Jestliže se zdálo, že startovní pole pro rok 2017 je de facto rozdělené a jen se čekalo, jak se rozhodnou dva nejslabší týmy letošního ročníku, odchodem Nico Rosberga se může leccos změnit. S tím také počítají někteří adepti z nižších formulí.
Jedním z nich je dvaadvacetiletý testpilot týmu Manor Jordan King. Jeho snaha se prosadit do Formule 1 v roce 2017 zůstává jeho prioritou, i když si dělá zadní kolečka pro případ, že by neuspěl - nebrání se ani sezóně v GP2, v níž letos v barvách španělského týmu Racing Engineering dosáhl v celkové klasifikaci sedmé příčky.
"Chci se dostat do F1, takže udělám vše, co je zapotřebí, aby se mi tento cíl splnil. Moje šance je stejně dobrá jako u dalších adeptů, ale je jich šest nebo sedm a usilují o dvě nebo tři místa. Ale po všem bude až tehdy, když všechna sedadla budou obsazena," doufá King.
"Sezóna GP2 pro mě byla docela zklamáním. Dosáhli jsme na pódiová umístění a vítězství, ale nedokázali jsme mít takové výsledky po celou sezónu. Když se podívám zpětně, mohli jsme klidně bojovat o titul, ale dopustili jsme se příliš mnoho chyb," hodnotí King své sedmé místo v GP2. Britský pilot si zatím v posezónních testech vyzkoušel vozy týmu Russian Time a MP Motorsport a je připraven případně absolvovat další sezónu v GP2, ale je si zároveň vědom určitých úskalí, které takové rozhodnutí může přinést.
"Myslím, že mohu dokázat víc. Vyhrál jsem nějaké závodys a předvedl jsem, čeho jsem schopen, ale myslím, že v rámci šampionátu mohu být lepší. Bylo to poněkud nepříjemné, zakončit šampionát až na sedmé příčce, ale pokud budu v této sérii i další rok, nesmím dělat stejné chyby, to by mi mohlo uškodit. Zatím tedy nevím, co bude příští rok. Mým cílem je samozřejmě F1, ale v motorsportu nejsou občas věci tak jednoduché, jak se na první pohled jeví. Je potřeba být ještě víc než jenom dobrým pilotem. Kdyby všichni odváděli jen dobrou práci a nic víc, tak by v F1 mohlo být 50 pilotů, ale máme jen 22 míst," přemýšlí King.
Kingovi se nicméně nabízí ještě jedna možnost - zúčastnil se posezónního testu nováčků WEC v Bahranju a na sklonku listopadu jej kontaktoval Aston Martin. "Otázali se mě, jestli bych pro ně nezajel nějaké testy, samozřejmě jsem souhlasil. Je to pro mě další zajímavá možnost, ale upřímně to není směr, kterým chci nyní napřít svou veškerou energii," dodává King.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.