Mnozí ze zdejších čtenářů už si určitě mnohokrát položili otázku, kdo byl nejlepším pilotem celé historie F1. Jenže rozum napovídá, že taková srovnání nejsou zcela relevantní, přesto se neustále množí dohady tohoto druhu.
Byl nejlepší pětinásobný šampion Fangio? Dominoval by F1 fenomenální Clark? Nastavil by zcela jiné rekordy Lauda, nebýt jeho fatálního Nürburgringu? Pokračoval by Senna ve sbírání dalších titulů, kdyby se neodehrál tragický víkend v Imole? Kolikrát už jsme slyšeli podobné otázky, včetně dalších jmen - Jackie Stewart nemusel zůstat u tří titulů, Emerson Fittipaldi si zničil kariéru odchodem do brazilského národního týmu, Johna Surteese zase zastavilo v rozletu těžké zranění. Pořád hodnotíme piloty podle vyhraných GP a titulů, ale lze díky tomu říci, že se třeba Nigel Mansell právem krčí v žebříčku úspěšnosti někde vzadu?
Své k této problematice občas řeknou sami piloti, odborníci F1, týmoví zástupci nebo třeba sám Bernie Ecclestone. On pozvedl F1 na určitou úroveň a přes některé kontroverzní názory v ní strávil více než půl století, dokonce se mohl prezentovat i jako pilot. Jaký je tedy jeho názor? Zvolil by Fangia, Sennu, Schumachera nebo někoho jiného?
"Těžko říci. Ale kdybych měl vybrat jednu osobnost za ta léta, asi bych se rozhodl pro Alaina Prosta. Byl podle mého názoru lepší než Schumacher nebo Senna. Michael hodně těžil z podpory týmu nebo týmových kolegů a v některých případech to bylo stejné i u Ayrtona. Ale u Alaina to bylo jiné. Měl mnohokrát konkurenty i ve vlastním týmu," vysvětluje Ecclestone.
Kdyby však měl Bernie abstrahovat výsledky a zvolit osobního favorita, vybral by Rakušana Jochena Rindta. Ecclestone mu dokonce dělal manažera a je známá jeho poznámka, když ho Rindt přesvědčoval, že mu tato činnost nezabere víc než hodinu denně. "Nakonec jsem pro něj pracoval 23 hodin denně. Ale byli jsme si velice blízcí, jako kolegové i jako přátelé. Je to zcela určitě můj oblíbený pilot, ale nikoli nejlepší pilot všech dob. Za toho považuji Prosta," dodává někdejší šéf týmu Brabham a nejmocnější muž F1 Bernie Ecclestone.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.
Po slabším víkendu v Monaku se začaly objevovat pochybnosti o spolupráci Hamiltona s inženýrem Adamim, které pilot rychle odmítl. Zdůraznil, že adaptace na nový tým vyžaduje čas, ale vzájemná důvěra a odhodlání společně postupovat jsou pevné.
David Croft rozvířil debatu o budoucnosti jezdecké sestavy Red Bullu po roce 2025, kdy končí smlouva Sergia Péreze. Zmiňuje možné nástupce včetně Liama Lawsona, ale upozorňuje, že tým musí pečlivě zvažovat každý krok, aby nenarušil Verstappenovu dominanci.
Lando Norris a Oscar Piastri dorazili do Španělska s tříbodovým rozdílem a potvrzují, že McLaren patří mezi nejvyrovnanější týmy sezony. Přestože se spekuluje o možných týmových příkazech, Piastri trvá na tom, že je zatím čas nechat oba jezdce závodit na rovinu.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.
Ferrari překvapilo v Monaku silným výkonem, který předčil vlastní očekávání. V Maranellu teď doufají, že nová pravidla pro přední křídla v Barceloně přinesou zásadní posun.