Fernando Alonso už toho na zeleném pažitu něco prožil a na sociálních sítích kolují záběry excelentních střel, které skončily v brankách soupeřů. Možná i proto vyslovil zajímavý názor, který se s onou míčovou hrou úzce pojí.
V minulosti se občas stávalo, že jsme zkoušeli přirovnávat Formuli 1 k fotbalu a nezřídka jsme sklidili i kritiku o míchání jablek a hrušek. Nyní se touto cestou vydal i dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Podle jeho názoru by se F1 měla inspirovat právě u fotbalu, zejména co se týče provádění změn v pravidlech. Sám přiznává, že změny už neprožívá tak intenzivně jako v polovině první desetiletky 21. století, varuje před nepředloženými kroky. Při té příležitosti naznačil, že sport jako i jiné oblasti trpí syndomem "lepší než kdysi", ač to vůbec nemusí být pravda.
"Toť otázka. Někdy chceme zlepšovat věci, které už jsou hodne dobré. Je to stejné jako ve fotbale, kolik zápasů skončí 0:0? Jsou nudné, ale nemění se kvůli tomu pokutové území, nejde se cestou dvou brankářů nebo hrát bez něj. Nejsou tam změny každý týden. Protože je to sport," srovnává Alonso. I tady může někdo namítnout, že F1 má dvě desítky podniků za rok s dvaadvaceti piloty a fotbal hrají miliony a miliony hráčů po celém světě. Ale do jisté míry má Španěl pravdu.
"Myslím, že jsme v F1 prožili fantastické éry s desetiválci, osmiválci, musela se zlepšovat bezpečnost a z toho důvodu tak nastaly nějaké změny. Ale nám se zdá, že jsme pořád víc spokojeni s tím, co bylo před několika lety," dodává Alonso.
Moderní éra není dost poutaváPři pohledu do minulosti chce být Alonso opatrný a odmítá si nasazovat růžové brýle, ale podle jeho názoru není současná turboéra dostatečně přitažlivá a má co dělat, aby dokázala udržet krok s předchozí érou.
"Pořád mám rád auta, pořád mám rád sport a pořád mě těší být jeho součástí. Ale abych byl upřímný, posledních pár let v F1 ohledně napětí, přitažlivosti a show nejsou s turbomotoy to pravé. Počínaje hlukem, časech na jedno kolo, šetřením paliva a pneumatik... Myslím, že vzrušení z jízdy v takových vozech je menší. Pořád to nedosahuje takových pocitů, jaké jsem měl v předchozích letech, snad 2004 nebo 2003, když jsme měli desetiválce. Vzpomínám si, že po prvním testu jsem po 60 nebo 70 kolech byl hodně unavený. Trvalo to i do noci, protože namáhaný krk bolel při každém pohybu hlavy. Nemohl jsem spát ve vodorovné poloze. A dnes bez potíží odkroužíte i 160 kol," srovnává Alonso dvě desetiletí v F1.
"Věci nepomohly některé změny pravidel i změny takříkajíc politické. Tento sport, stejně jako pilot, trpí nedostatkem konzistence. To samé se týká radiokomunikace, zakázaná, napůl povolená, nic, zpátky k normálu. Takže se zdá, že se pohybujeme ve smyčce a pro každého je to tak trochu matoucí," končí svou úvahu Alonso.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.