Zažehnány jsou finanční problémy, Sauber je stabilizovaným týmem, proto by mohl začít konečně útočit na své soupeře. Jako jediný tým totiž doposud nemá v letošním šampionátu ani bod, což je pro švýcarskou stáj značně tristní.
Všechno si žádá svůj čas a dokud společnost Longbow Financial nepřevzala finanční záruky za stáj, nebyl ani nijak zvlášť vyvíjen typ C35. Pouze docházelo k dílčím inovacím - v tréninku na Grand Prix Velké Británie se objevilo zadní křídlo, v Maďarsku ho tým použil v celém závodním víkendu, nyní se chystá vylepšená podlaha vozu a přední spoiler.
"Většina týmů na startovním roštu už udělala změny a úpravy, které plánovala, takže pro druhou polovinu už chystají jen nějaké drobnosti. Z toho pro nás plyne šance, protože určitě chystáme větší změny než ostatní. Doufám, že s našimi aktualizacemi dosáhneme opravdu velkého skoku kupředu, sice přicházejí později, než jsme očekávali, ale mohou nám významně pomoci," komentuje situaci Marcus Ericsson.
Sauber poprvé ve své historii čelí nemilé skutečnosti, že by skončil v Poháru konstruktérů mimo TOP 10. V roce 2014 sice nevyjel ani jediný bod, ale tehdy na základě lepšího umístění Adriana Sutila dokázal porazit Carterham, kde tehdy jezdil právě Ericsson. Rozdíl byl velice těsný, rozhodl pouze větší počet jedenáctých míst - Sutil zajel dvě, Ericsson jedno.
"Musíme se vrátit na bodované pozice, pro nás to je velmi důležité, zejména v souboji s Manorem. Je to naše priorita a doufáme, že s novými díly na voze, které ho poněkud urychlí, budeme schopni znovu bojovat o bodované pozice," plánuje Ericsson.
Švédský pilot také uvedl, že atmosféra v týmu se od chvíle, kdy byla budoucnost Sauberu zajištěna, hodně změnila.
"Je mnohem pozitivnější. Než přišli noví majitelé, byla situace těžká, platy se zpožďovaly třeba i o celý měsíc. Mnoho lidí v budoucnost týmu nevěřilo. Teď cítíte docela jinou náladu, když s nimi mluvíte. Z hlediska rozvoje budeme v druhé části na soupeře tlačit. A víra v tým pro následující sezónu také podstatně vzrostla, lidé cítí, že se vše lepší," konstatoval Ericsson.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.