Williams v letech 2014 a 2015 dosáhl bronzové příčky v Poháru konstruktérů, ale v současné době mu patří čtvrté pořadí a nebezpečně se mu přibližuje Force India. U týmu se tak spřádají plány, jak se vrátit na dřívější pozice.
Pat Symonds už dříve uvedl, že Williams bude vkládat prostředky na rozvoj vozu než aby se pokoušeli přivést do týmu nějaké hvězdné jméno na pozici pilota. Zároveň však tuto možnost tak docela nevylučuje, protože zvučná jezdecká posila by měla k dispozici dobrý vůz a veškeré zabezpečení.
"V roce 2014 se mě lidé ptali, proč nejdu a nepožádám Fernanda Alonsa nebo někoho takového, aby za nás jezdil. Řekl jsem ne, protože jsme jako tým na takovou eventualitu nebyli připraveni, ani finančně. Ale nyní bych v týmu přivítal jakéhokoli pilota. Umíme vytvořit dobrý vůz, ale nejsme tým s velkým rozpočtem. Umíme správně rozhodnout o rozdělení lidských nebo finančních zdrojů, to je výhodou stáje, jakou je naše, a v tom jsou rovněž náklady týkající se pilota. Takže potřebujeme především rovnováhu," vysvětluje záměry týmu Symonds.
Předpokládá se, že si tým bude chtít udržet Valtteri Bottase, který by příští rok absolvoval u Williamse už pátou sezónu. Ohledně místa vedle něj padají jména jako Jenson Button, Sergio Pérez a Felipe Nasr. Nicméně Symonds se nechal slyšet, že je spokojen se stávající sestavou Bottas-Massa, kteří spolu jezdí už třetí sezónu a měli by šance zejména v příštím ročníku provázeném novými předpisy.
"Kontinuita je důležitá věc, zvláště když přejdeme na relativně novou sadu nových předpisů, ale můžeme mít i současnou sestavu pilotů. Máme dva kvalitní piloty a doufám, že si udržíme aspoň jednoho z nich. Ale byl bych rád, kdyby to byli oba. V závodním prostředí se pohybuji už 40 let, poznal jsem spoustu dobrých pilotů, ale nikdo nebyl tak dobrý. Byly i roky, kdy jsem měl oba piloty zdaleka ne tak dobré jako teď. Upřímně si myslím, že jsme nikdy neměli tak dobrou sestavu jako za poslední dva roky, která by pracoval tak dobře a byli výbornými členy týmu. Trvalo to hodně dlouho, než se nám povedlo se dostat na tak dobrou pozici," dodává Symonds.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.