Letmým pohledem do historie Formule 1, najdeme období, kdy některé země zásobovaly startovní pole hned několika piloty, zatímco jiné, druhdy silné lokality tahaly za kratší konec. Stačí se podívat, jak na tom byli a v současné době jsou takoví Italové.
Velká Británie prozatím vyprodukovala nejvyšší počet světových šampionů (dokážete je bez nápovědy vyjmenovat?), ale po letošním odchodu Jensona Buttona zůstanou ve startovním poli pouze dva britští piloti - Lewis Hamilton a Jolyon Palmer. Podobnou situaci bychom našli snad v roce 1981, kdy sezónu zahajovali pouze John Watson a Nigel Mansell, jenže v jejím průběhu Britové posílili díky vstupu týmu Toleman, který pilotovala dvojice Brian Henton a Derek Warwick. Nicméně Jolyon Palmer se domnívá, že situace není nijak dramatická.
"Ohledně britských pilotů není důvod k panice. Vždy bylo dost dobrých Britů, kteří ve všech obdobích klepali na dveře F1. Pořád jsme tu dva, což je přiměřené množství, zvlášt když jeden z nás je nekolikanásobný šampion. Jsem přesvědčen, že v GP2, GP3 a Formuli 3 jsou Britové dobře zastoupeni, takže je jen otázkou času, než se objeví další. Tradice britských pilotů existuje a osm z 11 týmů má sídlo ve Velké Británii, stejně jako spousta juniorských týmů. Takže se domnívám, že britský motorsport je stále na dobré úrovni," sdělil Jolyon Palmer pro stanici BBC.
Navíc situace se ještě může změnit, protože v současné době jsou pořád čtyři volná místa v týmech Mercedes, Sauber (po jednom) a Manor. I když v prvních dvou případech to na příchod žádného Brita nevypadá, u Manoru není vysloveně vyloučeno nějaké překvapení. Ostatně Alex Lynn či Jordan King už nějaké zkušenosti s F1 mají. A v jejich patách číhají další mladí dravci jako Oliver Rowland, Jake Dennis či Jack Aitken.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.