V čase předsezónních prognóz se zkoumá leccos, od posuzování nových vozů, přes šance pilotů až k vnitrotýmovým vztahům. Kdo bude lepší, kdo se posune ještě výš, dočkáme se nějakého překvapení? Hodnocení ze strany ostřílených matadorů je vždy zajímavé.
A to není za každou cenu nutné, aby se ve svém hodnocení trefili do černého. David Coulthard toho v minulosti najezdil víc než dost, pro někoho možná vyzkoušel během patnáctileté kariéry "jen" tři týmy, vyhrál třináct Grand Prix a s jeho názory coby člověka znalého se setkáváme poměrně často, ostatně v současnosti spolupracuje se stanicí Channel 4 jako komentátor. Přitom nelze říci, že by šlo jen o tendenci říkat něco kvůli tomu, aby něco bylo za každou cenu vysloveno.
David strávil u Red Bullu čtyři sezóny a v jistém směru tým pod křídly nápojového giganta "naučil chodit". Není proto divu, že se zaměřuje na stáj, která se po mírném propadu v předchozích sezónách opět vrací na výsluní. Red Bull má nyní dva kvalitní jezdce včetně jednoho z největších talentů za poslední desetiletí, ne-li vůbec. Někteří odborníci vidí ekvivalent k Maxi Verstappenovi snad jen v osobě tragicky zahynuvšího Ricarda Rodrigueze, který však neměl čas svůj nadějný potenciál prokázat. Bude Holanďan nadále pokračovat ve své spanilé jízdě? Dokáže se mu Ricciardo ubránit? A jak do této rovnice zasáhne jedna prozatím neznámá v podobě nových vozů? Nezpůsobí dravé mládí a snaha dojít zaslouženého postupu na výsluní konfliktní situaci?
"Pokud bych je chtěl v rámci Red Bullu srovnávat, nemyslím, že by jeden nad druhého zvlášť vyčníval. Pochopitelně spolu bojují, ale nelze říci, že Max je jednoznačně lepší než Daniel nebo naopak. Mám za to, že jsou oba dost výjimeční, protože všichni piloti F1 jsou dobří, ale to obvykle nestačí k významnému rozdílu. Musejí předvést něco navíc. Daniel například staví na výborné kvalifikaci a schopnosti předjíždět, u Maxe lze vyzdvihnout závodní konzistenci a schopnost čelit nepřízni osudu," soudí Coulthard.
"Max v Abú Zabí přešel na jinou strategii a fungovalo to. Připomeňme si také jeho výkon v deštivé Brazílii, tam například volil stopu, kterou byste za normálních okolností nikdy nepoužili, a poradil si s tím. Je nejen inteligentní, ale také statečný. Spojte tyto dvě vlastnosti a dostanete něco, co lze bez nadsázky nazvat superčlověkem," lichotí holandskému mladíkovi skotský expilot.
Ale Coulthard nepoužívá jen štědrá slova chvály, dokáže vztyčit i varovný prst a upozorňuje, že Verstappen možná má na své straně větší rozsah pokroku, ale mohl by také zažít s ohledem na letošní nové vozy náhlý pokles. S tím je třeba rozhodně počítat.
"Nové monoposty, které nyní v F1 uvidíme, jsou po fyzické stránce mnohem náročnější. Širší vozy plus další okolnosti mohou někomu vyhovovat více, protože každý pilot má určitou vlastní charakteristiku jízdy, pak je schopen z auta vydolovat více než druhý. A prozatím nevíme, který z nich to bude," dodává Coulthard.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.