Je to jen otázka různého přístupu nebo priorit? Australský pilot si prozatím bude muset nechat zajít chuť, že by si vyzkoušel legendární závod, o němž byl natočen i film s hvězdným Steve McQueenem v hlavní roli.
Jak uvedl šestadvacetiletý pilot, tým mu v loňské sezóně nedovolil účast na slavné čtyřiadvacetihodinovce, ačkoli Ricciardo po možnosti startu pošilhával. Nedočká se ale ani letos, protože 24 heures Le Mans kolidují s termínem Grand Prix Evropy v ázerbajdžánském Baku.
"Bude to v pohodě. Abych byl upřímný, uvažoval jsem o startu už loni. Podívejte na Nica, přišel a vyhrál, takže bych měl možná také šanci. Rád bych to dokázal. Loni se určitá šance rýsovala, ale pak toho na nás bylo trochu moc, tým mi naznačil, abych se raději soustředil na F1. S odstupem času to dává smysl, vysvětluje Ricciardo.
Jinou cestou šli u konkurence ve Force India a Nico Hülkenberg si při své premiéře mohl vychutnat pocit člena posádky, která jako první přejela cílovou čáru na francouzském okruhu. Společně s Nickem Tandym a Earlem Bamberem dovedli své Porsche do cíle na prvním místě a jak Hülkenberg, tak jeho šéf stáje F1 Vijay Mallya měli o publicitu postaráno: jeden jako vítěz, druhý jako dobrodinec, který mu v účasti nebránil.
"Myslím, že krása a přitažlivost Le Mans bude fungovat i za deset let. Proto není třeba želet, že ji nepoznám dnes," nevzdává se Ricciardo svých cílů a předpokládá, že se v blízké budoucnosti v Le Mans objeví.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.