Prakticky žádnou oblast každodenního života už si nelze představit bez sociálních sítí. A nejinak je tomu ve Formuli 1. Twitterové či facebookové účty mají jak piloti, tak týmy a jejich sledovanost je úctyhodná.
Moderní generace nezná onen pocit, kdy se listovalo mnoha časopisy a lovila se kdejaká zprávička, obrázek či zmínka, která poté vystřižena putovala do objemného sešitu. Dříve narození mají takových artefaktů plno, a přestože se dnes internet hemží mnoha odkazy na minulost, zůstávají tyto pomníčky cenným a dobře opatrovaným artefaktem.
Jenže čas kráčí nemilosrdně vpřed a proto dnes stačí zadat do vyhledávače příslušné heslo a jsme doslova u pilotů v kuchyni. Je pochopitelné, že v této oblasti vládne značný nepoměr, který ostatně registrujeme například při čtenosti jednotlivých článků - některá témata táhnou víc, určití piloti se těší větší přízni a zájmu. Jméno v tomto směru hraje kolikrát větší roli než samotná podstata informace. A stejné je to i na Twitteru, kde se podařilo Danielu Ricciardovi zlomit jednu hranici.
Ve čtvrtek (23. února) se stal historicky šestým australským sportovcem, který pokořil hranici milionu návštěvníků. Zařadil se tak do "Sporting Twillionaire Hall of Fame", a po expilotu F1 Marku Webberovi (1,27 mil.) a hráčích kriketu Shane Warneovi (2,3 mil.), Brettu Lee (1,8 mil.), Michaelu Clarkovi (1,7 mil.) a Davidu Warnerovi (1,3.) prozatím na konec tohoto žebříčku. Před ním je ještě sportovní tým nebo organizace - tenisový Australian Open si zapsal 1,18 mil. následovníků.
TOP 10 pilotů na Twitteru (bez jezdců Ferrari)
Lewis Hamilton Mercedes 4150000 Fernando Alonso McLaren 2450000 Sergio Pérez Force India 1620000 Felipe Massa Williams 1030000 Daniel Ricciardo Red Bull 1004000 Romain Grosjean Haas F1 672000 Nico Hülkenberg Renault 621000 Max Verstappen Red Bull 461000 Kevin Magnussen Haas F1 316000 Valtteri Bottas Mercedes 302000Na čelo Formule 1 Ricciardo ještě dost ztrácí, ale terminologií bodovaných pozic už by měl za své umístění 10 bodů. V přehledu ale chybí oba piloti Ferrari, které zdroj neuvedl. Australský závodník si zapsal za poslední rok nárůst 40 %, přesně ke stejnému datu jako dnes, tedy 25. únoru měl něco málo přes 600 000 následovníků, nyní už je to 1,004 milionu. Ricciardo oslavil svůj vstup do Síně slávy hudební vzpomínkou s poděkováním svým fanouškům.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.