Když se objevila zpráva, jak Stewart ocenil nováčka mezi týmy, mnoha lidem uniklo, že nejde o trojnásobného šampiona F1, nýbrž legendu série NASCAR Tonyho Stewarta. Ten má na slibné výsledky z prvních závodů americké stáje svůj názor.
Čtyřiačtyřicetiletý Anthony Wayne "Tony" Stewart jezdí závody NASCAR od roku 1999 a dnes je i majitelem úspěšného týmu. Ve svém hodnocení závodních kolegů z F1 tvrdí, že za úspěchy Haasu stojí tvrdá a poctivá práce, nikoli štěstí začátečníků. Dodal, že jeho úsilí rozhodně nepřišlo lacino.
"Nevím, který pilot po australské Grand Prix řekl, jak to byl šaptný závod, když Haas mohl získat body - poté se jelo do Bahrajnu a tam byl Haas ještě lepší. Té záležitosti jsem se věnoval, abych dokázal, že dotyčný je úplný blbec. Gene svému týmu věnoval hodně. Není to tak, že jenom vypsal šeky a pak čekal, co se stane. Opravdu zvládl velký kus práce. Měl jsem možnost se projít boxovou uličkou a viděl členy týmu u počítačů, je to ohromující technologie, která je součástí F1. Potom mě vůbec nepřekvapuje, že dosáhli takových výsledků a že přišly poměrně rychle. Jen hodně lidí překvapilo právě to, jak záhy jich Haas dosáhl," komentuje úspěchy americké stáje Stewart.
Tony například sledoval bahrajnský závod v televizi při akci v Martinsville a Grosjeanův výkon je pořádně rozehřál: "Dívali jsme se v neděli ráno na Grand Prix před závodem v Martinsville Cup a já skákal radostí po boxové uličce. Ale Gene Haas zůstal nonšalantní jako vždy, viděl jsem ho. Mohu říci, že byl šťastný. Natolik ho znám, že jsem to na něm poznal, takže jsem nadšený a mám radost i za něj. Je to velký muž."
Otázkou je, zda Tony Stewart po Grand Prix Číny, kde Haas neuspěl, nezmění své plány, ale dá se očekávat, že ho nadšení pro americký tým jen tak nepustí. Plánuje návštěvu Haasu jakmile mu to program v NASCAR dovolí. "Nejspíš to bude až příští rok. Gene ví, jak jsem na tom časově a určitě mé závodní snahy také sleduje," dodává Stewart.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.