Odstup mezi italským a rakouským týmem se po Silverstone opět ztenčil - Ferrari teď vede v Poháru konstruktérů s náskokem pouhých šesti bodů. Šéf Red Bullu Christian Horner očekává v druhé polovině šampionátu velmi těsnou bitvu o stříbrný stupínek.
Jeho protějšek u Ferrari Maurizio Arrivabene ale trvá na tom, že se tým stále nevzdává myšlenek na titul, navzdory blížícím se pilotům Red Bullu, zvláště v posledních závodech. Po britské Grand Prix má Ferrari na Mercedes ztrátu 131 bodů, zatímco Red Bull mu obrazně i doslova dýchá na záda.
Oba soupeři si často a rádi "vyměňují navštívenky," jak bychom mohli nazvat prohlášení putující z jednoho táboru do druhého a naopak. "Měla by to být velmi těsná bitva až do konce šampionátu," prohlásil Christian Horner po Verstappenově druhém místě na Silverstone.
"Když v této fázi sezóny řeknu, že vzdáváme naši snahu, bylo by to naprosto špatné. Musíme se soustředit. Co se týče problémů, smůly a všeho, co nás potkalo, myslím, že jsme si to vybrali vrchovatě. Doufám, že tyhle nepříjemnosti budou mizet a my budeme lepší. Říci, že se vzdáváme? To ne. Red Bull jezdí velmi dobře, je pro F1 přínosem, ale pořád si myslím, že naším hlavním cílem je Mercedes a ne Red Bull." kontruje Maurizio Arrivabene.
Pod jeho prohlášení se podepisuje i Kimi Räikkönen, který v podstatě zopakoval Arrivabeneho slova při testech na Silverstone, ovšem se svou typickou severskou strohostí: "Nevzdáme se, dokud bude naděje. Mercedes je daleko před námi, ale to neznamená, že přestaneme bojovat."
Sebastian Vettel po Grand Prix Velké Británie připustil, že Red Bull udělal velký krok kupředu. "Ano, povedl se jim, je fér to přiznat, ale také si myslím, že my jsme udělali krok zpět. Musíme zjistit, proč všechny ty podmínky - pneumatiky, okruh, vítr - právě nám nevyhovovaly a proč jsme se s nimi tolik prali," uvedl čtyřnásobný mist světa pro Sky Sports News.
Christian Horner se domnívá, že Red Bull může směle vyzvat Mercedes. V době, kdy ještě nebyla na Silverstone potvrzená penalizace Rosberga, začal počítat: "Porazili jsme Ferrari o 15 bodů (později o 18), v Rakousku to bylo o třináct. Teď navíc přijdou okruhy, na kterých bychom měli být opravdu silní. Máme velmi dobré auto, dva skvělé piloty a stále se lepšící motor," zdůrazňuje Horner.
Rostoucí formy Red Bullu si nemohli nepovšimnout u Mercedesu. Nico Rosberg po závodě ve Velké Británii, který pro něj nedopadl úplně nejlépe, připustil: "Jejich snaha nás dohnat je dobrá. Pořád jsme ještě nejlepší, ale Red Bull je v poslední době naším největším konkurentem. Určitě si na ně musíme dávat pozor. Někdy je to Ferrari, někdy Red Bull, vlastně nám pomáhají. Je dobré, že s nimi můžeme zápolit. S Maxem to byla opravdu skvělá bitva," pochvaloval si Rosberg svůj duel s mladým Holanďanem.
"Bude zajímavé zjistit, jak probíhá další vývoj. Stále více se zaměřuje na příští rok. V nadcházejících závodech bude klíčové zjistit, kolik kdo věnuje na ně a jaké prostředky vynakládá na příští rok. To je v této chvíli zásadní faktor," dodává Rosberg.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.