Při představení nového McLarenu MCL32 - Honda poměrně dost hlasů bylo zklamáno, že se na voze neobjevil žádný titulární sponzor. Signalizuje to snad problémy jedné z nejúspěšnějších značek? Výkonný ředitel Zak Brown tvrdí, že není důvod k obavám.
Jak při slavnostním představení nového vozu Brown uvedl, tým má pro novou sezónu k dispozici větší rozpočet. Hovořilo se o tom, že s ohledem na změnu nového dodavatele paliva a maziva (Castrol nahradil Exxon Mobil) by se mohla od letošního roku nastartovat nová kapitola s ohledem na obchodní a finanční hlediska.
Brown však jasně zdůraznil, že tým má dostatek prostředků, nyní potřebuje zlepšit svou výkonnost po dvou neuspokojivých sezónách po přechodu na pohonnou jednotku Honda. Dodal, že Mansour Ojjeh a akcionáři holdingové společnosti Bahrajn Mumtalakat vložili do týmu další investice.
"Myslím, že než se začne vyhrávat, trvá to několik let, historie to už prokázala. Máme správné piloty, »zdravý« rozpočet, Šejk Mohamed a Mansour Ojjeh navýšili v určitých oblastech investice, takže máme vše, co potřebujeme. Teď už to chce jen pracovat a trochu času, aby se vše řádně propojilo," slibuje Brown.
Současný výkonný ředitel McLarenu, který v prosinci nahradil Rona Dennise, má reputaci nejúspěšnějšího muže na sponzorském poli F1, ovšem ohledně titulárního sponzora pro McLaren ve své první sezóně u tohoto týmu zachovává opatrnost.
"Získat takového mecenáše trvá asi rok. Proto v roce 2017 nečekejte žádné zázraky. Většina firem, které udělají tak velké rozhodnutí, se k němu odhodlají v říjnu, listopadu, nejpozději prosinci. A my právě v prosinci začali, takže nebyla možnost - nebo to bylo hodně málo pravděpodobné - že bychom dosáhli něčeho zásadního. Byli jsme v té době zaměřeni na restrukturalizaci obchodního oddělení a potřebovali v této oblasti leccos zlepšit, čehož jsme podle mě dosáhli," vysvětluje Brown.
"Myslím, že naše prezentace byla jednou z nejočekávanějších, potřebovali jsme vytvořit nějaký impuls, aby se k nám lidé chtěli připojit. Navštívil jsem naše současné partnery, všichni jsou nadšení. Hlavního sponzora musíme získat pro rok 2017. V tomto směru už cítím tlak, trvá to už rok. Ovšem ještě jsem za poslední tři roky neviděl na žádném autě, včetně těch, co vyhráli šampionát, nějakého nového sponzora. S ohledem na čerstvý vítr, který nyní v F1 zavane, máme skvělou příležitost začít psát pro McLaren dobrý příběh, a tak to bude i s F1 - což je rozhodně pozitivní," dodává Brown.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.