Při představení nového McLarenu MCL32 - Honda poměrně dost hlasů bylo zklamáno, že se na voze neobjevil žádný titulární sponzor. Signalizuje to snad problémy jedné z nejúspěšnějších značek? Výkonný ředitel Zak Brown tvrdí, že není důvod k obavám.
Jak při slavnostním představení nového vozu Brown uvedl, tým má pro novou sezónu k dispozici větší rozpočet. Hovořilo se o tom, že s ohledem na změnu nového dodavatele paliva a maziva (Castrol nahradil Exxon Mobil) by se mohla od letošního roku nastartovat nová kapitola s ohledem na obchodní a finanční hlediska.
Brown však jasně zdůraznil, že tým má dostatek prostředků, nyní potřebuje zlepšit svou výkonnost po dvou neuspokojivých sezónách po přechodu na pohonnou jednotku Honda. Dodal, že Mansour Ojjeh a akcionáři holdingové společnosti Bahrajn Mumtalakat vložili do týmu další investice.
"Myslím, že než se začne vyhrávat, trvá to několik let, historie to už prokázala. Máme správné piloty, »zdravý« rozpočet, Šejk Mohamed a Mansour Ojjeh navýšili v určitých oblastech investice, takže máme vše, co potřebujeme. Teď už to chce jen pracovat a trochu času, aby se vše řádně propojilo," slibuje Brown.
Současný výkonný ředitel McLarenu, který v prosinci nahradil Rona Dennise, má reputaci nejúspěšnějšího muže na sponzorském poli F1, ovšem ohledně titulárního sponzora pro McLaren ve své první sezóně u tohoto týmu zachovává opatrnost.
"Získat takového mecenáše trvá asi rok. Proto v roce 2017 nečekejte žádné zázraky. Většina firem, které udělají tak velké rozhodnutí, se k němu odhodlají v říjnu, listopadu, nejpozději prosinci. A my právě v prosinci začali, takže nebyla možnost - nebo to bylo hodně málo pravděpodobné - že bychom dosáhli něčeho zásadního. Byli jsme v té době zaměřeni na restrukturalizaci obchodního oddělení a potřebovali v této oblasti leccos zlepšit, čehož jsme podle mě dosáhli," vysvětluje Brown.
"Myslím, že naše prezentace byla jednou z nejočekávanějších, potřebovali jsme vytvořit nějaký impuls, aby se k nám lidé chtěli připojit. Navštívil jsem naše současné partnery, všichni jsou nadšení. Hlavního sponzora musíme získat pro rok 2017. V tomto směru už cítím tlak, trvá to už rok. Ovšem ještě jsem za poslední tři roky neviděl na žádném autě, včetně těch, co vyhráli šampionát, nějakého nového sponzora. S ohledem na čerstvý vítr, který nyní v F1 zavane, máme skvělou příležitost začít psát pro McLaren dobrý příběh, a tak to bude i s F1 - což je rozhodně pozitivní," dodává Brown.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.