Pokud dojde k jedné poruše, dá se to omluvit, druhá ještě může být považována za náhodu, ale tři případy v krátké době? To už není samo sebou. Připouští to i šéf týmu Ferrari poté, co se Sebastian Vettel musel v Silvestone opět vyrovnávat s penalizací na startu.
Pilot Ferrari měl podobný problém už v Rakousku a rovněž ho problémy s převodovkou posunuly o pět míst dozadu. Poté následovaly potíže v prvním tréninku, ale tento defekt se ještě obešel bez penalizace. Poté, co Vettel projel cílem v závěru třetích jízd a došlo k další poruše, znamenalo už to další postih. Jak uvedl tým, všechny tři poruchy převodovky jsou odlišného charakteru, dvě už se nacházejí v Maranellu, kde jsou podrobně zkoumány.
"Je to už třetí problém, takže máme obavy. Je to něco, co musíme pokud možno nejrychleji vyřešit. Zatím je ještě brzo na to uveřejnit nějakou specifickou zprávu, ale mám podezření, že to nějak souvisí s materiálem. Jen doufám, že to nemá nic společného s nějakou kalkulací," komentuje situaci Arrivabene.
Jak bylo vidět při záznamu z kokpitu Vettela v závěru třetího tréninku, německý pilot zlostně udeřil rukama o sebe. Arrivabene toto gesto zmaru chápe, i proto obhajoval frustraci německého pilota. "Není to robot, ale lidská bytost, pro mě je jeho chování naprosto normální," zastává se Vettela šéf Ferrari. Podle něj se Ferrari SF16-H ukázalo velmi citlivé na změny nastavení. Rovněž spolehlivost je v celém průběhu sezóny značným problémem. Arrivabene na otázku, zda Ferrari plánuje nějaké velké aktualizace ve snaze dostihnout Mercedes, odpověděl stručně: "Doufejme, že ano! V této fázi sezóny nelze dělat neuvěřitelné změny. Nejdřív bude potřeba vyřešit některé problémy týkající se vyladění vozu a pak můžeme něco měnit," dodává Arrivabene.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.