Formule 1 by měla směřovat k novým zítřkům a budoucí majitelé už malují tlustou štětkou nové a bohatší vize. Jedna z prvních otázek, která příznivce F1 napadne, je další úloha Bernie Ecclestonea. Půjde konečně dlouholetý boss na odpočinek?
Zdá se, že si ještě bude svého impéria užívat, i když poněkud v jiné podobě. Bernard Charles "Bernie" Ecclestone, který oslaví 28. října 86. narozeniny, byl osloven akcionáři Liberty Media, aby nadále funkci výkonného ředitele. Podpis smlouvy o převzetí akcií CVC by měl být proveden před Grand Prix Singapuru a očekává se, že Chase Carey se postaví do čela F1. "Chtějí po mě, abych zůstal ještě tři roky."
Ecclestone také požadoval, aby oficiální jmenování Careyho počkalo až do týdne před Grand Prix Singapuru, sám označil tyto snahy za nejisté, zejména pokud by šlo už o tento týden.
"Upřímně řečeno si nemyslím, že někdo ví konkrétní termín - včetně našich přátel z Liberty Media a Donalda Mackenzieho (CVC). Právě zástupci CVC by chtěli, abych byl v Londýně a pomohl jim s určitými druhy věcí, ale já si nemohu dovolit být pět až šest dní pryč," vysvětluje Ecclestone.
Nové Careyho vize někdejší manažer F1, majitel týmu Brabham a šéf FOCA příchod nového vlastníka F1 vítá zejména ohledně dalšího rozšíření tohoto sportu: "Carey ovládá spoustu věcí, které jsem já sám zatím nezvládl, mám na mysli kontakt a využití sociálních médií. Zabývá se sponzorstvím v televizních sítí, čehož určitě budeme využívat," dodává Ecclestone.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.