Force India už měla letos jezdit v novém kabátě, temně zeleném upomínajícím na značku Aston Martin. Leč lidí míní a okolnosti mění, se slavným Bondem spojený výrobce vozů svůj návrat do F1 odložil a Force India nyní hledá východisko z nepříjemné situace.
Za vším stojí indický konglomerát Sahara, jehož zakladatel Subrata Roy byl zatčen. Podnik nabídl svůj podíl, který činí 42,5 % majetku týmu, ke koupi, jenže nikdo zatím neprojevil zájem. Pokud by vás zajímalo, za kolik si zmíněnou část týmu F1 můžete pořídit, je třeba nalézt na svém kontě nějakých 100 milionů dolarů.
Bývalý marketingový ředitel stájí Jordan, Jaguar a Red Bull Mark Gallagher pro agenturu Reuters vyjádřil své pochybnosti, že tak horentní sumu bude s ohledem na makroekonomické podmínky nějaký zájemce akceptovat. "Nemyslím, že by někdo zaplatil sto milionů liber, dolarů nebo eur za 42,5 % podílu v týmu ze středu startovfního pole," analyzuje Gallagher situaci. Dle jeho názoru by se prodej Force Indie mohl realizovat pouze tehdy, pokud by ho Vijay Mallya nabídl ke koupi jako celek. Jenže to právě vlastník stáje, jak naznačují poslední události, udělat nehodlá. Také není přiliš jasné, zda by eventuelní zájemce po zmíněný podíl Sahary musel mít do Mallyi svolení k realizaci transakce.
Hrozí nakonec krajní možnost, že Force India scénu F1 opustí? Boss F1 Bernie Ecclestone si to nemyslí, i když přiznává, že každý tým má svou cenu a lze ho tedy zpeněžit. "Existuje spousta týmů, které by byly prodány, kdyby se objevil adekvátní zájemce. Ne proto, že chtějí, ale protože se po komerční stránce domnívají, že je to správné."
Force India prodlužuje sponzorský kontraktVýrobce energetických nápojů Hype Energy Drinks už se v minulé sezóně prezentoval na zadním křídle vozu Force India. V Abú Zabí dokonce uspořádal komerční akci, při níž mohli fanoušci prostřednictvím firmy vyhrát výlet do dějiště poslední Grand Prix sezóny 2015. Nyní byl potvrzeno rozšíření kontraktu i na rok 2016, přičemž pro Hype je vyhrazen vedle zadního spoileru i prostor na kombinézách pilotů.
Šéf týmu Vijay Mallya označil přístup Hype jako totožný s myšlenkami Force India, zahrnuje i účast fanoušků F1. "Hype Energy je jednou z těch značek, které dokonale ladí se zvláštním světem F1. Jsme rádi, že naše spolupráce bude pokračovat, je příjemné vidět, jak výrobce zaváděním nových produktů stále více posiluje svou pozici. Prožili jsme spolu fantastickou sezónu 2015, takže jsem potěšen, že jsme naše partnerství prodloužili i na rok současný a těšíme se na další úspěchy."
Zástupce Hype Energy Drinks, někdejší pilot F1 Bertrand Gachot uvádí, že spojení s týmem F1 je pro firmu velice důležité. "Opravdu nás nesmírně těší, že partnerství s Force India pokračuje. V loňském roce jsme díky výsledkům týmu zaznamenali obrovský růst v oblasti posílení naší globální pozice v daném oboru. Z osobního hlediska mě baví s tímto týmem pracovat, s jeho předchůdcem jsem spolupracoval v roce 1990 na jeho vzniku a o rok později jsem hájil jeho barvy na závodní dráze. Nyní už jako zástupce sponzora stále cítím hrdost, že mám možnost spolupracovat s některými lidmi, které jsem znal ještě jako závodník. Proto jim upřímně věřím. Rád bych také poděkoval Vijay Mallyovi za tuto příležitost a Otmaru Szafnauerovi za jeho strategickou práci," vysvětluje Gachot.
Force India už dříve uvedla, že představí svůj nový vůz pro sezónu 2016 první den testovacích jízd v Barceloně, tedy 22. února.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.