Letmým pohledem do historie Formule 1, najdeme období, kdy některé země zásobovaly startovní pole hned několika piloty, zatímco jiné, druhdy silné lokality tahaly za kratší konec. Stačí se podívat, jak na tom byli a v současné době jsou takoví Italové.
Velká Británie prozatím vyprodukovala nejvyšší počet světových šampionů (dokážete je bez nápovědy vyjmenovat?), ale po letošním odchodu Jensona Buttona zůstanou ve startovním poli pouze dva britští piloti - Lewis Hamilton a Jolyon Palmer. Podobnou situaci bychom našli snad v roce 1981, kdy sezónu zahajovali pouze John Watson a Nigel Mansell, jenže v jejím průběhu Britové posílili díky vstupu týmu Toleman, který pilotovala dvojice Brian Henton a Derek Warwick. Nicméně Jolyon Palmer se domnívá, že situace není nijak dramatická.
"Ohledně britských pilotů není důvod k panice. Vždy bylo dost dobrých Britů, kteří ve všech obdobích klepali na dveře F1. Pořád jsme tu dva, což je přiměřené množství, zvlášt když jeden z nás je nekolikanásobný šampion. Jsem přesvědčen, že v GP2, GP3 a Formuli 3 jsou Britové dobře zastoupeni, takže je jen otázkou času, než se objeví další. Tradice britských pilotů existuje a osm z 11 týmů má sídlo ve Velké Británii, stejně jako spousta juniorských týmů. Takže se domnívám, že britský motorsport je stále na dobré úrovni," sdělil Jolyon Palmer pro stanici BBC.
Navíc situace se ještě může změnit, protože v současné době jsou pořád čtyři volná místa v týmech Mercedes, Sauber (po jednom) a Manor. I když v prvních dvou případech to na příchod žádného Brita nevypadá, u Manoru není vysloveně vyloučeno nějaké překvapení. Ostatně Alex Lynn či Jordan King už nějaké zkušenosti s F1 mají. A v jejich patách číhají další mladí dravci jako Oliver Rowland, Jake Dennis či Jack Aitken.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.