Williams v letech 2014 a 2015 dosáhl bronzové příčky v Poháru konstruktérů, ale v současné době mu patří čtvrté pořadí a nebezpečně se mu přibližuje Force India. U týmu se tak spřádají plány, jak se vrátit na dřívější pozice.
Pat Symonds už dříve uvedl, že Williams bude vkládat prostředky na rozvoj vozu než aby se pokoušeli přivést do týmu nějaké hvězdné jméno na pozici pilota. Zároveň však tuto možnost tak docela nevylučuje, protože zvučná jezdecká posila by měla k dispozici dobrý vůz a veškeré zabezpečení.
"V roce 2014 se mě lidé ptali, proč nejdu a nepožádám Fernanda Alonsa nebo někoho takového, aby za nás jezdil. Řekl jsem ne, protože jsme jako tým na takovou eventualitu nebyli připraveni, ani finančně. Ale nyní bych v týmu přivítal jakéhokoli pilota. Umíme vytvořit dobrý vůz, ale nejsme tým s velkým rozpočtem. Umíme správně rozhodnout o rozdělení lidských nebo finančních zdrojů, to je výhodou stáje, jakou je naše, a v tom jsou rovněž náklady týkající se pilota. Takže potřebujeme především rovnováhu," vysvětluje záměry týmu Symonds.
Předpokládá se, že si tým bude chtít udržet Valtteri Bottase, který by příští rok absolvoval u Williamse už pátou sezónu. Ohledně místa vedle něj padají jména jako Jenson Button, Sergio Pérez a Felipe Nasr. Nicméně Symonds se nechal slyšet, že je spokojen se stávající sestavou Bottas-Massa, kteří spolu jezdí už třetí sezónu a měli by šance zejména v příštím ročníku provázeném novými předpisy.
"Kontinuita je důležitá věc, zvláště když přejdeme na relativně novou sadu nových předpisů, ale můžeme mít i současnou sestavu pilotů. Máme dva kvalitní piloty a doufám, že si udržíme aspoň jednoho z nich. Ale byl bych rád, kdyby to byli oba. V závodním prostředí se pohybuji už 40 let, poznal jsem spoustu dobrých pilotů, ale nikdo nebyl tak dobrý. Byly i roky, kdy jsem měl oba piloty zdaleka ne tak dobré jako teď. Upřímně si myslím, že jsme nikdy neměli tak dobrou sestavu jako za poslední dva roky, která by pracoval tak dobře a byli výbornými členy týmu. Trvalo to hodně dlouho, než se nám povedlo se dostat na tak dobrou pozici," dodává Symonds.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.