Odstup mezi italským a rakouským týmem se po Silverstone opět ztenčil - Ferrari teď vede v Poháru konstruktérů s náskokem pouhých šesti bodů. Šéf Red Bullu Christian Horner očekává v druhé polovině šampionátu velmi těsnou bitvu o stříbrný stupínek.
Jeho protějšek u Ferrari Maurizio Arrivabene ale trvá na tom, že se tým stále nevzdává myšlenek na titul, navzdory blížícím se pilotům Red Bullu, zvláště v posledních závodech. Po britské Grand Prix má Ferrari na Mercedes ztrátu 131 bodů, zatímco Red Bull mu obrazně i doslova dýchá na záda.
Oba soupeři si často a rádi "vyměňují navštívenky," jak bychom mohli nazvat prohlášení putující z jednoho táboru do druhého a naopak. "Měla by to být velmi těsná bitva až do konce šampionátu," prohlásil Christian Horner po Verstappenově druhém místě na Silverstone.
"Když v této fázi sezóny řeknu, že vzdáváme naši snahu, bylo by to naprosto špatné. Musíme se soustředit. Co se týče problémů, smůly a všeho, co nás potkalo, myslím, že jsme si to vybrali vrchovatě. Doufám, že tyhle nepříjemnosti budou mizet a my budeme lepší. Říci, že se vzdáváme? To ne. Red Bull jezdí velmi dobře, je pro F1 přínosem, ale pořád si myslím, že naším hlavním cílem je Mercedes a ne Red Bull." kontruje Maurizio Arrivabene.
Pod jeho prohlášení se podepisuje i Kimi Räikkönen, který v podstatě zopakoval Arrivabeneho slova při testech na Silverstone, ovšem se svou typickou severskou strohostí: "Nevzdáme se, dokud bude naděje. Mercedes je daleko před námi, ale to neznamená, že přestaneme bojovat."
Sebastian Vettel po Grand Prix Velké Británie připustil, že Red Bull udělal velký krok kupředu. "Ano, povedl se jim, je fér to přiznat, ale také si myslím, že my jsme udělali krok zpět. Musíme zjistit, proč všechny ty podmínky - pneumatiky, okruh, vítr - právě nám nevyhovovaly a proč jsme se s nimi tolik prali," uvedl čtyřnásobný mist světa pro Sky Sports News.
Christian Horner se domnívá, že Red Bull může směle vyzvat Mercedes. V době, kdy ještě nebyla na Silverstone potvrzená penalizace Rosberga, začal počítat: "Porazili jsme Ferrari o 15 bodů (později o 18), v Rakousku to bylo o třináct. Teď navíc přijdou okruhy, na kterých bychom měli být opravdu silní. Máme velmi dobré auto, dva skvělé piloty a stále se lepšící motor," zdůrazňuje Horner.
Rostoucí formy Red Bullu si nemohli nepovšimnout u Mercedesu. Nico Rosberg po závodě ve Velké Británii, který pro něj nedopadl úplně nejlépe, připustil: "Jejich snaha nás dohnat je dobrá. Pořád jsme ještě nejlepší, ale Red Bull je v poslední době naším největším konkurentem. Určitě si na ně musíme dávat pozor. Někdy je to Ferrari, někdy Red Bull, vlastně nám pomáhají. Je dobré, že s nimi můžeme zápolit. S Maxem to byla opravdu skvělá bitva," pochvaloval si Rosberg svůj duel s mladým Holanďanem.
"Bude zajímavé zjistit, jak probíhá další vývoj. Stále více se zaměřuje na příští rok. V nadcházejících závodech bude klíčové zjistit, kolik kdo věnuje na ně a jaké prostředky vynakládá na příští rok. To je v této chvíli zásadní faktor," dodává Rosberg.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.