Ferrari vstupovalo do sezóny plné odhodlání, navíc hodlalo rozšířit loňské tři triumfy a řádně přišlápnout Mercedesu perka. Místo toho musely rudé oře maranellské ustoupit Red Bullu a neustále přesvědčovat fanoušky, že k žádné panice není důvod.
Stal se z toho tak trochu evergreen a s přibývajícím časem se nejen fanoušci Ferrari stále více poťouchle ptali, kdeže jsou ony vítězné Grand Prix, které předpovídal prezident Sergio Marchionne po Grand Prix Španělska.
Do hledáčku zájmu se také dostal Sebastian Vettel především svým emocionálním výbuchem v Mexiku, kde jeho výroky mířily až do vysokých kruhů FIA. Ale to jsou všeobecné známé případy, které Fernando Alonso, znalý situace, hodnotil jako tradiční záležitost v italském týmu. Ostatně strávil v Maranellu pět sezón.
I u Ferrari měli do jisté míry na začátku sezóny smůlu. V Austrálii si vítězství prohospodařili sami chybnou strategií, v Bahrajnu Vettel vůbec neodstartoval, v Rusku mu z trati pomohl Kvjat a ve Španělsku při absenci Mercedesů nenašel Räikkönen recept na nováčka v barvách Red Bullu Verstappena.
"Nedařilo se nám, jak jsme očekávali. Celkově to bylo střídání dobrých a špatných výkonů, myslím, že po bodové stránce to mohlo být mnohem lepší. Jako důvod vidím neschopnost získat dostatečný počet bodů hned na začátku sezóny. Na jejím konci už jsme byli v těsném duelu s Red Bullem, dokonce se domnívám, že jsme měli lepší balíček vylepšení měli jsme skončit na druhém místě v Poháru konstruktérů.
Jenže jsme si to prohráli na začátku sezóny, kdy nám uteklo příliš mnoh bodů. Samozřejmě velkým zklamáním je fakt, že jsme nedokázali bojovat s Mercedesem, ale v našem zázemí se odehrálo pár věcí, které nám umožní tým v budoucích letech významně posílit," komentuje rok 2016 Vettel.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.