V čase předsezónních prognóz se zkoumá leccos, od posuzování nových vozů, přes šance pilotů až k vnitrotýmovým vztahům. Kdo bude lepší, kdo se posune ještě výš, dočkáme se nějakého překvapení? Hodnocení ze strany ostřílených matadorů je vždy zajímavé.
A to není za každou cenu nutné, aby se ve svém hodnocení trefili do černého. David Coulthard toho v minulosti najezdil víc než dost, pro někoho možná vyzkoušel během patnáctileté kariéry "jen" tři týmy, vyhrál třináct Grand Prix a s jeho názory coby člověka znalého se setkáváme poměrně často, ostatně v současnosti spolupracuje se stanicí Channel 4 jako komentátor. Přitom nelze říci, že by šlo jen o tendenci říkat něco kvůli tomu, aby něco bylo za každou cenu vysloveno.
David strávil u Red Bullu čtyři sezóny a v jistém směru tým pod křídly nápojového giganta "naučil chodit". Není proto divu, že se zaměřuje na stáj, která se po mírném propadu v předchozích sezónách opět vrací na výsluní. Red Bull má nyní dva kvalitní jezdce včetně jednoho z největších talentů za poslední desetiletí, ne-li vůbec. Někteří odborníci vidí ekvivalent k Maxi Verstappenovi snad jen v osobě tragicky zahynuvšího Ricarda Rodrigueze, který však neměl čas svůj nadějný potenciál prokázat. Bude Holanďan nadále pokračovat ve své spanilé jízdě? Dokáže se mu Ricciardo ubránit? A jak do této rovnice zasáhne jedna prozatím neznámá v podobě nových vozů? Nezpůsobí dravé mládí a snaha dojít zaslouženého postupu na výsluní konfliktní situaci?
"Pokud bych je chtěl v rámci Red Bullu srovnávat, nemyslím, že by jeden nad druhého zvlášť vyčníval. Pochopitelně spolu bojují, ale nelze říci, že Max je jednoznačně lepší než Daniel nebo naopak. Mám za to, že jsou oba dost výjimeční, protože všichni piloti F1 jsou dobří, ale to obvykle nestačí k významnému rozdílu. Musejí předvést něco navíc. Daniel například staví na výborné kvalifikaci a schopnosti předjíždět, u Maxe lze vyzdvihnout závodní konzistenci a schopnost čelit nepřízni osudu," soudí Coulthard.
"Max v Abú Zabí přešel na jinou strategii a fungovalo to. Připomeňme si také jeho výkon v deštivé Brazílii, tam například volil stopu, kterou byste za normálních okolností nikdy nepoužili, a poradil si s tím. Je nejen inteligentní, ale také statečný. Spojte tyto dvě vlastnosti a dostanete něco, co lze bez nadsázky nazvat superčlověkem," lichotí holandskému mladíkovi skotský expilot.
Ale Coulthard nepoužívá jen štědrá slova chvály, dokáže vztyčit i varovný prst a upozorňuje, že Verstappen možná má na své straně větší rozsah pokroku, ale mohl by také zažít s ohledem na letošní nové vozy náhlý pokles. S tím je třeba rozhodně počítat.
"Nové monoposty, které nyní v F1 uvidíme, jsou po fyzické stránce mnohem náročnější. Širší vozy plus další okolnosti mohou někomu vyhovovat více, protože každý pilot má určitou vlastní charakteristiku jízdy, pak je schopen z auta vydolovat více než druhý. A prozatím nevíme, který z nich to bude," dodává Coulthard.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.