Daniil Kvjat byl letos degradován z Red Bullu do Toro Rosso a od té doby nepodává vůbec přesvědčivé výkony. Na jeho místo má zálusk Pierre Gasly - kdo to je?
Zatímco byl Carlos Sainz potvrzen v Toro Rosso pro další sezonu, Kvjat na své potvrzení musí čekat. A zatím nepodává dostatečně dobré výkony, aby si místo zasloužil. Pravidelně zaostává za svým týmovým kolegou. Od přesunu do Toro Rosso byl jen dvakrát na bodu - za desáté místo v obou případech. Navíc jej Sainz přeskočil i v jezdeckém šampionátu, a to i přes rusovo třetí místo z Malajsie.
Bohužel pro Kvjata na místo u Toro Rosso pomýšlí i jiní piloti. Největším aspirantem je Pierre Gasly, dvacetiletý Francouz, který momentálně vede šampionát GP2. Ale začněme u něj o něco dříve.
Své působení ve formulových vozech započal v roce 2011 ve francouzské Formuli 4, kde hned ve své první sezoně získal konečné 3. místo, a to mimo jiné i díky vítězství ve Spa. Následoval ne moc úspěšný rok ve Eurocap Formuli Renault 2.0, ale zaujal a po přechodu do lepšího týmu v Eurocap Formuli Renault 2.0 v roce 2013 vyhrál celý šampionát.
Následoval přestup do Formule Renault 3.5, kde bez jediného vítězství v závodě získal konečné druhé místo. Zároveň v této sezoně odjel šest závodů za Caterham v GP2. V roce 2015 potom získal roli testovacího jezdce Red Bull a v GP2 se posadil do vozu DAMS. Zaznamenal čtyři pódia a konečnou 8. příčku v šampionátu jezdců.
V roce 2016 vsadil na tým PREMA, se kterým momentálně drží průběžné první místo v šampionátu jezdců. Bojuje o něj se Sergejem Sirotkinem. To ale není to zásadní, Gasly předvádí velmi dobré výkony. Například na Hockenheimringu dojel na třetím místě, když se prokousával z konce startovního pole. Nakonec byl diskvalifikován, protože mu v závodě selhal hasicí přístroj a vypustil se, to ale odporovalo pravidlům. Z konce pole se znova probojoval na šesté místo ve sprintu.
Letos v červenci jej Red Bull posadil na dva dny do auta v testech v Silverstonu. Tam Francouz odjel přes 150 kol a druhý den ztratil na prvního Räikkönena jen třičtvrtě sekundy. Mimo jiné si vyzkoušel ochranný oblouk.
V letošní sezóně GP2 předvedl několik dalších velmi dobrých výkonů. Když připočteme zkušenosti s testováním továrního vozu Red Bullu, máme velkého adepta na místo u Toro Rosso. Dnes po vítězství ve Spa prohlásil, že si na místo ve Formuli 1 věří. Jeho velkou výhodou je přímá podpora Red Bullem, takže je v kontaktu s Helmutem Markem.
A Marko je opravdu nevybíravý, stačí jediný telefon a Kvjat se může s Formulí 1 rozloučit. Na druhou stranu je Franz Tost s Kvjatem spokojený, takže je velmi pravděpodobné, že letošní sezónu dokončí. Navíc Gasly bojuje o celkové prvenství v GP2, ale po letošní sezóně je možné, že to bude právě mladý Francouz, kdo se objeví po Sainzově boku na začátku příští sezony F1.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.