V čase předsezónních prognóz se zkoumá leccos, od posuzování nových vozů, přes šance pilotů až k vnitrotýmovým vztahům. Kdo bude lepší, kdo se posune ještě výš, dočkáme se nějakého překvapení? Hodnocení ze strany ostřílených matadorů je vždy zajímavé.
A to není za každou cenu nutné, aby se ve svém hodnocení trefili do černého. David Coulthard toho v minulosti najezdil víc než dost, pro někoho možná vyzkoušel během patnáctileté kariéry "jen" tři týmy, vyhrál třináct Grand Prix a s jeho názory coby člověka znalého se setkáváme poměrně často, ostatně v současnosti spolupracuje se stanicí Channel 4 jako komentátor. Přitom nelze říci, že by šlo jen o tendenci říkat něco kvůli tomu, aby něco bylo za každou cenu vysloveno.
David strávil u Red Bullu čtyři sezóny a v jistém směru tým pod křídly nápojového giganta "naučil chodit". Není proto divu, že se zaměřuje na stáj, která se po mírném propadu v předchozích sezónách opět vrací na výsluní. Red Bull má nyní dva kvalitní jezdce včetně jednoho z největších talentů za poslední desetiletí, ne-li vůbec. Někteří odborníci vidí ekvivalent k Maxi Verstappenovi snad jen v osobě tragicky zahynuvšího Ricarda Rodrigueze, který však neměl čas svůj nadějný potenciál prokázat. Bude Holanďan nadále pokračovat ve své spanilé jízdě? Dokáže se mu Ricciardo ubránit? A jak do této rovnice zasáhne jedna prozatím neznámá v podobě nových vozů? Nezpůsobí dravé mládí a snaha dojít zaslouženého postupu na výsluní konfliktní situaci?
"Pokud bych je chtěl v rámci Red Bullu srovnávat, nemyslím, že by jeden nad druhého zvlášť vyčníval. Pochopitelně spolu bojují, ale nelze říci, že Max je jednoznačně lepší než Daniel nebo naopak. Mám za to, že jsou oba dost výjimeční, protože všichni piloti F1 jsou dobří, ale to obvykle nestačí k významnému rozdílu. Musejí předvést něco navíc. Daniel například staví na výborné kvalifikaci a schopnosti předjíždět, u Maxe lze vyzdvihnout závodní konzistenci a schopnost čelit nepřízni osudu," soudí Coulthard.
"Max v Abú Zabí přešel na jinou strategii a fungovalo to. Připomeňme si také jeho výkon v deštivé Brazílii, tam například volil stopu, kterou byste za normálních okolností nikdy nepoužili, a poradil si s tím. Je nejen inteligentní, ale také statečný. Spojte tyto dvě vlastnosti a dostanete něco, co lze bez nadsázky nazvat superčlověkem," lichotí holandskému mladíkovi skotský expilot.
Ale Coulthard nepoužívá jen štědrá slova chvály, dokáže vztyčit i varovný prst a upozorňuje, že Verstappen možná má na své straně větší rozsah pokroku, ale mohl by také zažít s ohledem na letošní nové vozy náhlý pokles. S tím je třeba rozhodně počítat.
"Nové monoposty, které nyní v F1 uvidíme, jsou po fyzické stránce mnohem náročnější. Širší vozy plus další okolnosti mohou někomu vyhovovat více, protože každý pilot má určitou vlastní charakteristiku jízdy, pak je schopen z auta vydolovat více než druhý. A prozatím nevíme, který z nich to bude," dodává Coulthard.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.