Ferrari vstupovalo do sezóny plné odhodlání, navíc hodlalo rozšířit loňské tři triumfy a řádně přišlápnout Mercedesu perka. Místo toho musely rudé oře maranellské ustoupit Red Bullu a neustále přesvědčovat fanoušky, že k žádné panice není důvod.
Stal se z toho tak trochu evergreen a s přibývajícím časem se nejen fanoušci Ferrari stále více poťouchle ptali, kdeže jsou ony vítězné Grand Prix, které předpovídal prezident Sergio Marchionne po Grand Prix Španělska.
Do hledáčku zájmu se také dostal Sebastian Vettel především svým emocionálním výbuchem v Mexiku, kde jeho výroky mířily až do vysokých kruhů FIA. Ale to jsou všeobecné známé případy, které Fernando Alonso, znalý situace, hodnotil jako tradiční záležitost v italském týmu. Ostatně strávil v Maranellu pět sezón.
I u Ferrari měli do jisté míry na začátku sezóny smůlu. V Austrálii si vítězství prohospodařili sami chybnou strategií, v Bahrajnu Vettel vůbec neodstartoval, v Rusku mu z trati pomohl Kvjat a ve Španělsku při absenci Mercedesů nenašel Räikkönen recept na nováčka v barvách Red Bullu Verstappena.
"Nedařilo se nám, jak jsme očekávali. Celkově to bylo střídání dobrých a špatných výkonů, myslím, že po bodové stránce to mohlo být mnohem lepší. Jako důvod vidím neschopnost získat dostatečný počet bodů hned na začátku sezóny. Na jejím konci už jsme byli v těsném duelu s Red Bullem, dokonce se domnívám, že jsme měli lepší balíček vylepšení měli jsme skončit na druhém místě v Poháru konstruktérů.
Jenže jsme si to prohráli na začátku sezóny, kdy nám uteklo příliš mnoh bodů. Samozřejmě velkým zklamáním je fakt, že jsme nedokázali bojovat s Mercedesem, ale v našem zázemí se odehrálo pár věcí, které nám umožní tým v budoucích letech významně posílit," komentuje rok 2016 Vettel.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.