Téměř polovinu sezóny spolu bojovali o uchování naděje Manoru na nečekanou finanční podporu. Nakonec to těsně nevyšlo, ale jak Pascal Wehrlein, tak Esteban Ocon jsou považování za piloty budoucnosti. Nebo si o nich Toto Wolff myslí něco jiného?
Asi těžko, když jak dvaadvacetiletý Pascal, tak i o dva roky mladší Esteban patří do juniorského programu Mercedesu. Není proto divu, že je Toto Wolff označil za "mimořádné" piloty, ovšem nelze tak trochu podezřívat šéfa Mercedesu z vypočítavosti, když mu jen o několik desítek dnů předtím utekl z týmu čerstvý mistr světa Nico Rosberg.
Esteban Ocon už má zajištěnou sedačku v týmu Force India, u Wehrleina je situace poněkud napjatější. Pokud by se neposadil na místo po Rosbergovi, bude nejspíš vybírat mezi Sauberem a Manorem, tedy týmy, které spolu až do samého závěru šampionátu sváděly souboj o lákavé prize money.
"Oba dva, Esteban i Pascal, jsou co do svých schopností mimořádní piloti působící ve stejné lize. Jejich kariéry byly poněkud odlišné, Pascal přišel do F1 z DTM, Esteban prožil výjimečnou kariéru v GP3. Z mého hlediska jde o rozdílné osobnosti, ale velmi vyrovnané v závodním voze. Oba si zaslouží, aby zůstali v F1 a rozvíjeli v ní svou budoucnost," komentuje oba piloty Wolff.
Podle jeho názoru ale ještě jejich konečný vývoj a zrání není u konce, což je s ohledem na jejich věk pochopitelné. Takže ještě bude nutné počkat, jak se svou nezpochybnitelnou šancí a talentem naloží. Třeba na otázku, zda mají tito piloti potenciál mistrů světa je Wolff obezřetný.
"Nemůžeme říci: Lidé rostou, vyvíjejí se a mění. Aby se někdo stal mistrem světa, musí se všechno potkat dohromady v příhodný okamžik, nejde jen o přirozenou rychlost, musí toho být víc. Pokud se to povede, je úspěch hodně pravděpodobný, jinak pilot nemůže být úspěšný. Když se rozhodneme nějakého mladíka podporovat, nikdy nevíme, jestli bude mít vše potřebné, ale v tomto případě tu je hodně pozitiv," pokračuje Wolff.
Šéf Mercedesu také poněkolikáté vyvrátil názory, že nějakým způsobem ovlivnil angažmá Ocona u Force Indie. Toto rozhodnutí vyvolalo nemalou debatu a i sám Wehrlein byl překvapen, proč nedostal příležitost v týmu Vijaye Mallyi on.
"Já jsem o tom, kdo půjde k Force Indii, nerozhodoval. Tým byl jasně rozhodnutý, že chce spolupracovat s Estebanem, oba absolvovali testy a já se mohu jen domnívat, že Force India s Oconem dobře vycházela a cítila to pravé rozpoložení v otázce budoucí spolupráce. Nakonec jsme lidské bytosti, někdy máme k někomu větší sympatie než k tomu druhému. To může být důvod, proč se lidé kolem Vijaye Mallyi rozhodli právě takto," dodává Wolff.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.