Mnozí ze zdejších čtenářů už si určitě mnohokrát položili otázku, kdo byl nejlepším pilotem celé historie F1. Jenže rozum napovídá, že taková srovnání nejsou zcela relevantní, přesto se neustále množí dohady tohoto druhu.
Byl nejlepší pětinásobný šampion Fangio? Dominoval by F1 fenomenální Clark? Nastavil by zcela jiné rekordy Lauda, nebýt jeho fatálního Nürburgringu? Pokračoval by Senna ve sbírání dalších titulů, kdyby se neodehrál tragický víkend v Imole? Kolikrát už jsme slyšeli podobné otázky, včetně dalších jmen - Jackie Stewart nemusel zůstat u tří titulů, Emerson Fittipaldi si zničil kariéru odchodem do brazilského národního týmu, Johna Surteese zase zastavilo v rozletu těžké zranění. Pořád hodnotíme piloty podle vyhraných GP a titulů, ale lze díky tomu říci, že se třeba Nigel Mansell právem krčí v žebříčku úspěšnosti někde vzadu?
Své k této problematice občas řeknou sami piloti, odborníci F1, týmoví zástupci nebo třeba sám Bernie Ecclestone. On pozvedl F1 na určitou úroveň a přes některé kontroverzní názory v ní strávil více než půl století, dokonce se mohl prezentovat i jako pilot. Jaký je tedy jeho názor? Zvolil by Fangia, Sennu, Schumachera nebo někoho jiného?
"Těžko říci. Ale kdybych měl vybrat jednu osobnost za ta léta, asi bych se rozhodl pro Alaina Prosta. Byl podle mého názoru lepší než Schumacher nebo Senna. Michael hodně těžil z podpory týmu nebo týmových kolegů a v některých případech to bylo stejné i u Ayrtona. Ale u Alaina to bylo jiné. Měl mnohokrát konkurenty i ve vlastním týmu," vysvětluje Ecclestone.
Kdyby však měl Bernie abstrahovat výsledky a zvolit osobního favorita, vybral by Rakušana Jochena Rindta. Ecclestone mu dokonce dělal manažera a je známá jeho poznámka, když ho Rindt přesvědčoval, že mu tato činnost nezabere víc než hodinu denně. "Nakonec jsem pro něj pracoval 23 hodin denně. Ale byli jsme si velice blízcí, jako kolegové i jako přátelé. Je to zcela určitě můj oblíbený pilot, ale nikoli nejlepší pilot všech dob. Za toho považuji Prosta," dodává někdejší šéf týmu Brabham a nejmocnější muž F1 Bernie Ecclestone.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.