Jestliže se zdálo, že startovní pole pro rok 2017 je de facto rozdělené a jen se čekalo, jak se rozhodnou dva nejslabší týmy letošního ročníku, odchodem Nico Rosberga se může leccos změnit. S tím také počítají někteří adepti z nižších formulí.
Jedním z nich je dvaadvacetiletý testpilot týmu Manor Jordan King. Jeho snaha se prosadit do Formule 1 v roce 2017 zůstává jeho prioritou, i když si dělá zadní kolečka pro případ, že by neuspěl - nebrání se ani sezóně v GP2, v níž letos v barvách španělského týmu Racing Engineering dosáhl v celkové klasifikaci sedmé příčky.
"Chci se dostat do F1, takže udělám vše, co je zapotřebí, aby se mi tento cíl splnil. Moje šance je stejně dobrá jako u dalších adeptů, ale je jich šest nebo sedm a usilují o dvě nebo tři místa. Ale po všem bude až tehdy, když všechna sedadla budou obsazena," doufá King.
"Sezóna GP2 pro mě byla docela zklamáním. Dosáhli jsme na pódiová umístění a vítězství, ale nedokázali jsme mít takové výsledky po celou sezónu. Když se podívám zpětně, mohli jsme klidně bojovat o titul, ale dopustili jsme se příliš mnoho chyb," hodnotí King své sedmé místo v GP2. Britský pilot si zatím v posezónních testech vyzkoušel vozy týmu Russian Time a MP Motorsport a je připraven případně absolvovat další sezónu v GP2, ale je si zároveň vědom určitých úskalí, které takové rozhodnutí může přinést.
"Myslím, že mohu dokázat víc. Vyhrál jsem nějaké závodys a předvedl jsem, čeho jsem schopen, ale myslím, že v rámci šampionátu mohu být lepší. Bylo to poněkud nepříjemné, zakončit šampionát až na sedmé příčce, ale pokud budu v této sérii i další rok, nesmím dělat stejné chyby, to by mi mohlo uškodit. Zatím tedy nevím, co bude příští rok. Mým cílem je samozřejmě F1, ale v motorsportu nejsou občas věci tak jednoduché, jak se na první pohled jeví. Je potřeba být ještě víc než jenom dobrým pilotem. Kdyby všichni odváděli jen dobrou práci a nic víc, tak by v F1 mohlo být 50 pilotů, ale máme jen 22 míst," přemýšlí King.
Kingovi se nicméně nabízí ještě jedna možnost - zúčastnil se posezónního testu nováčků WEC v Bahranju a na sklonku listopadu jej kontaktoval Aston Martin. "Otázali se mě, jestli bych pro ně nezajel nějaké testy, samozřejmě jsem souhlasil. Je to pro mě další zajímavá možnost, ale upřímně to není směr, kterým chci nyní napřít svou veškerou energii," dodává King.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.