Ať jsou na Michaela Schumachera jakékoli, nelze upřít, že za jeho přítomnosti se Maranello dostalo na samou špici F1 a dokázalo tam setrvat téměř celé desetiletí. I proto si "Schumi" mohl leccos dovolit.
Vettelovi se od počátku jeho kariéry říkali "Mini Schumi", na což byl dnešní čtyřnásobný mistr světa hodně alergický. Nicméně některá privilegia, která měl u Ferrari jeho slavný předchůdce a krajan má i on. Proto si podle zdrojů blízkých Mauriziovi Arrivabenemu mohl dovolit vetovat příchod jednoho z nových a perspektivních talentů do týmu.
"Je to škoda, že nikdo z talentovaných mladíků nedostává šanci, ale víme, proč tak tomu je, Důvodem je Sebastian," uvedl onen nejmenovaný jedinec pro deník The Times. Podle něj má Vettel právo schvalovat jako pilot č. 1 své týmové kolegy a nechtěl, aby Räikkönen tým po sezóně opustil.
Jak už jsme uvedli, tým nedodržel letitou tradici, že týmovou sestavu pro příští rok oznamuje při Grand Prix Itálie. Bylo to velké překvapení, které Arrivabene zdůvodnil snahou přestat se zabývat personálními otázkami a věnovat se vývoji vozu (více zde). Přitom ještě před měsícem prezident Ferrari Sergio Marchionne volal "Kimi, dokaž, že jsi nás hoden" s tím, že Iceman od března 2013 nevyhrál žádnou Grand Prix.
Jenže situace se začala šmodrchat poté, co chonické problémy Ferrari s převodovkami sráží Vettela stále více dozadu, zatímco Kimi, byť s propastným rozdílem na Mercedesy a těsným odstupem od čtvrtého Ricciarda, poskočil na třetí příčku průběžné klasifikace.
Co však může být rozhodující, je vzájemný týmový vztah mezi Vettelem a Räikkönenem. U Mercedesu se k sobě oba piloti chovají pomalu jako kdysi Prost a Senna u McLarenu, zatímco Vettel veřejně prohlásil, že je s Kimim v týmu šťastný a ocenil například fakt, že ho Fin ochotně pustil před sebe v Evropské Grand Prix. I proto se někteří odborníci domnívají, že Marchionne přistoupil na Vettelův požadavek a než aby řešil v týmu obtížně kontrolovatelnou dvojici, kývl na Kimiho setrvání.
Räikkönenova účast ve Ferrari v roce 2017 tak odsunula případné plány některých adeptů na posun do italské stáje. Daniel Ricciardo, pro nějž částečně může mluvit jeho italský původ (ale také nezapomeňme, jak měli Italové u Ferrariho "usláno na růžích"), by asi Vettelovi moc po chuti nebyl, protože ho v roce 2014 v Red Bullu jednoznačně překonal. Další vyhlédnutí adepti - Pérez a Bottas - musí minimálně rok počkat.
A myšlenka, že by do týmu přišel Max Verstappen, je pro mnohé velice lákavá, protože Holanďan disponuje nesporným talentem. Otázkou s ohledem na výše uvedené zůstává, zda by ho Sebastian v druhém voze vůbec akceptoval.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.