Téměř polovinu sezóny spolu bojovali o uchování naděje Manoru na nečekanou finanční podporu. Nakonec to těsně nevyšlo, ale jak Pascal Wehrlein, tak Esteban Ocon jsou považování za piloty budoucnosti. Nebo si o nich Toto Wolff myslí něco jiného?
Asi těžko, když jak dvaadvacetiletý Pascal, tak i o dva roky mladší Esteban patří do juniorského programu Mercedesu. Není proto divu, že je Toto Wolff označil za "mimořádné" piloty, ovšem nelze tak trochu podezřívat šéfa Mercedesu z vypočítavosti, když mu jen o několik desítek dnů předtím utekl z týmu čerstvý mistr světa Nico Rosberg.
Esteban Ocon už má zajištěnou sedačku v týmu Force India, u Wehrleina je situace poněkud napjatější. Pokud by se neposadil na místo po Rosbergovi, bude nejspíš vybírat mezi Sauberem a Manorem, tedy týmy, které spolu až do samého závěru šampionátu sváděly souboj o lákavé prize money.
"Oba dva, Esteban i Pascal, jsou co do svých schopností mimořádní piloti působící ve stejné lize. Jejich kariéry byly poněkud odlišné, Pascal přišel do F1 z DTM, Esteban prožil výjimečnou kariéru v GP3. Z mého hlediska jde o rozdílné osobnosti, ale velmi vyrovnané v závodním voze. Oba si zaslouží, aby zůstali v F1 a rozvíjeli v ní svou budoucnost," komentuje oba piloty Wolff.
Podle jeho názoru ale ještě jejich konečný vývoj a zrání není u konce, což je s ohledem na jejich věk pochopitelné. Takže ještě bude nutné počkat, jak se svou nezpochybnitelnou šancí a talentem naloží. Třeba na otázku, zda mají tito piloti potenciál mistrů světa je Wolff obezřetný.
"Nemůžeme říci: Lidé rostou, vyvíjejí se a mění. Aby se někdo stal mistrem světa, musí se všechno potkat dohromady v příhodný okamžik, nejde jen o přirozenou rychlost, musí toho být víc. Pokud se to povede, je úspěch hodně pravděpodobný, jinak pilot nemůže být úspěšný. Když se rozhodneme nějakého mladíka podporovat, nikdy nevíme, jestli bude mít vše potřebné, ale v tomto případě tu je hodně pozitiv," pokračuje Wolff.
Šéf Mercedesu také poněkolikáté vyvrátil názory, že nějakým způsobem ovlivnil angažmá Ocona u Force Indie. Toto rozhodnutí vyvolalo nemalou debatu a i sám Wehrlein byl překvapen, proč nedostal příležitost v týmu Vijaye Mallyi on.
"Já jsem o tom, kdo půjde k Force Indii, nerozhodoval. Tým byl jasně rozhodnutý, že chce spolupracovat s Estebanem, oba absolvovali testy a já se mohu jen domnívat, že Force India s Oconem dobře vycházela a cítila to pravé rozpoložení v otázce budoucí spolupráce. Nakonec jsme lidské bytosti, někdy máme k někomu větší sympatie než k tomu druhému. To může být důvod, proč se lidé kolem Vijaye Mallyi rozhodli právě takto," dodává Wolff.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.