Od Grand Prix Španělska měli vítězit, stáhnout náskok Mercedesu a vstoupit do finální fáze v boji o titul. Místo toho však Ferrari má problémy eliminovat nástup Red Bullu a dokonce s ním už prohrávají. Jak na to reagují v Maranellu?
Hovořilo se výměně toho či onoho, zachvět se mělo celé vedení stáje. Dokonce se jednu chvíli spekulovalo i o odchodu inženýra Allisona, ačkoliv důvody jeho rezignace na svůj post v týmu byly zcela jasné. Teď už je jasno, prezident Ferrari Sergio Marchionne nadále hodlá podržet své osazenstvo, ale důrazně apeloval na přísun mnohem lepších výsledků v druhé polovině letošní sezóny.
"Udělali jsme si interní expertízu a na jejím základě přijali další rozhodnutí ohledně vývoje vozů pro sezóny 2016 a 2017. S ohledem na fakt, že máme k dispozici velké talenty, musíme patřičně využit týmové know-how, to je náš hlavní cíl," uvedl Marchionne pro italská média.
Odchodu Jamese Allisona, jehož nahradil Mattia Binotto, pochopitelně Marchionne želí, ale neměl by to pro stáj být nepřekonatelný problém. "Jestliže někdo tvrdí, že potřebujeme transfuzi technické krve, přehání. Lhal bych, kdybych tvrdil, že jsme spokojeni, proto doufáme, že druhá část sezóny bude lepší. Proto jsme angažovali Arrivabeneho, protože Formuli 1 zná a my potřebujeme šéfa týmu jako je on. Muže, který je schopen pracovat s lidmi a řídit tým," pokračuje Marchionne.
A jak to je s piloty? Po nečekaně časném potvrzení Räikkönena i na příští sezónu se ozvaly poznámky, zda nešlo o unáhlený a předčasný krok. I tady si je Marchionne jist, že k pochybení nedošlo. "Sebastian je mistr, správně jsme vyhodnotili přínos Kimiho, což vedlo k novému kontraktu pro příští sezónu. Chci, abychom tuto sezónu dokončili se ctí a na úrovni, předvedli v každém závodě to nejlepší, co v nás je. Ale už nesmíme dále ztrácet čas!"
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.
Po slabším víkendu v Monaku se začaly objevovat pochybnosti o spolupráci Hamiltona s inženýrem Adamim, které pilot rychle odmítl. Zdůraznil, že adaptace na nový tým vyžaduje čas, ale vzájemná důvěra a odhodlání společně postupovat jsou pevné.
David Croft rozvířil debatu o budoucnosti jezdecké sestavy Red Bullu po roce 2025, kdy končí smlouva Sergia Péreze. Zmiňuje možné nástupce včetně Liama Lawsona, ale upozorňuje, že tým musí pečlivě zvažovat každý krok, aby nenarušil Verstappenovu dominanci.
Lando Norris a Oscar Piastri dorazili do Španělska s tříbodovým rozdílem a potvrzují, že McLaren patří mezi nejvyrovnanější týmy sezony. Přestože se spekuluje o možných týmových příkazech, Piastri trvá na tom, že je zatím čas nechat oba jezdce závodit na rovinu.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.