Fernando Alonso už toho na zeleném pažitu něco prožil a na sociálních sítích kolují záběry excelentních střel, které skončily v brankách soupeřů. Možná i proto vyslovil zajímavý názor, který se s onou míčovou hrou úzce pojí.
V minulosti se občas stávalo, že jsme zkoušeli přirovnávat Formuli 1 k fotbalu a nezřídka jsme sklidili i kritiku o míchání jablek a hrušek. Nyní se touto cestou vydal i dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso. Podle jeho názoru by se F1 měla inspirovat právě u fotbalu, zejména co se týče provádění změn v pravidlech. Sám přiznává, že změny už neprožívá tak intenzivně jako v polovině první desetiletky 21. století, varuje před nepředloženými kroky. Při té příležitosti naznačil, že sport jako i jiné oblasti trpí syndomem "lepší než kdysi", ač to vůbec nemusí být pravda.
"Toť otázka. Někdy chceme zlepšovat věci, které už jsou hodne dobré. Je to stejné jako ve fotbale, kolik zápasů skončí 0:0? Jsou nudné, ale nemění se kvůli tomu pokutové území, nejde se cestou dvou brankářů nebo hrát bez něj. Nejsou tam změny každý týden. Protože je to sport," srovnává Alonso. I tady může někdo namítnout, že F1 má dvě desítky podniků za rok s dvaadvaceti piloty a fotbal hrají miliony a miliony hráčů po celém světě. Ale do jisté míry má Španěl pravdu.
"Myslím, že jsme v F1 prožili fantastické éry s desetiválci, osmiválci, musela se zlepšovat bezpečnost a z toho důvodu tak nastaly nějaké změny. Ale nám se zdá, že jsme pořád víc spokojeni s tím, co bylo před několika lety," dodává Alonso.
Moderní éra není dost poutaváPři pohledu do minulosti chce být Alonso opatrný a odmítá si nasazovat růžové brýle, ale podle jeho názoru není současná turboéra dostatečně přitažlivá a má co dělat, aby dokázala udržet krok s předchozí érou.
"Pořád mám rád auta, pořád mám rád sport a pořád mě těší být jeho součástí. Ale abych byl upřímný, posledních pár let v F1 ohledně napětí, přitažlivosti a show nejsou s turbomotoy to pravé. Počínaje hlukem, časech na jedno kolo, šetřením paliva a pneumatik... Myslím, že vzrušení z jízdy v takových vozech je menší. Pořád to nedosahuje takových pocitů, jaké jsem měl v předchozích letech, snad 2004 nebo 2003, když jsme měli desetiválce. Vzpomínám si, že po prvním testu jsem po 60 nebo 70 kolech byl hodně unavený. Trvalo to i do noci, protože namáhaný krk bolel při každém pohybu hlavy. Nemohl jsem spát ve vodorovné poloze. A dnes bez potíží odkroužíte i 160 kol," srovnává Alonso dvě desetiletí v F1.
"Věci nepomohly některé změny pravidel i změny takříkajíc politické. Tento sport, stejně jako pilot, trpí nedostatkem konzistence. To samé se týká radiokomunikace, zakázaná, napůl povolená, nic, zpátky k normálu. Takže se zdá, že se pohybujeme ve smyčce a pro každého je to tak trochu matoucí," končí svou úvahu Alonso.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.