Letmým pohledem do historie Formule 1, najdeme období, kdy některé země zásobovaly startovní pole hned několika piloty, zatímco jiné, druhdy silné lokality tahaly za kratší konec. Stačí se podívat, jak na tom byli a v současné době jsou takoví Italové.
Velká Británie prozatím vyprodukovala nejvyšší počet světových šampionů (dokážete je bez nápovědy vyjmenovat?), ale po letošním odchodu Jensona Buttona zůstanou ve startovním poli pouze dva britští piloti - Lewis Hamilton a Jolyon Palmer. Podobnou situaci bychom našli snad v roce 1981, kdy sezónu zahajovali pouze John Watson a Nigel Mansell, jenže v jejím průběhu Britové posílili díky vstupu týmu Toleman, který pilotovala dvojice Brian Henton a Derek Warwick. Nicméně Jolyon Palmer se domnívá, že situace není nijak dramatická.
"Ohledně britských pilotů není důvod k panice. Vždy bylo dost dobrých Britů, kteří ve všech obdobích klepali na dveře F1. Pořád jsme tu dva, což je přiměřené množství, zvlášt když jeden z nás je nekolikanásobný šampion. Jsem přesvědčen, že v GP2, GP3 a Formuli 3 jsou Britové dobře zastoupeni, takže je jen otázkou času, než se objeví další. Tradice britských pilotů existuje a osm z 11 týmů má sídlo ve Velké Británii, stejně jako spousta juniorských týmů. Takže se domnívám, že britský motorsport je stále na dobré úrovni," sdělil Jolyon Palmer pro stanici BBC.
Navíc situace se ještě může změnit, protože v současné době jsou pořád čtyři volná místa v týmech Mercedes, Sauber (po jednom) a Manor. I když v prvních dvou případech to na příchod žádného Brita nevypadá, u Manoru není vysloveně vyloučeno nějaké překvapení. Ostatně Alex Lynn či Jordan King už nějaké zkušenosti s F1 mají. A v jejich patách číhají další mladí dravci jako Oliver Rowland, Jake Dennis či Jack Aitken.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.