Pokud dojde k jedné poruše, dá se to omluvit, druhá ještě může být považována za náhodu, ale tři případy v krátké době? To už není samo sebou. Připouští to i šéf týmu Ferrari poté, co se Sebastian Vettel musel v Silvestone opět vyrovnávat s penalizací na startu.
Pilot Ferrari měl podobný problém už v Rakousku a rovněž ho problémy s převodovkou posunuly o pět míst dozadu. Poté následovaly potíže v prvním tréninku, ale tento defekt se ještě obešel bez penalizace. Poté, co Vettel projel cílem v závěru třetích jízd a došlo k další poruše, znamenalo už to další postih. Jak uvedl tým, všechny tři poruchy převodovky jsou odlišného charakteru, dvě už se nacházejí v Maranellu, kde jsou podrobně zkoumány.
"Je to už třetí problém, takže máme obavy. Je to něco, co musíme pokud možno nejrychleji vyřešit. Zatím je ještě brzo na to uveřejnit nějakou specifickou zprávu, ale mám podezření, že to nějak souvisí s materiálem. Jen doufám, že to nemá nic společného s nějakou kalkulací," komentuje situaci Arrivabene.
Jak bylo vidět při záznamu z kokpitu Vettela v závěru třetího tréninku, německý pilot zlostně udeřil rukama o sebe. Arrivabene toto gesto zmaru chápe, i proto obhajoval frustraci německého pilota. "Není to robot, ale lidská bytost, pro mě je jeho chování naprosto normální," zastává se Vettela šéf Ferrari. Podle něj se Ferrari SF16-H ukázalo velmi citlivé na změny nastavení. Rovněž spolehlivost je v celém průběhu sezóny značným problémem. Arrivabene na otázku, zda Ferrari plánuje nějaké velké aktualizace ve snaze dostihnout Mercedes, odpověděl stručně: "Doufejme, že ano! V této fázi sezóny nelze dělat neuvěřitelné změny. Nejdřív bude potřeba vyřešit některé problémy týkající se vyladění vozu a pak můžeme něco měnit," dodává Arrivabene.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.