Odstup mezi italským a rakouským týmem se po Silverstone opět ztenčil - Ferrari teď vede v Poháru konstruktérů s náskokem pouhých šesti bodů. Šéf Red Bullu Christian Horner očekává v druhé polovině šampionátu velmi těsnou bitvu o stříbrný stupínek.
Jeho protějšek u Ferrari Maurizio Arrivabene ale trvá na tom, že se tým stále nevzdává myšlenek na titul, navzdory blížícím se pilotům Red Bullu, zvláště v posledních závodech. Po britské Grand Prix má Ferrari na Mercedes ztrátu 131 bodů, zatímco Red Bull mu obrazně i doslova dýchá na záda.
Oba soupeři si často a rádi "vyměňují navštívenky," jak bychom mohli nazvat prohlášení putující z jednoho táboru do druhého a naopak. "Měla by to být velmi těsná bitva až do konce šampionátu," prohlásil Christian Horner po Verstappenově druhém místě na Silverstone.
"Když v této fázi sezóny řeknu, že vzdáváme naši snahu, bylo by to naprosto špatné. Musíme se soustředit. Co se týče problémů, smůly a všeho, co nás potkalo, myslím, že jsme si to vybrali vrchovatě. Doufám, že tyhle nepříjemnosti budou mizet a my budeme lepší. Říci, že se vzdáváme? To ne. Red Bull jezdí velmi dobře, je pro F1 přínosem, ale pořád si myslím, že naším hlavním cílem je Mercedes a ne Red Bull." kontruje Maurizio Arrivabene.
Pod jeho prohlášení se podepisuje i Kimi Räikkönen, který v podstatě zopakoval Arrivabeneho slova při testech na Silverstone, ovšem se svou typickou severskou strohostí: "Nevzdáme se, dokud bude naděje. Mercedes je daleko před námi, ale to neznamená, že přestaneme bojovat."
Sebastian Vettel po Grand Prix Velké Británie připustil, že Red Bull udělal velký krok kupředu. "Ano, povedl se jim, je fér to přiznat, ale také si myslím, že my jsme udělali krok zpět. Musíme zjistit, proč všechny ty podmínky - pneumatiky, okruh, vítr - právě nám nevyhovovaly a proč jsme se s nimi tolik prali," uvedl čtyřnásobný mist světa pro Sky Sports News.
Christian Horner se domnívá, že Red Bull může směle vyzvat Mercedes. V době, kdy ještě nebyla na Silverstone potvrzená penalizace Rosberga, začal počítat: "Porazili jsme Ferrari o 15 bodů (později o 18), v Rakousku to bylo o třináct. Teď navíc přijdou okruhy, na kterých bychom měli být opravdu silní. Máme velmi dobré auto, dva skvělé piloty a stále se lepšící motor," zdůrazňuje Horner.
Rostoucí formy Red Bullu si nemohli nepovšimnout u Mercedesu. Nico Rosberg po závodě ve Velké Británii, který pro něj nedopadl úplně nejlépe, připustil: "Jejich snaha nás dohnat je dobrá. Pořád jsme ještě nejlepší, ale Red Bull je v poslední době naším největším konkurentem. Určitě si na ně musíme dávat pozor. Někdy je to Ferrari, někdy Red Bull, vlastně nám pomáhají. Je dobré, že s nimi můžeme zápolit. S Maxem to byla opravdu skvělá bitva," pochvaloval si Rosberg svůj duel s mladým Holanďanem.
"Bude zajímavé zjistit, jak probíhá další vývoj. Stále více se zaměřuje na příští rok. V nadcházejících závodech bude klíčové zjistit, kolik kdo věnuje na ně a jaké prostředky vynakládá na příští rok. To je v této chvíli zásadní faktor," dodává Rosberg.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.