Force India už měla letos jezdit v novém kabátě, temně zeleném upomínajícím na značku Aston Martin. Leč lidí míní a okolnosti mění, se slavným Bondem spojený výrobce vozů svůj návrat do F1 odložil a Force India nyní hledá východisko z nepříjemné situace.
Za vším stojí indický konglomerát Sahara, jehož zakladatel Subrata Roy byl zatčen. Podnik nabídl svůj podíl, který činí 42,5 % majetku týmu, ke koupi, jenže nikdo zatím neprojevil zájem. Pokud by vás zajímalo, za kolik si zmíněnou část týmu F1 můžete pořídit, je třeba nalézt na svém kontě nějakých 100 milionů dolarů.
Bývalý marketingový ředitel stájí Jordan, Jaguar a Red Bull Mark Gallagher pro agenturu Reuters vyjádřil své pochybnosti, že tak horentní sumu bude s ohledem na makroekonomické podmínky nějaký zájemce akceptovat. "Nemyslím, že by někdo zaplatil sto milionů liber, dolarů nebo eur za 42,5 % podílu v týmu ze středu startovfního pole," analyzuje Gallagher situaci. Dle jeho názoru by se prodej Force Indie mohl realizovat pouze tehdy, pokud by ho Vijay Mallya nabídl ke koupi jako celek. Jenže to právě vlastník stáje, jak naznačují poslední události, udělat nehodlá. Také není přiliš jasné, zda by eventuelní zájemce po zmíněný podíl Sahary musel mít do Mallyi svolení k realizaci transakce.
Hrozí nakonec krajní možnost, že Force India scénu F1 opustí? Boss F1 Bernie Ecclestone si to nemyslí, i když přiznává, že každý tým má svou cenu a lze ho tedy zpeněžit. "Existuje spousta týmů, které by byly prodány, kdyby se objevil adekvátní zájemce. Ne proto, že chtějí, ale protože se po komerční stránce domnívají, že je to správné."
Force India prodlužuje sponzorský kontraktVýrobce energetických nápojů Hype Energy Drinks už se v minulé sezóně prezentoval na zadním křídle vozu Force India. V Abú Zabí dokonce uspořádal komerční akci, při níž mohli fanoušci prostřednictvím firmy vyhrát výlet do dějiště poslední Grand Prix sezóny 2015. Nyní byl potvrzeno rozšíření kontraktu i na rok 2016, přičemž pro Hype je vyhrazen vedle zadního spoileru i prostor na kombinézách pilotů.
Šéf týmu Vijay Mallya označil přístup Hype jako totožný s myšlenkami Force India, zahrnuje i účast fanoušků F1. "Hype Energy je jednou z těch značek, které dokonale ladí se zvláštním světem F1. Jsme rádi, že naše spolupráce bude pokračovat, je příjemné vidět, jak výrobce zaváděním nových produktů stále více posiluje svou pozici. Prožili jsme spolu fantastickou sezónu 2015, takže jsem potěšen, že jsme naše partnerství prodloužili i na rok současný a těšíme se na další úspěchy."
Zástupce Hype Energy Drinks, někdejší pilot F1 Bertrand Gachot uvádí, že spojení s týmem F1 je pro firmu velice důležité. "Opravdu nás nesmírně těší, že partnerství s Force India pokračuje. V loňském roce jsme díky výsledkům týmu zaznamenali obrovský růst v oblasti posílení naší globální pozice v daném oboru. Z osobního hlediska mě baví s tímto týmem pracovat, s jeho předchůdcem jsem spolupracoval v roce 1990 na jeho vzniku a o rok později jsem hájil jeho barvy na závodní dráze. Nyní už jako zástupce sponzora stále cítím hrdost, že mám možnost spolupracovat s některými lidmi, které jsem znal ještě jako závodník. Proto jim upřímně věřím. Rád bych také poděkoval Vijay Mallyovi za tuto příležitost a Otmaru Szafnauerovi za jeho strategickou práci," vysvětluje Gachot.
Force India už dříve uvedla, že představí svůj nový vůz pro sezónu 2016 první den testovacích jízd v Barceloně, tedy 22. února.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.