Lidé rádi stále něco posuzují. A někdy to může být záležitost nepříjemná. Jenson Button vyhrál v roce 2009 šampionát, když všechny překvapil nováček ve startovním poli Brawn GP, který ovšem vznikl převzetím závodního oddělení Hondy F1.
Současný veterán F1, mistr světa 2009 Jenson Button už je na srovnávání současné dominance Mercedesu a Brawnu GP (jehož převzetím v listopadu 2009 vznikl Mercedes Grand Prix) poněkud alergický. Nedávno se Brit nechal slyšet, že F1 přináší jen zklamání kvůli skutečnosti, že během posledních dvou a půl let není žádný soupeř schopen ohrozit nadvládu německé stáje.
Button dobyl šampionát poté, co měl drtivý nástup do sezóny: vyhrál šest ze sedmi prvních závodů a Brawn GP v tomto období získal tři double. Pak se ke slovu dostal Red Bull, ale Buttonovi stačilo si jenom udržovat bodový náskok. V tehdejším systému bodování pak uhájil titul s jedenáctibodovým náskokem před Sebastianem Vettelem.
Pětatřicetiletý Button je často dotazován, zda tehdejší raketový vstup Brawnu GP do F1 (stojí za to připomenout, že FIA posvětila vznik nového týmu jedenáct dní před prvním závodem sezóny 2009) lze srovnávat se současnou převahou Mercedesu. Jenson už na podobné dotazy reaguje značně nerudně.
"Už mě otravuje, jak lidé srovnávají něco, co vlastně vůbec srovnávat nejde. Mercedes je plně financovaný tým, chce vyhrát každý závod. To nebyl náš případ. Vyhráli jsme několik závodů na začátku sezóny, ale nebyli jsme na pole-position nebo v první řadě v každém z nich - pokud se pamatuji, tak to bylo asi v polovině (z prvních sedmi závodu byl Button pětkrát v první řadě, čtyřikrát na pole-position).
Závodili jsme dobře a vyhráli jsme ty závody, ale určitě ne se zdrcujícím náskokem. Od šestého závodu dále už jsme neměli nejrychlejší vůz. Mercedes má takové auto tři roky, vyhrává s velkým náskokem, takže srovnávat nelze. Dělá úžasnou práci, má správné lidi, financování a samozřejmě disponuje skvělými piloty. Je nutná změna pravidel, abychom s nimi mohli bojovat, Jinak s nimi jen těžko bude někdo bojovat," vysvětluje Button.
Napíše filmový scénář?Svůj jediný titul považuje Button stále za "zázračný" a stále si hýčká své úspěchy, kterých dosáhl na voze přirovnávaného k bájnému Fénixovi vzlétnuvšímu z popela.
"Kdyby někdo chtěl natočit film o F1... každý má rád příběhy o malých týmech, které bojují v popředí a vítězí. Takový speciální děj - od prvních závodů, ve kterých nemají šanci na vítězství přes skutečně obtížné závody až k vítězství z pole-position, to by takový film udělalo hodně zvláštní. Já svůj vůz jako památku mám, což je naprosto úžasné. Jsou tři, jeden mám já, jeden Ross Brawn a jeden je u Mercedesu. Je dokonce vybavený motorem, takže je plně pojízdný. Ale asi by mě to přišlo na nějakých 50 000 eur, aby byl v provozu," usmívá se Button.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.