Odstup mezi italským a rakouským týmem se po Silverstone opět ztenčil - Ferrari teď vede v Poháru konstruktérů s náskokem pouhých šesti bodů. Šéf Red Bullu Christian Horner očekává v druhé polovině šampionátu velmi těsnou bitvu o stříbrný stupínek.
Jeho protějšek u Ferrari Maurizio Arrivabene ale trvá na tom, že se tým stále nevzdává myšlenek na titul, navzdory blížícím se pilotům Red Bullu, zvláště v posledních závodech. Po britské Grand Prix má Ferrari na Mercedes ztrátu 131 bodů, zatímco Red Bull mu obrazně i doslova dýchá na záda.
Oba soupeři si často a rádi "vyměňují navštívenky," jak bychom mohli nazvat prohlášení putující z jednoho táboru do druhého a naopak. "Měla by to být velmi těsná bitva až do konce šampionátu," prohlásil Christian Horner po Verstappenově druhém místě na Silverstone.
"Když v této fázi sezóny řeknu, že vzdáváme naši snahu, bylo by to naprosto špatné. Musíme se soustředit. Co se týče problémů, smůly a všeho, co nás potkalo, myslím, že jsme si to vybrali vrchovatě. Doufám, že tyhle nepříjemnosti budou mizet a my budeme lepší. Říci, že se vzdáváme? To ne. Red Bull jezdí velmi dobře, je pro F1 přínosem, ale pořád si myslím, že naším hlavním cílem je Mercedes a ne Red Bull." kontruje Maurizio Arrivabene.
Pod jeho prohlášení se podepisuje i Kimi Räikkönen, který v podstatě zopakoval Arrivabeneho slova při testech na Silverstone, ovšem se svou typickou severskou strohostí: "Nevzdáme se, dokud bude naděje. Mercedes je daleko před námi, ale to neznamená, že přestaneme bojovat."
Sebastian Vettel po Grand Prix Velké Británie připustil, že Red Bull udělal velký krok kupředu. "Ano, povedl se jim, je fér to přiznat, ale také si myslím, že my jsme udělali krok zpět. Musíme zjistit, proč všechny ty podmínky - pneumatiky, okruh, vítr - právě nám nevyhovovaly a proč jsme se s nimi tolik prali," uvedl čtyřnásobný mist světa pro Sky Sports News.
Christian Horner se domnívá, že Red Bull může směle vyzvat Mercedes. V době, kdy ještě nebyla na Silverstone potvrzená penalizace Rosberga, začal počítat: "Porazili jsme Ferrari o 15 bodů (později o 18), v Rakousku to bylo o třináct. Teď navíc přijdou okruhy, na kterých bychom měli být opravdu silní. Máme velmi dobré auto, dva skvělé piloty a stále se lepšící motor," zdůrazňuje Horner.
Rostoucí formy Red Bullu si nemohli nepovšimnout u Mercedesu. Nico Rosberg po závodě ve Velké Británii, který pro něj nedopadl úplně nejlépe, připustil: "Jejich snaha nás dohnat je dobrá. Pořád jsme ještě nejlepší, ale Red Bull je v poslední době naším největším konkurentem. Určitě si na ně musíme dávat pozor. Někdy je to Ferrari, někdy Red Bull, vlastně nám pomáhají. Je dobré, že s nimi můžeme zápolit. S Maxem to byla opravdu skvělá bitva," pochvaloval si Rosberg svůj duel s mladým Holanďanem.
"Bude zajímavé zjistit, jak probíhá další vývoj. Stále více se zaměřuje na příští rok. V nadcházejících závodech bude klíčové zjistit, kolik kdo věnuje na ně a jaké prostředky vynakládá na příští rok. To je v této chvíli zásadní faktor," dodává Rosberg.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.