Williams v letech 2014 a 2015 dosáhl bronzové příčky v Poháru konstruktérů, ale v současné době mu patří čtvrté pořadí a nebezpečně se mu přibližuje Force India. U týmu se tak spřádají plány, jak se vrátit na dřívější pozice.
Pat Symonds už dříve uvedl, že Williams bude vkládat prostředky na rozvoj vozu než aby se pokoušeli přivést do týmu nějaké hvězdné jméno na pozici pilota. Zároveň však tuto možnost tak docela nevylučuje, protože zvučná jezdecká posila by měla k dispozici dobrý vůz a veškeré zabezpečení.
"V roce 2014 se mě lidé ptali, proč nejdu a nepožádám Fernanda Alonsa nebo někoho takového, aby za nás jezdil. Řekl jsem ne, protože jsme jako tým na takovou eventualitu nebyli připraveni, ani finančně. Ale nyní bych v týmu přivítal jakéhokoli pilota. Umíme vytvořit dobrý vůz, ale nejsme tým s velkým rozpočtem. Umíme správně rozhodnout o rozdělení lidských nebo finančních zdrojů, to je výhodou stáje, jakou je naše, a v tom jsou rovněž náklady týkající se pilota. Takže potřebujeme především rovnováhu," vysvětluje záměry týmu Symonds.
Předpokládá se, že si tým bude chtít udržet Valtteri Bottase, který by příští rok absolvoval u Williamse už pátou sezónu. Ohledně místa vedle něj padají jména jako Jenson Button, Sergio Pérez a Felipe Nasr. Nicméně Symonds se nechal slyšet, že je spokojen se stávající sestavou Bottas-Massa, kteří spolu jezdí už třetí sezónu a měli by šance zejména v příštím ročníku provázeném novými předpisy.
"Kontinuita je důležitá věc, zvláště když přejdeme na relativně novou sadu nových předpisů, ale můžeme mít i současnou sestavu pilotů. Máme dva kvalitní piloty a doufám, že si udržíme aspoň jednoho z nich. Ale byl bych rád, kdyby to byli oba. V závodním prostředí se pohybuji už 40 let, poznal jsem spoustu dobrých pilotů, ale nikdo nebyl tak dobrý. Byly i roky, kdy jsem měl oba piloty zdaleka ne tak dobré jako teď. Upřímně si myslím, že jsme nikdy neměli tak dobrou sestavu jako za poslední dva roky, která by pracoval tak dobře a byli výbornými členy týmu. Trvalo to hodně dlouho, než se nám povedlo se dostat na tak dobrou pozici," dodává Symonds.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.