Renault v Rusku získal své první body a dalo by se říci, že s jídlem poroste chuť. Proto se rozhodl prezentovat po pátém závodě sezóny vylepšenou verzi pohonné jednotky a slibuje si od ní další posun ve startovním poli.
Plánovaný upgrade byl zamýšlen před kanadskou Grand Prix, ale francouzská automobilka hodlá urychlit nasazení a vyrukovat s ním už ve Španělsku v testu po závodě. Nechává si však otevřená zadní dvířka pro případ, že by příprava nebyla ukončena dostatečně včas. Přeci jenom musí Renault připravit dva motory pro svůj tým a další pro Red Bull.
"Pro test po závodě budeme mít přepracované zadní křídlo, další úpravy se týkají předního spoileru. Budeme testovat plno nových věcí, zavěšení, aerodynamiku plus další různé partie vozu, modifikace chlazení stejně jako pohonnou jednotku B-specifickace, takže po celé dva dny budeme plně vytíženi," vysvětluje technický ředitel šasi Nick Chester.
Důležitý závodVýkonný ředitel Renaultu Cyril Abiteboul považuje španělskou Grand Prix za důležitý okamžik pro tým v tom směru, zda se mu podaří navázat na umístění z Ruska.
"Po náročné Grand prix Číny byly body z Ruska pro Renault dobrým stimulem. Vozy byly spolehlivé a dostatečně konkurenceschopné, přiblížili jsme se soupeřům, což je výsledek tvrdé práce. Jsme si vědomi toho, že při závodě došlo k mnoha okolnostem, kvůli kterým bude zopakování výsledku ve Španělsku dost obtížné.
Nicméně Barcelona pro nás představuje začátek vývojového programu, takže budeme moci posoudit v závodním režimu některé naše novinky plus pár dalších pro následující test. Tento závod pro nás bude něco jako výchozí bod našeho přerodu, bude to malý začátek, ale jsem přesvědčen, že budeme nabírat rychlost a prodereme se kupředu," prohlašuje Abiteboul.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.