Ferrari vstupovalo do sezóny plné odhodlání, navíc hodlalo rozšířit loňské tři triumfy a řádně přišlápnout Mercedesu perka. Místo toho musely rudé oře maranellské ustoupit Red Bullu a neustále přesvědčovat fanoušky, že k žádné panice není důvod.
Stal se z toho tak trochu evergreen a s přibývajícím časem se nejen fanoušci Ferrari stále více poťouchle ptali, kdeže jsou ony vítězné Grand Prix, které předpovídal prezident Sergio Marchionne po Grand Prix Španělska.
Do hledáčku zájmu se také dostal Sebastian Vettel především svým emocionálním výbuchem v Mexiku, kde jeho výroky mířily až do vysokých kruhů FIA. Ale to jsou všeobecné známé případy, které Fernando Alonso, znalý situace, hodnotil jako tradiční záležitost v italském týmu. Ostatně strávil v Maranellu pět sezón.
I u Ferrari měli do jisté míry na začátku sezóny smůlu. V Austrálii si vítězství prohospodařili sami chybnou strategií, v Bahrajnu Vettel vůbec neodstartoval, v Rusku mu z trati pomohl Kvjat a ve Španělsku při absenci Mercedesů nenašel Räikkönen recept na nováčka v barvách Red Bullu Verstappena.
"Nedařilo se nám, jak jsme očekávali. Celkově to bylo střídání dobrých a špatných výkonů, myslím, že po bodové stránce to mohlo být mnohem lepší. Jako důvod vidím neschopnost získat dostatečný počet bodů hned na začátku sezóny. Na jejím konci už jsme byli v těsném duelu s Red Bullem, dokonce se domnívám, že jsme měli lepší balíček vylepšení měli jsme skončit na druhém místě v Poháru konstruktérů.
Jenže jsme si to prohráli na začátku sezóny, kdy nám uteklo příliš mnoh bodů. Samozřejmě velkým zklamáním je fakt, že jsme nedokázali bojovat s Mercedesem, ale v našem zázemí se odehrálo pár věcí, které nám umožní tým v budoucích letech významně posílit," komentuje rok 2016 Vettel.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.