manorem svázán už od roku 2011. Když zhasla jakákoli šance na pobyt ve Formuli 1, zamíří King opět do GP2, kde stráví už svou třetí sezónu - bude hájit barvy týmu MP Motorsport. "Znám kluky od Manoru sedm let, z osobního hlediska je to nesmírně smutné, protože jde o mé přátele, kteří přišli svým způsobem o živobytí," dodává King.
Tým během sedmi let působení v F1 měnil názvy, znali jsme ho jako Virgin či Marussia. V jeho barvách se vystřídala celá řada pilotů - Lucas di Grassi, Jérôme d'Ambrosio, Charles Pic, Jules Bianchi, Max Chilton, Roberto Merhi, Alexander Rossi, Rio Haryanto, Pascal Wehrlein a Esteban Ocon na něm ve Formuli 1 prožili svůj debut.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.