V čase předsezónních prognóz se zkoumá leccos, od posuzování nových vozů, přes šance pilotů až k vnitrotýmovým vztahům. Kdo bude lepší, kdo se posune ještě výš, dočkáme se nějakého překvapení? Hodnocení ze strany ostřílených matadorů je vždy zajímavé.
A to není za každou cenu nutné, aby se ve svém hodnocení trefili do černého. David Coulthard toho v minulosti najezdil víc než dost, pro někoho možná vyzkoušel během patnáctileté kariéry "jen" tři týmy, vyhrál třináct Grand Prix a s jeho názory coby člověka znalého se setkáváme poměrně často, ostatně v současnosti spolupracuje se stanicí Channel 4 jako komentátor. Přitom nelze říci, že by šlo jen o tendenci říkat něco kvůli tomu, aby něco bylo za každou cenu vysloveno.
David strávil u Red Bullu čtyři sezóny a v jistém směru tým pod křídly nápojového giganta "naučil chodit". Není proto divu, že se zaměřuje na stáj, která se po mírném propadu v předchozích sezónách opět vrací na výsluní. Red Bull má nyní dva kvalitní jezdce včetně jednoho z největších talentů za poslední desetiletí, ne-li vůbec. Někteří odborníci vidí ekvivalent k Maxi Verstappenovi snad jen v osobě tragicky zahynuvšího Ricarda Rodrigueze, který však neměl čas svůj nadějný potenciál prokázat. Bude Holanďan nadále pokračovat ve své spanilé jízdě? Dokáže se mu Ricciardo ubránit? A jak do této rovnice zasáhne jedna prozatím neznámá v podobě nových vozů? Nezpůsobí dravé mládí a snaha dojít zaslouženého postupu na výsluní konfliktní situaci?
"Pokud bych je chtěl v rámci Red Bullu srovnávat, nemyslím, že by jeden nad druhého zvlášť vyčníval. Pochopitelně spolu bojují, ale nelze říci, že Max je jednoznačně lepší než Daniel nebo naopak. Mám za to, že jsou oba dost výjimeční, protože všichni piloti F1 jsou dobří, ale to obvykle nestačí k významnému rozdílu. Musejí předvést něco navíc. Daniel například staví na výborné kvalifikaci a schopnosti předjíždět, u Maxe lze vyzdvihnout závodní konzistenci a schopnost čelit nepřízni osudu," soudí Coulthard.
"Max v Abú Zabí přešel na jinou strategii a fungovalo to. Připomeňme si také jeho výkon v deštivé Brazílii, tam například volil stopu, kterou byste za normálních okolností nikdy nepoužili, a poradil si s tím. Je nejen inteligentní, ale také statečný. Spojte tyto dvě vlastnosti a dostanete něco, co lze bez nadsázky nazvat superčlověkem," lichotí holandskému mladíkovi skotský expilot.
Ale Coulthard nepoužívá jen štědrá slova chvály, dokáže vztyčit i varovný prst a upozorňuje, že Verstappen možná má na své straně větší rozsah pokroku, ale mohl by také zažít s ohledem na letošní nové vozy náhlý pokles. S tím je třeba rozhodně počítat.
"Nové monoposty, které nyní v F1 uvidíme, jsou po fyzické stránce mnohem náročnější. Širší vozy plus další okolnosti mohou někomu vyhovovat více, protože každý pilot má určitou vlastní charakteristiku jízdy, pak je schopen z auta vydolovat více než druhý. A prozatím nevíme, který z nich to bude," dodává Coulthard.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Sebastian Vettel se opět vrátil do světa Formule 1, aby na Velké ceně Sao Paula vzdal hold legendárnímu Ayrtonu Sennovi. Tento čtyřnásobný mistr světa se během závodního víkendu na okruhu Interlagos podílel na speciální akci, jejímž středobodem byla obří helma v ikonických brazilských barvách.