Daniil Kvjat byl letos degradován z Red Bullu do Toro Rosso a od té doby nepodává vůbec přesvědčivé výkony. Na jeho místo má zálusk Pierre Gasly - kdo to je?
Zatímco byl Carlos Sainz potvrzen v Toro Rosso pro další sezonu, Kvjat na své potvrzení musí čekat. A zatím nepodává dostatečně dobré výkony, aby si místo zasloužil. Pravidelně zaostává za svým týmovým kolegou. Od přesunu do Toro Rosso byl jen dvakrát na bodu - za desáté místo v obou případech. Navíc jej Sainz přeskočil i v jezdeckém šampionátu, a to i přes rusovo třetí místo z Malajsie.
Bohužel pro Kvjata na místo u Toro Rosso pomýšlí i jiní piloti. Největším aspirantem je Pierre Gasly, dvacetiletý Francouz, který momentálně vede šampionát GP2. Ale začněme u něj o něco dříve.
Své působení ve formulových vozech započal v roce 2011 ve francouzské Formuli 4, kde hned ve své první sezoně získal konečné 3. místo, a to mimo jiné i díky vítězství ve Spa. Následoval ne moc úspěšný rok ve Eurocap Formuli Renault 2.0, ale zaujal a po přechodu do lepšího týmu v Eurocap Formuli Renault 2.0 v roce 2013 vyhrál celý šampionát.
Následoval přestup do Formule Renault 3.5, kde bez jediného vítězství v závodě získal konečné druhé místo. Zároveň v této sezoně odjel šest závodů za Caterham v GP2. V roce 2015 potom získal roli testovacího jezdce Red Bull a v GP2 se posadil do vozu DAMS. Zaznamenal čtyři pódia a konečnou 8. příčku v šampionátu jezdců.
V roce 2016 vsadil na tým PREMA, se kterým momentálně drží průběžné první místo v šampionátu jezdců. Bojuje o něj se Sergejem Sirotkinem. To ale není to zásadní, Gasly předvádí velmi dobré výkony. Například na Hockenheimringu dojel na třetím místě, když se prokousával z konce startovního pole. Nakonec byl diskvalifikován, protože mu v závodě selhal hasicí přístroj a vypustil se, to ale odporovalo pravidlům. Z konce pole se znova probojoval na šesté místo ve sprintu.
Letos v červenci jej Red Bull posadil na dva dny do auta v testech v Silverstonu. Tam Francouz odjel přes 150 kol a druhý den ztratil na prvního Räikkönena jen třičtvrtě sekundy. Mimo jiné si vyzkoušel ochranný oblouk.
V letošní sezóně GP2 předvedl několik dalších velmi dobrých výkonů. Když připočteme zkušenosti s testováním továrního vozu Red Bullu, máme velkého adepta na místo u Toro Rosso. Dnes po vítězství ve Spa prohlásil, že si na místo ve Formuli 1 věří. Jeho velkou výhodou je přímá podpora Red Bullem, takže je v kontaktu s Helmutem Markem.
A Marko je opravdu nevybíravý, stačí jediný telefon a Kvjat se může s Formulí 1 rozloučit. Na druhou stranu je Franz Tost s Kvjatem spokojený, takže je velmi pravděpodobné, že letošní sezónu dokončí. Navíc Gasly bojuje o celkové prvenství v GP2, ale po letošní sezóně je možné, že to bude právě mladý Francouz, kdo se objeví po Sainzově boku na začátku příští sezony F1.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.