Od Grand Prix Španělska měli vítězit, stáhnout náskok Mercedesu a vstoupit do finální fáze v boji o titul. Místo toho však Ferrari má problémy eliminovat nástup Red Bullu a dokonce s ním už prohrávají. Jak na to reagují v Maranellu?
Hovořilo se výměně toho či onoho, zachvět se mělo celé vedení stáje. Dokonce se jednu chvíli spekulovalo i o odchodu inženýra Allisona, ačkoliv důvody jeho rezignace na svůj post v týmu byly zcela jasné. Teď už je jasno, prezident Ferrari Sergio Marchionne nadále hodlá podržet své osazenstvo, ale důrazně apeloval na přísun mnohem lepších výsledků v druhé polovině letošní sezóny.
"Udělali jsme si interní expertízu a na jejím základě přijali další rozhodnutí ohledně vývoje vozů pro sezóny 2016 a 2017. S ohledem na fakt, že máme k dispozici velké talenty, musíme patřičně využit týmové know-how, to je náš hlavní cíl," uvedl Marchionne pro italská média.
Odchodu Jamese Allisona, jehož nahradil Mattia Binotto, pochopitelně Marchionne želí, ale neměl by to pro stáj být nepřekonatelný problém. "Jestliže někdo tvrdí, že potřebujeme transfuzi technické krve, přehání. Lhal bych, kdybych tvrdil, že jsme spokojeni, proto doufáme, že druhá část sezóny bude lepší. Proto jsme angažovali Arrivabeneho, protože Formuli 1 zná a my potřebujeme šéfa týmu jako je on. Muže, který je schopen pracovat s lidmi a řídit tým," pokračuje Marchionne.
A jak to je s piloty? Po nečekaně časném potvrzení Räikkönena i na příští sezónu se ozvaly poznámky, zda nešlo o unáhlený a předčasný krok. I tady si je Marchionne jist, že k pochybení nedošlo. "Sebastian je mistr, správně jsme vyhodnotili přínos Kimiho, což vedlo k novému kontraktu pro příští sezónu. Chci, abychom tuto sezónu dokončili se ctí a na úrovni, předvedli v každém závodě to nejlepší, co v nás je. Ale už nesmíme dále ztrácet čas!"
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.