Mnozí ze zdejších čtenářů už si určitě mnohokrát položili otázku, kdo byl nejlepším pilotem celé historie F1. Jenže rozum napovídá, že taková srovnání nejsou zcela relevantní, přesto se neustále množí dohady tohoto druhu.
Byl nejlepší pětinásobný šampion Fangio? Dominoval by F1 fenomenální Clark? Nastavil by zcela jiné rekordy Lauda, nebýt jeho fatálního Nürburgringu? Pokračoval by Senna ve sbírání dalších titulů, kdyby se neodehrál tragický víkend v Imole? Kolikrát už jsme slyšeli podobné otázky, včetně dalších jmen - Jackie Stewart nemusel zůstat u tří titulů, Emerson Fittipaldi si zničil kariéru odchodem do brazilského národního týmu, Johna Surteese zase zastavilo v rozletu těžké zranění. Pořád hodnotíme piloty podle vyhraných GP a titulů, ale lze díky tomu říci, že se třeba Nigel Mansell právem krčí v žebříčku úspěšnosti někde vzadu?
Své k této problematice občas řeknou sami piloti, odborníci F1, týmoví zástupci nebo třeba sám Bernie Ecclestone. On pozvedl F1 na určitou úroveň a přes některé kontroverzní názory v ní strávil více než půl století, dokonce se mohl prezentovat i jako pilot. Jaký je tedy jeho názor? Zvolil by Fangia, Sennu, Schumachera nebo někoho jiného?
"Těžko říci. Ale kdybych měl vybrat jednu osobnost za ta léta, asi bych se rozhodl pro Alaina Prosta. Byl podle mého názoru lepší než Schumacher nebo Senna. Michael hodně těžil z podpory týmu nebo týmových kolegů a v některých případech to bylo stejné i u Ayrtona. Ale u Alaina to bylo jiné. Měl mnohokrát konkurenty i ve vlastním týmu," vysvětluje Ecclestone.
Kdyby však měl Bernie abstrahovat výsledky a zvolit osobního favorita, vybral by Rakušana Jochena Rindta. Ecclestone mu dokonce dělal manažera a je známá jeho poznámka, když ho Rindt přesvědčoval, že mu tato činnost nezabere víc než hodinu denně. "Nakonec jsem pro něj pracoval 23 hodin denně. Ale byli jsme si velice blízcí, jako kolegové i jako přátelé. Je to zcela určitě můj oblíbený pilot, ale nikoli nejlepší pilot všech dob. Za toho považuji Prosta," dodává někdejší šéf týmu Brabham a nejmocnější muž F1 Bernie Ecclestone.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.