Jestliže se zdálo, že startovní pole pro rok 2017 je de facto rozdělené a jen se čekalo, jak se rozhodnou dva nejslabší týmy letošního ročníku, odchodem Nico Rosberga se může leccos změnit. S tím také počítají někteří adepti z nižších formulí.
Jedním z nich je dvaadvacetiletý testpilot týmu Manor Jordan King. Jeho snaha se prosadit do Formule 1 v roce 2017 zůstává jeho prioritou, i když si dělá zadní kolečka pro případ, že by neuspěl - nebrání se ani sezóně v GP2, v níž letos v barvách španělského týmu Racing Engineering dosáhl v celkové klasifikaci sedmé příčky.
"Chci se dostat do F1, takže udělám vše, co je zapotřebí, aby se mi tento cíl splnil. Moje šance je stejně dobrá jako u dalších adeptů, ale je jich šest nebo sedm a usilují o dvě nebo tři místa. Ale po všem bude až tehdy, když všechna sedadla budou obsazena," doufá King.
"Sezóna GP2 pro mě byla docela zklamáním. Dosáhli jsme na pódiová umístění a vítězství, ale nedokázali jsme mít takové výsledky po celou sezónu. Když se podívám zpětně, mohli jsme klidně bojovat o titul, ale dopustili jsme se příliš mnoho chyb," hodnotí King své sedmé místo v GP2. Britský pilot si zatím v posezónních testech vyzkoušel vozy týmu Russian Time a MP Motorsport a je připraven případně absolvovat další sezónu v GP2, ale je si zároveň vědom určitých úskalí, které takové rozhodnutí může přinést.
"Myslím, že mohu dokázat víc. Vyhrál jsem nějaké závodys a předvedl jsem, čeho jsem schopen, ale myslím, že v rámci šampionátu mohu být lepší. Bylo to poněkud nepříjemné, zakončit šampionát až na sedmé příčce, ale pokud budu v této sérii i další rok, nesmím dělat stejné chyby, to by mi mohlo uškodit. Zatím tedy nevím, co bude příští rok. Mým cílem je samozřejmě F1, ale v motorsportu nejsou občas věci tak jednoduché, jak se na první pohled jeví. Je potřeba být ještě víc než jenom dobrým pilotem. Kdyby všichni odváděli jen dobrou práci a nic víc, tak by v F1 mohlo být 50 pilotů, ale máme jen 22 míst," přemýšlí King.
Kingovi se nicméně nabízí ještě jedna možnost - zúčastnil se posezónního testu nováčků WEC v Bahranju a na sklonku listopadu jej kontaktoval Aston Martin. "Otázali se mě, jestli bych pro ně nezajel nějaké testy, samozřejmě jsem souhlasil. Je to pro mě další zajímavá možnost, ale upřímně to není směr, kterým chci nyní napřít svou veškerou energii," dodává King.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.