Renault v Rusku získal své první body a dalo by se říci, že s jídlem poroste chuť. Proto se rozhodl prezentovat po pátém závodě sezóny vylepšenou verzi pohonné jednotky a slibuje si od ní další posun ve startovním poli.
Plánovaný upgrade byl zamýšlen před kanadskou Grand Prix, ale francouzská automobilka hodlá urychlit nasazení a vyrukovat s ním už ve Španělsku v testu po závodě. Nechává si však otevřená zadní dvířka pro případ, že by příprava nebyla ukončena dostatečně včas. Přeci jenom musí Renault připravit dva motory pro svůj tým a další pro Red Bull.
"Pro test po závodě budeme mít přepracované zadní křídlo, další úpravy se týkají předního spoileru. Budeme testovat plno nových věcí, zavěšení, aerodynamiku plus další různé partie vozu, modifikace chlazení stejně jako pohonnou jednotku B-specifickace, takže po celé dva dny budeme plně vytíženi," vysvětluje technický ředitel šasi Nick Chester.
Důležitý závodVýkonný ředitel Renaultu Cyril Abiteboul považuje španělskou Grand Prix za důležitý okamžik pro tým v tom směru, zda se mu podaří navázat na umístění z Ruska.
"Po náročné Grand prix Číny byly body z Ruska pro Renault dobrým stimulem. Vozy byly spolehlivé a dostatečně konkurenceschopné, přiblížili jsme se soupeřům, což je výsledek tvrdé práce. Jsme si vědomi toho, že při závodě došlo k mnoha okolnostem, kvůli kterým bude zopakování výsledku ve Španělsku dost obtížné.
Nicméně Barcelona pro nás představuje začátek vývojového programu, takže budeme moci posoudit v závodním režimu některé naše novinky plus pár dalších pro následující test. Tento závod pro nás bude něco jako výchozí bod našeho přerodu, bude to malý začátek, ale jsem přesvědčen, že budeme nabírat rychlost a prodereme se kupředu," prohlašuje Abiteboul.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.