Jestliže se zdálo, že startovní pole pro rok 2017 je de facto rozdělené a jen se čekalo, jak se rozhodnou dva nejslabší týmy letošního ročníku, odchodem Nico Rosberga se může leccos změnit. S tím také počítají někteří adepti z nižších formulí.
Jedním z nich je dvaadvacetiletý testpilot týmu Manor Jordan King. Jeho snaha se prosadit do Formule 1 v roce 2017 zůstává jeho prioritou, i když si dělá zadní kolečka pro případ, že by neuspěl - nebrání se ani sezóně v GP2, v níž letos v barvách španělského týmu Racing Engineering dosáhl v celkové klasifikaci sedmé příčky.
"Chci se dostat do F1, takže udělám vše, co je zapotřebí, aby se mi tento cíl splnil. Moje šance je stejně dobrá jako u dalších adeptů, ale je jich šest nebo sedm a usilují o dvě nebo tři místa. Ale po všem bude až tehdy, když všechna sedadla budou obsazena," doufá King.
"Sezóna GP2 pro mě byla docela zklamáním. Dosáhli jsme na pódiová umístění a vítězství, ale nedokázali jsme mít takové výsledky po celou sezónu. Když se podívám zpětně, mohli jsme klidně bojovat o titul, ale dopustili jsme se příliš mnoho chyb," hodnotí King své sedmé místo v GP2. Britský pilot si zatím v posezónních testech vyzkoušel vozy týmu Russian Time a MP Motorsport a je připraven případně absolvovat další sezónu v GP2, ale je si zároveň vědom určitých úskalí, které takové rozhodnutí může přinést.
"Myslím, že mohu dokázat víc. Vyhrál jsem nějaké závodys a předvedl jsem, čeho jsem schopen, ale myslím, že v rámci šampionátu mohu být lepší. Bylo to poněkud nepříjemné, zakončit šampionát až na sedmé příčce, ale pokud budu v této sérii i další rok, nesmím dělat stejné chyby, to by mi mohlo uškodit. Zatím tedy nevím, co bude příští rok. Mým cílem je samozřejmě F1, ale v motorsportu nejsou občas věci tak jednoduché, jak se na první pohled jeví. Je potřeba být ještě víc než jenom dobrým pilotem. Kdyby všichni odváděli jen dobrou práci a nic víc, tak by v F1 mohlo být 50 pilotů, ale máme jen 22 míst," přemýšlí King.
Kingovi se nicméně nabízí ještě jedna možnost - zúčastnil se posezónního testu nováčků WEC v Bahranju a na sklonku listopadu jej kontaktoval Aston Martin. "Otázali se mě, jestli bych pro ně nezajel nějaké testy, samozřejmě jsem souhlasil. Je to pro mě další zajímavá možnost, ale upřímně to není směr, kterým chci nyní napřít svou veškerou energii," dodává King.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.