Renault v Rusku získal své první body a dalo by se říci, že s jídlem poroste chuť. Proto se rozhodl prezentovat po pátém závodě sezóny vylepšenou verzi pohonné jednotky a slibuje si od ní další posun ve startovním poli.
Plánovaný upgrade byl zamýšlen před kanadskou Grand Prix, ale francouzská automobilka hodlá urychlit nasazení a vyrukovat s ním už ve Španělsku v testu po závodě. Nechává si však otevřená zadní dvířka pro případ, že by příprava nebyla ukončena dostatečně včas. Přeci jenom musí Renault připravit dva motory pro svůj tým a další pro Red Bull.
"Pro test po závodě budeme mít přepracované zadní křídlo, další úpravy se týkají předního spoileru. Budeme testovat plno nových věcí, zavěšení, aerodynamiku plus další různé partie vozu, modifikace chlazení stejně jako pohonnou jednotku B-specifickace, takže po celé dva dny budeme plně vytíženi," vysvětluje technický ředitel šasi Nick Chester.
Důležitý závodVýkonný ředitel Renaultu Cyril Abiteboul považuje španělskou Grand Prix za důležitý okamžik pro tým v tom směru, zda se mu podaří navázat na umístění z Ruska.
"Po náročné Grand prix Číny byly body z Ruska pro Renault dobrým stimulem. Vozy byly spolehlivé a dostatečně konkurenceschopné, přiblížili jsme se soupeřům, což je výsledek tvrdé práce. Jsme si vědomi toho, že při závodě došlo k mnoha okolnostem, kvůli kterým bude zopakování výsledku ve Španělsku dost obtížné.
Nicméně Barcelona pro nás představuje začátek vývojového programu, takže budeme moci posoudit v závodním režimu některé naše novinky plus pár dalších pro následující test. Tento závod pro nás bude něco jako výchozí bod našeho přerodu, bude to malý začátek, ale jsem přesvědčen, že budeme nabírat rychlost a prodereme se kupředu," prohlašuje Abiteboul.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.