Když se objevila zpráva, jak Stewart ocenil nováčka mezi týmy, mnoha lidem uniklo, že nejde o trojnásobného šampiona F1, nýbrž legendu série NASCAR Tonyho Stewarta. Ten má na slibné výsledky z prvních závodů americké stáje svůj názor.
Čtyřiačtyřicetiletý Anthony Wayne "Tony" Stewart jezdí závody NASCAR od roku 1999 a dnes je i majitelem úspěšného týmu. Ve svém hodnocení závodních kolegů z F1 tvrdí, že za úspěchy Haasu stojí tvrdá a poctivá práce, nikoli štěstí začátečníků. Dodal, že jeho úsilí rozhodně nepřišlo lacino.
"Nevím, který pilot po australské Grand Prix řekl, jak to byl šaptný závod, když Haas mohl získat body - poté se jelo do Bahrajnu a tam byl Haas ještě lepší. Té záležitosti jsem se věnoval, abych dokázal, že dotyčný je úplný blbec. Gene svému týmu věnoval hodně. Není to tak, že jenom vypsal šeky a pak čekal, co se stane. Opravdu zvládl velký kus práce. Měl jsem možnost se projít boxovou uličkou a viděl členy týmu u počítačů, je to ohromující technologie, která je součástí F1. Potom mě vůbec nepřekvapuje, že dosáhli takových výsledků a že přišly poměrně rychle. Jen hodně lidí překvapilo právě to, jak záhy jich Haas dosáhl," komentuje úspěchy americké stáje Stewart.
Tony například sledoval bahrajnský závod v televizi při akci v Martinsville a Grosjeanův výkon je pořádně rozehřál: "Dívali jsme se v neděli ráno na Grand Prix před závodem v Martinsville Cup a já skákal radostí po boxové uličce. Ale Gene Haas zůstal nonšalantní jako vždy, viděl jsem ho. Mohu říci, že byl šťastný. Natolik ho znám, že jsem to na něm poznal, takže jsem nadšený a mám radost i za něj. Je to velký muž."
Otázkou je, zda Tony Stewart po Grand Prix Číny, kde Haas neuspěl, nezmění své plány, ale dá se očekávat, že ho nadšení pro americký tým jen tak nepustí. Plánuje návštěvu Haasu jakmile mu to program v NASCAR dovolí. "Nejspíš to bude až příští rok. Gene ví, jak jsem na tom časově a určitě mé závodní snahy také sleduje," dodává Stewart.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.