Fernando Alonso už toho na zeleném pažitu něco prožil a na sociálních sítích kolují záběry excelentních střel, které skončily v brankách soupeřů. Možná i proto vyslovil zajímavý názor, který se s onou míčovou hrou úzce pojí.
V minulosti se občas stávalo, že jsme zkoušeli přirovnávat Formuli 1 k fotbalu a nezřídka jsme sklidili i kritiku o míchání jablek a hrušek. Nyní se touto cestou vydal i dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Podle jeho názoru by se F1 měla inspirovat právě u fotbalu, zejména co se týče provádění změn v pravidlech. Sám přiznává, že změny už neprožívá tak intenzivně jako v polovině první desetiletky 21. století, varuje před nepředloženými kroky. Při té příležitosti naznačil, že sport jako i jiné oblasti trpí syndomem "lepší než kdysi", ač to vůbec nemusí být pravda.
"Toť otázka. Někdy chceme zlepšovat věci, které už jsou hodne dobré. Je to stejné jako ve fotbale, kolik zápasů skončí 0:0? Jsou nudné, ale nemění se kvůli tomu pokutové území, nejde se cestou dvou brankářů nebo hrát bez něj. Nejsou tam změny každý týden. Protože je to sport," srovnává Alonso. I tady může někdo namítnout, že F1 má dvě desítky podniků za rok s dvaadvaceti piloty a fotbal hrají miliony a miliony hráčů po celém světě. Ale do jisté míry má Španěl pravdu.
"Myslím, že jsme v F1 prožili fantastické éry s desetiválci, osmiválci, musela se zlepšovat bezpečnost a z toho důvodu tak nastaly nějaké změny. Ale nám se zdá, že jsme pořád víc spokojeni s tím, co bylo před několika lety," dodává Alonso.
Moderní éra není dost poutaváPři pohledu do minulosti chce být Alonso opatrný a odmítá si nasazovat růžové brýle, ale podle jeho názoru není současná turboéra dostatečně přitažlivá a má co dělat, aby dokázala udržet krok s předchozí érou.
"Pořád mám rád auta, pořád mám rád sport a pořád mě těší být jeho součástí. Ale abych byl upřímný, posledních pár let v F1 ohledně napětí, přitažlivosti a show nejsou s turbomotoy to pravé. Počínaje hlukem, časech na jedno kolo, šetřením paliva a pneumatik... Myslím, že vzrušení z jízdy v takových vozech je menší. Pořád to nedosahuje takových pocitů, jaké jsem měl v předchozích letech, snad 2004 nebo 2003, když jsme měli desetiválce. Vzpomínám si, že po prvním testu jsem po 60 nebo 70 kolech byl hodně unavený. Trvalo to i do noci, protože namáhaný krk bolel při každém pohybu hlavy. Nemohl jsem spát ve vodorovné poloze. A dnes bez potíží odkroužíte i 160 kol," srovnává Alonso dvě desetiletí v F1.
"Věci nepomohly některé změny pravidel i změny takříkajíc politické. Tento sport, stejně jako pilot, trpí nedostatkem konzistence. To samé se týká radiokomunikace, zakázaná, napůl povolená, nic, zpátky k normálu. Takže se zdá, že se pohybujeme ve smyčce a pro každého je to tak trochu matoucí," končí svou úvahu Alonso.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.