Force India už měla letos jezdit v novém kabátě, temně zeleném upomínajícím na značku Aston Martin. Leč lidí míní a okolnosti mění, se slavným Bondem spojený výrobce vozů svůj návrat do F1 odložil a Force India nyní hledá východisko z nepříjemné situace.
Za vším stojí indický konglomerát Sahara, jehož zakladatel Subrata Roy byl zatčen. Podnik nabídl svůj podíl, který činí 42,5 % majetku týmu, ke koupi, jenže nikdo zatím neprojevil zájem. Pokud by vás zajímalo, za kolik si zmíněnou část týmu F1 můžete pořídit, je třeba nalézt na svém kontě nějakých 100 milionů dolarů.
Bývalý marketingový ředitel stájí Jordan, Jaguar a Red Bull Mark Gallagher pro agenturu Reuters vyjádřil své pochybnosti, že tak horentní sumu bude s ohledem na makroekonomické podmínky nějaký zájemce akceptovat. "Nemyslím, že by někdo zaplatil sto milionů liber, dolarů nebo eur za 42,5 % podílu v týmu ze středu startovfního pole," analyzuje Gallagher situaci. Dle jeho názoru by se prodej Force Indie mohl realizovat pouze tehdy, pokud by ho Vijay Mallya nabídl ke koupi jako celek. Jenže to právě vlastník stáje, jak naznačují poslední události, udělat nehodlá. Také není přiliš jasné, zda by eventuelní zájemce po zmíněný podíl Sahary musel mít do Mallyi svolení k realizaci transakce.
Hrozí nakonec krajní možnost, že Force India scénu F1 opustí? Boss F1 Bernie Ecclestone si to nemyslí, i když přiznává, že každý tým má svou cenu a lze ho tedy zpeněžit. "Existuje spousta týmů, které by byly prodány, kdyby se objevil adekvátní zájemce. Ne proto, že chtějí, ale protože se po komerční stránce domnívají, že je to správné."
Force India prodlužuje sponzorský kontraktVýrobce energetických nápojů Hype Energy Drinks už se v minulé sezóně prezentoval na zadním křídle vozu Force India. V Abú Zabí dokonce uspořádal komerční akci, při níž mohli fanoušci prostřednictvím firmy vyhrát výlet do dějiště poslední Grand Prix sezóny 2015. Nyní byl potvrzeno rozšíření kontraktu i na rok 2016, přičemž pro Hype je vyhrazen vedle zadního spoileru i prostor na kombinézách pilotů.
Šéf týmu Vijay Mallya označil přístup Hype jako totožný s myšlenkami Force India, zahrnuje i účast fanoušků F1. "Hype Energy je jednou z těch značek, které dokonale ladí se zvláštním světem F1. Jsme rádi, že naše spolupráce bude pokračovat, je příjemné vidět, jak výrobce zaváděním nových produktů stále více posiluje svou pozici. Prožili jsme spolu fantastickou sezónu 2015, takže jsem potěšen, že jsme naše partnerství prodloužili i na rok současný a těšíme se na další úspěchy."
Zástupce Hype Energy Drinks, někdejší pilot F1 Bertrand Gachot uvádí, že spojení s týmem F1 je pro firmu velice důležité. "Opravdu nás nesmírně těší, že partnerství s Force India pokračuje. V loňském roce jsme díky výsledkům týmu zaznamenali obrovský růst v oblasti posílení naší globální pozice v daném oboru. Z osobního hlediska mě baví s tímto týmem pracovat, s jeho předchůdcem jsem spolupracoval v roce 1990 na jeho vzniku a o rok později jsem hájil jeho barvy na závodní dráze. Nyní už jako zástupce sponzora stále cítím hrdost, že mám možnost spolupracovat s některými lidmi, které jsem znal ještě jako závodník. Proto jim upřímně věřím. Rád bych také poděkoval Vijay Mallyovi za tuto příležitost a Otmaru Szafnauerovi za jeho strategickou práci," vysvětluje Gachot.
Force India už dříve uvedla, že představí svůj nový vůz pro sezónu 2016 první den testovacích jízd v Barceloně, tedy 22. února.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.