V čase předsezónních prognóz se zkoumá leccos, od posuzování nových vozů, přes šance pilotů až k vnitrotýmovým vztahům. Kdo bude lepší, kdo se posune ještě výš, dočkáme se nějakého překvapení? Hodnocení ze strany ostřílených matadorů je vždy zajímavé.
A to není za každou cenu nutné, aby se ve svém hodnocení trefili do černého. David Coulthard toho v minulosti najezdil víc než dost, pro někoho možná vyzkoušel během patnáctileté kariéry "jen" tři týmy, vyhrál třináct Grand Prix a s jeho názory coby člověka znalého se setkáváme poměrně často, ostatně v současnosti spolupracuje se stanicí Channel 4 jako komentátor. Přitom nelze říci, že by šlo jen o tendenci říkat něco kvůli tomu, aby něco bylo za každou cenu vysloveno.
David strávil u Red Bullu čtyři sezóny a v jistém směru tým pod křídly nápojového giganta "naučil chodit". Není proto divu, že se zaměřuje na stáj, která se po mírném propadu v předchozích sezónách opět vrací na výsluní. Red Bull má nyní dva kvalitní jezdce včetně jednoho z největších talentů za poslední desetiletí, ne-li vůbec. Někteří odborníci vidí ekvivalent k Maxi Verstappenovi snad jen v osobě tragicky zahynuvšího Ricarda Rodrigueze, který však neměl čas svůj nadějný potenciál prokázat. Bude Holanďan nadále pokračovat ve své spanilé jízdě? Dokáže se mu Ricciardo ubránit? A jak do této rovnice zasáhne jedna prozatím neznámá v podobě nových vozů? Nezpůsobí dravé mládí a snaha dojít zaslouženého postupu na výsluní konfliktní situaci?
"Pokud bych je chtěl v rámci Red Bullu srovnávat, nemyslím, že by jeden nad druhého zvlášť vyčníval. Pochopitelně spolu bojují, ale nelze říci, že Max je jednoznačně lepší než Daniel nebo naopak. Mám za to, že jsou oba dost výjimeční, protože všichni piloti F1 jsou dobří, ale to obvykle nestačí k významnému rozdílu. Musejí předvést něco navíc. Daniel například staví na výborné kvalifikaci a schopnosti předjíždět, u Maxe lze vyzdvihnout závodní konzistenci a schopnost čelit nepřízni osudu," soudí Coulthard.
"Max v Abú Zabí přešel na jinou strategii a fungovalo to. Připomeňme si také jeho výkon v deštivé Brazílii, tam například volil stopu, kterou byste za normálních okolností nikdy nepoužili, a poradil si s tím. Je nejen inteligentní, ale také statečný. Spojte tyto dvě vlastnosti a dostanete něco, co lze bez nadsázky nazvat superčlověkem," lichotí holandskému mladíkovi skotský expilot.
Ale Coulthard nepoužívá jen štědrá slova chvály, dokáže vztyčit i varovný prst a upozorňuje, že Verstappen možná má na své straně větší rozsah pokroku, ale mohl by také zažít s ohledem na letošní nové vozy náhlý pokles. S tím je třeba rozhodně počítat.
"Nové monoposty, které nyní v F1 uvidíme, jsou po fyzické stránce mnohem náročnější. Širší vozy plus další okolnosti mohou někomu vyhovovat více, protože každý pilot má určitou vlastní charakteristiku jízdy, pak je schopen z auta vydolovat více než druhý. A prozatím nevíme, který z nich to bude," dodává Coulthard.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.