Daniil Kvjat byl letos degradován z Red Bullu do Toro Rosso a od té doby nepodává vůbec přesvědčivé výkony. Na jeho místo má zálusk Pierre Gasly - kdo to je?
Zatímco byl Carlos Sainz potvrzen v Toro Rosso pro další sezonu, Kvjat na své potvrzení musí čekat. A zatím nepodává dostatečně dobré výkony, aby si místo zasloužil. Pravidelně zaostává za svým týmovým kolegou. Od přesunu do Toro Rosso byl jen dvakrát na bodu - za desáté místo v obou případech. Navíc jej Sainz přeskočil i v jezdeckém šampionátu, a to i přes rusovo třetí místo z Malajsie.
Bohužel pro Kvjata na místo u Toro Rosso pomýšlí i jiní piloti. Největším aspirantem je Pierre Gasly, dvacetiletý Francouz, který momentálně vede šampionát GP2. Ale začněme u něj o něco dříve.
Své působení ve formulových vozech započal v roce 2011 ve francouzské Formuli 4, kde hned ve své první sezoně získal konečné 3. místo, a to mimo jiné i díky vítězství ve Spa. Následoval ne moc úspěšný rok ve Eurocap Formuli Renault 2.0, ale zaujal a po přechodu do lepšího týmu v Eurocap Formuli Renault 2.0 v roce 2013 vyhrál celý šampionát.
Následoval přestup do Formule Renault 3.5, kde bez jediného vítězství v závodě získal konečné druhé místo. Zároveň v této sezoně odjel šest závodů za Caterham v GP2. V roce 2015 potom získal roli testovacího jezdce Red Bull a v GP2 se posadil do vozu DAMS. Zaznamenal čtyři pódia a konečnou 8. příčku v šampionátu jezdců.
V roce 2016 vsadil na tým PREMA, se kterým momentálně drží průběžné první místo v šampionátu jezdců. Bojuje o něj se Sergejem Sirotkinem. To ale není to zásadní, Gasly předvádí velmi dobré výkony. Například na Hockenheimringu dojel na třetím místě, když se prokousával z konce startovního pole. Nakonec byl diskvalifikován, protože mu v závodě selhal hasicí přístroj a vypustil se, to ale odporovalo pravidlům. Z konce pole se znova probojoval na šesté místo ve sprintu.
Letos v červenci jej Red Bull posadil na dva dny do auta v testech v Silverstonu. Tam Francouz odjel přes 150 kol a druhý den ztratil na prvního Räikkönena jen třičtvrtě sekundy. Mimo jiné si vyzkoušel ochranný oblouk.
V letošní sezóně GP2 předvedl několik dalších velmi dobrých výkonů. Když připočteme zkušenosti s testováním továrního vozu Red Bullu, máme velkého adepta na místo u Toro Rosso. Dnes po vítězství ve Spa prohlásil, že si na místo ve Formuli 1 věří. Jeho velkou výhodou je přímá podpora Red Bullem, takže je v kontaktu s Helmutem Markem.
A Marko je opravdu nevybíravý, stačí jediný telefon a Kvjat se může s Formulí 1 rozloučit. Na druhou stranu je Franz Tost s Kvjatem spokojený, takže je velmi pravděpodobné, že letošní sezónu dokončí. Navíc Gasly bojuje o celkové prvenství v GP2, ale po letošní sezóně je možné, že to bude právě mladý Francouz, kdo se objeví po Sainzově boku na začátku příští sezony F1.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.