Od Grand Prix Španělska měli vítězit, stáhnout náskok Mercedesu a vstoupit do finální fáze v boji o titul. Místo toho však Ferrari má problémy eliminovat nástup Red Bullu a dokonce s ním už prohrávají. Jak na to reagují v Maranellu?
Hovořilo se výměně toho či onoho, zachvět se mělo celé vedení stáje. Dokonce se jednu chvíli spekulovalo i o odchodu inženýra Allisona, ačkoliv důvody jeho rezignace na svůj post v týmu byly zcela jasné. Teď už je jasno, prezident Ferrari Sergio Marchionne nadále hodlá podržet své osazenstvo, ale důrazně apeloval na přísun mnohem lepších výsledků v druhé polovině letošní sezóny.
"Udělali jsme si interní expertízu a na jejím základě přijali další rozhodnutí ohledně vývoje vozů pro sezóny 2016 a 2017. S ohledem na fakt, že máme k dispozici velké talenty, musíme patřičně využit týmové know-how, to je náš hlavní cíl," uvedl Marchionne pro italská média.
Odchodu Jamese Allisona, jehož nahradil Mattia Binotto, pochopitelně Marchionne želí, ale neměl by to pro stáj být nepřekonatelný problém. "Jestliže někdo tvrdí, že potřebujeme transfuzi technické krve, přehání. Lhal bych, kdybych tvrdil, že jsme spokojeni, proto doufáme, že druhá část sezóny bude lepší. Proto jsme angažovali Arrivabeneho, protože Formuli 1 zná a my potřebujeme šéfa týmu jako je on. Muže, který je schopen pracovat s lidmi a řídit tým," pokračuje Marchionne.
A jak to je s piloty? Po nečekaně časném potvrzení Räikkönena i na příští sezónu se ozvaly poznámky, zda nešlo o unáhlený a předčasný krok. I tady si je Marchionne jist, že k pochybení nedošlo. "Sebastian je mistr, správně jsme vyhodnotili přínos Kimiho, což vedlo k novému kontraktu pro příští sezónu. Chci, abychom tuto sezónu dokončili se ctí a na úrovni, předvedli v každém závodě to nejlepší, co v nás je. Ale už nesmíme dále ztrácet čas!"
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.