Je to jen otázka různého přístupu nebo priorit? Australský pilot si prozatím bude muset nechat zajít chuť, že by si vyzkoušel legendární závod, o němž byl natočen i film s hvězdným Steve McQueenem v hlavní roli.
Jak uvedl šestadvacetiletý pilot, tým mu v loňské sezóně nedovolil účast na slavné čtyřiadvacetihodinovce, ačkoli Ricciardo po možnosti startu pošilhával. Nedočká se ale ani letos, protože 24 heures Le Mans kolidují s termínem Grand Prix Evropy v ázerbajdžánském Baku.
"Bude to v pohodě. Abych byl upřímný, uvažoval jsem o startu už loni. Podívejte na Nica, přišel a vyhrál, takže bych měl možná také šanci. Rád bych to dokázal. Loni se určitá šance rýsovala, ale pak toho na nás bylo trochu moc, tým mi naznačil, abych se raději soustředil na F1. S odstupem času to dává smysl, vysvětluje Ricciardo.
Jinou cestou šli u konkurence ve Force India a Nico Hülkenberg si při své premiéře mohl vychutnat pocit člena posádky, která jako první přejela cílovou čáru na francouzském okruhu. Společně s Nickem Tandym a Earlem Bamberem dovedli své Porsche do cíle na prvním místě a jak Hülkenberg, tak jeho šéf stáje F1 Vijay Mallya měli o publicitu postaráno: jeden jako vítěz, druhý jako dobrodinec, který mu v účasti nebránil.
"Myslím, že krása a přitažlivost Le Mans bude fungovat i za deset let. Proto není třeba želet, že ji nepoznám dnes," nevzdává se Ricciardo svých cílů a předpokládá, že se v blízké budoucnosti v Le Mans objeví.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.