Ať jsou na Michaela Schumachera jakékoli, nelze upřít, že za jeho přítomnosti se Maranello dostalo na samou špici F1 a dokázalo tam setrvat téměř celé desetiletí. I proto si "Schumi" mohl leccos dovolit.
Vettelovi se od počátku jeho kariéry říkali "Mini Schumi", na což byl dnešní čtyřnásobný mistr světa hodně alergický. Nicméně některá privilegia, která měl u Ferrari jeho slavný předchůdce a krajan má i on. Proto si podle zdrojů blízkých Mauriziovi Arrivabenemu mohl dovolit vetovat příchod jednoho z nových a perspektivních talentů do týmu.
"Je to škoda, že nikdo z talentovaných mladíků nedostává šanci, ale víme, proč tak tomu je, Důvodem je Sebastian," uvedl onen nejmenovaný jedinec pro deník The Times. Podle něj má Vettel právo schvalovat jako pilot č. 1 své týmové kolegy a nechtěl, aby Räikkönen tým po sezóně opustil.
Jak už jsme uvedli, tým nedodržel letitou tradici, že týmovou sestavu pro příští rok oznamuje při Grand Prix Itálie. Bylo to velké překvapení, které Arrivabene zdůvodnil snahou přestat se zabývat personálními otázkami a věnovat se vývoji vozu (více zde). Přitom ještě před měsícem prezident Ferrari Sergio Marchionne volal "Kimi, dokaž, že jsi nás hoden" s tím, že Iceman od března 2013 nevyhrál žádnou Grand Prix.
Jenže situace se začala šmodrchat poté, co chonické problémy Ferrari s převodovkami sráží Vettela stále více dozadu, zatímco Kimi, byť s propastným rozdílem na Mercedesy a těsným odstupem od čtvrtého Ricciarda, poskočil na třetí příčku průběžné klasifikace.
Co však může být rozhodující, je vzájemný týmový vztah mezi Vettelem a Räikkönenem. U Mercedesu se k sobě oba piloti chovají pomalu jako kdysi Prost a Senna u McLarenu, zatímco Vettel veřejně prohlásil, že je s Kimim v týmu šťastný a ocenil například fakt, že ho Fin ochotně pustil před sebe v Evropské Grand Prix. I proto se někteří odborníci domnívají, že Marchionne přistoupil na Vettelův požadavek a než aby řešil v týmu obtížně kontrolovatelnou dvojici, kývl na Kimiho setrvání.
Räikkönenova účast ve Ferrari v roce 2017 tak odsunula případné plány některých adeptů na posun do italské stáje. Daniel Ricciardo, pro nějž částečně může mluvit jeho italský původ (ale také nezapomeňme, jak měli Italové u Ferrariho "usláno na růžích"), by asi Vettelovi moc po chuti nebyl, protože ho v roce 2014 v Red Bullu jednoznačně překonal. Další vyhlédnutí adepti - Pérez a Bottas - musí minimálně rok počkat.
A myšlenka, že by do týmu přišel Max Verstappen, je pro mnohé velice lákavá, protože Holanďan disponuje nesporným talentem. Otázkou s ohledem na výše uvedené zůstává, zda by ho Sebastian v druhém voze vůbec akceptoval.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.