Ať jsou na Michaela Schumachera jakékoli, nelze upřít, že za jeho přítomnosti se Maranello dostalo na samou špici F1 a dokázalo tam setrvat téměř celé desetiletí. I proto si "Schumi" mohl leccos dovolit.
Vettelovi se od počátku jeho kariéry říkali "Mini Schumi", na což byl dnešní čtyřnásobný mistr světa hodně alergický. Nicméně některá privilegia, která měl u Ferrari jeho slavný předchůdce a krajan má i on. Proto si podle zdrojů blízkých Mauriziovi Arrivabenemu mohl dovolit vetovat příchod jednoho z nových a perspektivních talentů do týmu.
"Je to škoda, že nikdo z talentovaných mladíků nedostává šanci, ale víme, proč tak tomu je, Důvodem je Sebastian," uvedl onen nejmenovaný jedinec pro deník The Times. Podle něj má Vettel právo schvalovat jako pilot č. 1 své týmové kolegy a nechtěl, aby Räikkönen tým po sezóně opustil.
Jak už jsme uvedli, tým nedodržel letitou tradici, že týmovou sestavu pro příští rok oznamuje při Grand Prix Itálie. Bylo to velké překvapení, které Arrivabene zdůvodnil snahou přestat se zabývat personálními otázkami a věnovat se vývoji vozu (více zde). Přitom ještě před měsícem prezident Ferrari Sergio Marchionne volal "Kimi, dokaž, že jsi nás hoden" s tím, že Iceman od března 2013 nevyhrál žádnou Grand Prix.
Jenže situace se začala šmodrchat poté, co chonické problémy Ferrari s převodovkami sráží Vettela stále více dozadu, zatímco Kimi, byť s propastným rozdílem na Mercedesy a těsným odstupem od čtvrtého Ricciarda, poskočil na třetí příčku průběžné klasifikace.
Co však může být rozhodující, je vzájemný týmový vztah mezi Vettelem a Räikkönenem. U Mercedesu se k sobě oba piloti chovají pomalu jako kdysi Prost a Senna u McLarenu, zatímco Vettel veřejně prohlásil, že je s Kimim v týmu šťastný a ocenil například fakt, že ho Fin ochotně pustil před sebe v Evropské Grand Prix. I proto se někteří odborníci domnívají, že Marchionne přistoupil na Vettelův požadavek a než aby řešil v týmu obtížně kontrolovatelnou dvojici, kývl na Kimiho setrvání.
Räikkönenova účast ve Ferrari v roce 2017 tak odsunula případné plány některých adeptů na posun do italské stáje. Daniel Ricciardo, pro nějž částečně může mluvit jeho italský původ (ale také nezapomeňme, jak měli Italové u Ferrariho "usláno na růžích"), by asi Vettelovi moc po chuti nebyl, protože ho v roce 2014 v Red Bullu jednoznačně překonal. Další vyhlédnutí adepti - Pérez a Bottas - musí minimálně rok počkat.
A myšlenka, že by do týmu přišel Max Verstappen, je pro mnohé velice lákavá, protože Holanďan disponuje nesporným talentem. Otázkou s ohledem na výše uvedené zůstává, zda by ho Sebastian v druhém voze vůbec akceptoval.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.